LA TECNOLOGIA MILD HYBRID DE 48 VOLTS DEL AUDI A3: EFICIÈNCIA I CONFORT

LA TECNOLOGIA MILD HYBRID DE 48 VOLTS DEL AUDI A3: EFICIÈNCIA I CONFORT

Xarxa de bord de 48V per millorar l’eficiència i el gust d’utilització gràcies a les funcions de recuperació d’energia, avanç per inèrcia i manera boost. Disponible amb el motor 1.5 TFSI de 110 kW (150 CV) amb canvi S tronic de 7 velocitats, tant per l’A3 Sportback com l’A3 Sedan. Reducció de consum de fins a 0,4 l / 100 km en condicions normals de circulació i distintiu ECO de la DGT.

El nou Audi A3 comparteix la tecnologia Mild Hybrid (MHEV) de 48 volts que la marca dels quatre cèrcols ja utilitza en tots els seus models de segments superiors. Un sistema que millora l’eficiència i el gust de conducció, mantenint el rendiment dinàmic i tots els avantatges que comporta el distintiu ECO de la DGT.

Audi va iniciar la comercialització de el nou A3 Sportback en el mercat espanyol el passat mes de març. La gamma s’ha anat completant des de llavors amb la incorporació de noves versions mecàniques i de la variant amb carrosseria de tres volums, l’Audi A3 Sedan.

El sofisticat i esportiu disseny de la carrosseria, un lloc de conducció digitalitzat i un tren de rodatge especialment posat a punt per combinar confort de marxa i esportivitat són algunes de les senyes d’identitat de la quarta generació de l’compacte premium d’Audi, que ja compta entre la seva oferta de motors amb una variant electrificada: l’1.5 TFSI de gasolina de quatre cilindres amb 110 kW (150 CV), canvi automàtic S tronic de doble embragatge amb 7 marxes i tecnologia Mild Hybrid (MHEV).

Més endavant se sumaran a la gamma noves versions mecàniques amb aquesta tecnologia, que millora l’eficiència i l’experiència de conducció sense modificar el rendiment dinàmic; alhora que atorga a el vehicle que la incorpora el distintiu ECO de la DGT, que permet l’usuari circular per les ciutats sense restriccions per alerta de contaminació, així com beneficiar-se d’avantatges fiscals.

El motor 1.5 TFSI amb sistema Mild Hybrid (MHEV) ofereix les mateixes xifres de rendiment que la versió amb canvi manual de 6 marxes. En ambdós casos està equipat amb diferents mesures d’eficiència, entre les quals destaca el sistema de desconnexió selectiva de cilindres, Audi cylinder on demand (COD). Anuncia una potència màxima de 110 kW (150 CV) entre 5.000 i 6.000 rpm, amb un parell màxim de 250 Nm entre 1.500 i 3.500 rpm.

També proporciona les mateixes prestacions: de 0 a 100 km / h en 8,3 segons, i una velocitat màxima de 224 km / h en el cas de l’A3 Sportback 35 TFSI S tronic, amb idèntica xifra d’acceleració i una velocitat màxima de 232 km / h per a la mateixa versió amb carrosseria Sedan. No obstant això, el 35 TFSI S tronic amb tecnologia MHEV resulta més eficient que el 35 TFSI amb canvi manual. En condicions normals de conducció, l’estalvi en consum es xifra en fins a 0,4 l / 100 km.

El sistema Mild Hybrid (MHEV) de 48 volts
La clau està en el sistema Mild Hybrid de 48 V. Els seus dos components principals són una bateria addicional de ions de liti de 48 volts i un alternador d’arrencada (BAS) connectat a l’cigonyal mitjançant una corretja. La bateria addicional se situa en la zona sota el seient de l’passatger davanter. Està lligada a el sistema elèctric convencional d’el vehicle mitjançant un convertidor de corrent continu (DC / DC), en aquest cas situat sota el seient de l’conductor, que s’encarrega de transformar la tensió a 12 volts. La posició dels components beneficia el comportament dinàmic, a l’mantenir baixa la posició de centre de gravetat; i no resta espai a l’habitacle ni al maleter.

El sistema Mild Hybrid pot recuperar fins a 12 kW de potència quan el conductor deixa d’accelerar o a l’frenar lleugerament. L’energia recuperada s’emmagatzema en la bateria de ions de liti, i s’utilitza posteriorment tant per optimitzar el rendiment de l’motor de combustió, com per alimentar tots els sistemes auxiliars de l’automòbil.

A l’arrencar, o quan es demana una forta capacitat d’acceleració amb el motor girant a un règim baix de revolucions, el BAS assisteix a l’TFSI de 4 cilindres amb fins a 9 kW de potència i 50 Nm de parell a través de la funció boost, contribuint a la millora de l’eficiència.

A més, el sistema MHEV gestiona l’estat de càrrega de la bateria de 48 volts, emmagatzemant energia suficient perquè l’A3 pugui desplaçar-se per inèrcia amb el motor apagat en moltes situacions. Això és possible gràcies a l’funcionament coordinat amb el canvi S tronic de doble embragatge. Quan el conductor aixeca el peu de l’accelerador en un rang de velocitat d’entre 55 i 160 km / h, el motor TFSI s’atura i el vehicle pot circular durant un màxim de 40 segons sense consumir combustible. La bateria de ions de liti assegura el subministrament d’energia elèctrica a tots els sistemes de el vehicle i, quan cal, el BAS s’encarrega de tornar a arrencar ràpidament el motor de combustió.