LA VENDA DE TURISMES D’OCASIÓ VA PUJAR A CATALUNYA UN 11,9% AL FEBRER SOBRE EL MATEIX MES DE 2022

Al mes es van vendre a la comunitat 22.503 cotxes. Barcelona és la província amb un millor comportament al mes i Lleida on més grans han estat les caiguda. MERCAT NACIONAL. El 55,3% tenia motorització dièsel i el 57,2% superava els 10 anys. Ancove sol·licita un suport decidit del Govern a la venda d’elèctrics de segona mà, necessari per consolidar el valor residual d’aquests models ja cars per si mateixos.

Al febrer es van vendre a Catalunya 22.503 turismes d’ocasió, un 11,9% més que el mateix mes del 2022, a diferència del mercat nacional on van pujar un 2,6%. Al conjunt de l’any s’han venut 43.510 turismes, amb un increment del 14,2% sobre el mateix període de l’any passat. Al mercat nacional, les vendes acumulen un creixement del 3,2% durant l’any.

 

Barcelona, amb 15.800 turismes venuts i una pujada del 19,1%, és la província amb millors registres al mes, mentre que a Lleida les vendes baixen el 3,6% amb 1.455 turismes transferits.

 

MERCAT NACIONAL

 

Al mes de febrer es van vendre 151.160 turismes de segona mà, un 2,6% d’increment respecte al mateix mes del 2022. En els dos primers mesos s’han acumulat 287.074 cotxes, un 3,2% més que en el mateix període del any passat, després que es revisessin les dades del registre de la DGT del mes de gener passat.

 

Per canals, els concessionaris han arrencat amb força, amb un creixement al mes del 64% i un acumulat del 49% els dos primers mesos de l’any. L’embranzida de les vendes de les unitats més modernes, als trams d’1 any i d’1 a 2 anys explica el bon comportament de les xarxes oficials al mercat de segona mà. Tot i això, els compra venda han tingut un pitjor comportament, amb un descens de l’1,4% en les vendes del mes encara que l’any estan en positiu, amb un increment del 0,9%. El canal que continua perdent pes és el de particulars (inclou també pseudocomerciants) que cau al mes un 2,6% i l’any un 0,4%.

 

MOTORITZACIONS (turismes)

Pel que fa a les motoritzacions, el 55,3% dels turismes de segona mà que es van vendre al febrer van ser dièsel, amb una caiguda del 3,8%; el 37,5% gasolina que puja un 6,6% al mes i només el 0,6% (890 cotxes) van ser elèctrics, la venda dels quals cau un 13% respecte al febrer del 2022. Major impuls han tingut els híbrids de gasolina en les tres modalitats (normal, endollable i Mild Hybrid) que van vendre 8.392 unitats al mes, el 5,6% del total del mercat.

COMUNITATS AUTÒNOMES (turismes)

Les pujades s’han concentrat en cinc CCAA, registrant descensos a les altres dotze. Entre les que més creixen, una vegada més destaca Madrid, puja el 30%, pel pes de les vendes de les flotes a la regió i Castella-la Manxa, el 19%, amb concessionaris especialitzats en unitats procedents del rentacar i el quilòmetre zero. Entre les que baixen, La Rioja cau al mes un 15% i la Regió de Múrcia un 14%.

 

Tot i que el mercat de segona mà creix un 3,2%, les previsions d’Ancove per a l’any són lleugerament negatives. Veiem amb preocupació que els models elèctrics d’ocasió no acaben d’enlairar-se, encara que els models híbrids estan funcionant millor. A Ancove entenem que s’hauria de recolzar des del Govern la venda d’elèctrics de segona mà, necessari per consolidar el valor residual d’aquests models ja cars per si mateixos”, declara Eric Iglesias, president d’Ancove.