LA QUARTA GENERACIÓ DEL CAYENNE TAMBÉ ES FABRICARÀ A BRATISLAVA

Porsche AG està sentant les bases per a més electrificació de la seva gamma. El fabricant de vehicles esportius ha decidit produir el futur Cayenne cent per cent elèctric a les instal·lacions multimarca de Volkswagen Eslovàquia a Bratislava.

Després del Taycan (2019), del Macan (2024) i del 718 (mitjans de la dècada), el Cayenne es convertirà en el quart model Porsche amb un sistema de propulsió completament elèctric. Porsche ja ha anunciat també el llançament d’un altre SUV per sobre del Cayenne per a la segona meitat de la dècada. Aquest cotxe es construirà a la fàbrica que té la marca a Leipzig.

Albrecht Reimold, membre del Consell de Direcció de Porsche AG com a responsable de Producció i Logística, coneix de primera mà les fortaleses de la planta multimarca de Bratislava. Des del 2012 al 2016, Reimold va ser President d’aquestes instal·lacions i membre del Consell de Direcció de Volkswagen Eslovàquia com a responsable de Tecnologia. “La fàbrica de Bratislava ha fet una excel·lent feina en els darrers anys, en què ha aconseguit nombrosos premis. El futur Cayenne serà el primer SUV cent per cent elèctric a construir-s’hi. Estic segur que l’equip es prepararà meticulosament i tindrà a punt el llançament de la nova generació del Cayenne, quan correspongui, amb la qualitat característica de Porsche”, comenta Reimold.

Fa més de 20 anys que el Cayenne imprimeix el seu segell en el segment dels SUV esportius. El seu èxit roman intacte. Amb 95.604 unitats lliurades l’any passat, va ser el model més demanat entre tots els Porsche. Des que va començar la fabricació el 2002, el Cayenne ha estat estretament associat a Bratislava. Els primers dies, les seves carrosseries pintades s’enviaven des d’allà a Leipzig. Amb la tercera generació d’aquest SUV, la producció es va traslladar completament a Bratislava el 2017. Des de llavors, aquí s’han produït versions amb motors de combustió i amb sistemes de propulsió híbrids endollables.

La planta d´Eslovàquia s´està preparant actualment per al´inici de la fabricació del nou Cayenne, que incorpora nombroses novetats. Després del llançament el 2017, Porsche ha millorat significativament la tercera generació del SUV en apartats com el grup propulsor, el xassís, el disseny, l’equipament i la connectivitat. A més d’ajustar la gamma amb motors de combustió i versions híbrides que són tan potents com eficients, els enginyers del Centre de Desenvolupament de Porsche a Weissach van fer importants revisions al sistema de xassís del Cayenne. L’objectiu era aconseguir un ventall de possibilitats encara més gran entre el rendiment a la carretera típic de Porsche, el confort en llargues distàncies i la capacitat tot terreny.