
La revolució de les pantalles
La irrupció de les pantalles ha revolucionat la manera com es desenvolupa l’interior d’un cotxe.
Ara tot depèn d’elles, fins al punt que “primer la projectem i després tota la resta”. Ho explica Jaume Sala, responsable de Disseny Interior de SEAT, que també afirma que “abans dissenyàvem l’interior del cotxe i al final miràvem on ens hi havia la pantalla”. Ara, en canvi, “tot gira al seu voltant”.
SEAT compta amb més dissenyadors de pantalles que de l’exterior, per la creixent importància de la connectivitat en el món de l’automòbil. A finals d’any hi haurà a la companyia 30 persones treballant en el UX Design, l’àrea que s’encarrega de les pantalles. Uns assumeixen la interfície, altres s’encarreguen de les aplicacions com en qualsevol altre dispositiu de connectivitat i, finalment, un tercer grup se centra en la simulació, o el que és el mateix, en les animacions i com queden integrades en aquest dispositiu.
El disseny d’una pantalla de cotxe és un treball laboriós que requereix d’un any i mig i 1.000 esbossos. En SEAT totes tenen una característica en comú: se situen a l’alçada dels ulls i orientades cap al conductor. L’última a arribar, la del nou León, mesura vuit polzades -uns 20 centímetres-, l’equivalent a una tablet. Per a aquest nou model s’han dissenyat 3.000 icones i pictogrames.
En els últims 15 anys l’evolució ha estat “increïble”. Hem passat, explica Sala, d ‘ “una simple ràdio que ens podíem portar a casa a un autèntic ordinador instal·lat a l’interior del cotxe” capaç d’oferir els mateixos continguts d’altres dispositius, com una tablet. I això és, precisament, el que el client actual demanda.