LA VENDA A TURISMES CREIX UN 7% EL NOVEMBRE I ELS ONZE PRIMERS MESOS DE L’ANY EL 17,2%

Les compres de particulars augmenten un 15% al mes, les empreses l’1,7% i el rendicar cauen el 16,5%. Toyota és la marca que més turismes ha venut a Espanya al novembre, encara que registra un descens del 13,5%, seguida per Kia, Hyundai i Volkswagen. Ancove mostra la seva satisfacció pel millor comportament del canal de particulars, el més rendible per a les xarxes comercials.

El novembre es van matricular 78.336 turismes, un 7% més que el mateix mes de
2022, i sumen un increment del 17,2% els onze primers mesos de l’any, amb
867.011 cotxes respecte del mateix període de l’any passat. Per canals, el de
particulars tenen el millor comportament amb 41.749 unitats, un 15,3% més que
al novembre de 2022; les empreses, un 1,7% més, 31.739 vehicles, i les
llogadores tornen a les caigudes, el -16,5% amb 4.848 turismes.
En els onze primers mesos de l’any, el lloguer continua com el canal amb més
creixement, un 39% i 128.733 turismes adquirits, seguit de particulars que puja
un 15,8% amb 388.690 unitats i empreses creix el 12,2% i 349.588 cotxes.
MARQUES
Entre les grans marques, els majors creixements al mes de novembre els
encapçala Tesla, amb un 280%; Mitsubishi, el 135%; MG, el 107%; Jeep, el 76%;
Dacia, el 68%; Skoda, un 49,4%; Nissan, que puja el 48,4%; Suzuki, el 46,8%; Volvo
el 43,1% i en desena posició, Volkswagen que augmenta vendes un 35% sobre
novembre del 2022.
Per volum, Toyota repeteix al novembre amb 6.796, tot i que baixa el -13,5%
sobre el mateix mes del passat any. En segona posició, Kia, 5.773 turismes
(+0,65%); i darrere seu, Hyundai, 5.386 cotxes (9,6%); Volkswagen, 5.375 (35%),
Dacia, 4.840 (68%); Seat, 4.427 (17,3%); Renault, 4.034 (-26,5%); BMW, 3.756
(18,9%); Mercedes, 3691 (5,8%) i Peugeot, 3402 (-14,1%).
“Novembre manté els creixements interanuals de mesos anteriors
expliquen per les fortes caiguda del 2022 per la crisi dels xips. En qualsevol cas, les
vendes segueixen lluny dels exercici precovid, fins i tot a nivells de 2015, cosa que
demostra l’atonia del mercat que preocupa Ancove. No obstant això, el dinamisme
que mostra el canal de particulars és una bona notícia per a les xarxes comercials,
amb cotxes més rendibles”, comenta Eric Iglesias, president d’Ancove.