L'ALIANÇA RENAULT-NISSAN ACONSEGUEIX UN AUGMENT RÈCORD DE LES SEVES VENDES EN EL PRIMER SEMESTRE DE 2017

L’ALIANÇA RENAULT-NISSAN ACONSEGUEIX UN AUGMENT RÈCORD DE LES SEVES VENDES EN EL PRIMER SEMESTRE DE 2017

Les vendes de l’Aliança Renault-Nissan han augmentat un 7%, amb 5.268.079 vehicles venuts en el primer semestre de 2017. Han estat impulsades per la forta demanda dels models dels socis francesos i japonesos, a més de per la primera contribució semestral del nou membre de l’Aliança, Mitsubishi Motors.

Les vendes de l’Aliança Renault-Nissan han augmentat un 7%, amb 5.268.079 vehicles venuts en el primer semestre de 2017. Han estat impulsades per la forta demanda dels models dels socis francesos i japonesos, a més de per la primera contribució semestral del nou membre de l’Aliança, Mitsubishi Motors.

Les vendes dels models Renault, inclosos Clio, Sandero, Mégane, Captur i Duster, han augmentat, i Nissan ha registrat una forta demanda dels seus models com a X-Trail/Rogue, Sentra/Sylphy, Qashqai et Altima/Teana. Al mateix temps, Mitsubishi Motors, que s’ha unit a l’Aliança a la fi de 2016, ha venut prop de 495.000 vehicles, gràcies sobretot a les demandes mundials de la seva SUV Outlander i del model Pajero Sport a la regió ENDRECEN.

Per la seva banda, les vendes acumulades dels vehicles elèctrics dels tres constructors han pujat de manera significativa, fins a aconseguir les 481.151 unitats, confirmant així la posició de l’Aliança com a primer constructor generalista de cotxes elèctrics. L’augment s’ha degut en gran part a les vendes del LEAF de Nissan, del ZOE de Renault, que es manté en primera posició a Europa, i de l’i-Miev de Mitsubishi. Quant als híbrids, les versions elèctriques recarregables del Mitsubishi Outlander superen les 13.000 unitats.

Carlos Ghosn, president i director general de l’Aliança Renault-Nissan, ha subratllat: “L’Aliança ha aconseguit unes vendes rècords durant el primer semestre de 2017, amb 5.268.079 de vehicles venuts. Amb la finalitat de maximitzar les sinergies en el si de l’Aliança aquest any capitalitzarem, encara més, buscant economies d’escala i aprofitant la nostra presència al mercat global, recolzats per una oferta tecnològica de primer ordre i uns models elèctrics innovadors. La nostra Aliança ampliada està ben situada per desenvolupar el seu ple potencial, tant en volums de vendes com en oferta de serveis relacionats amb la mobilitat de nova generació, per als nostres clients de tot el món”.

El Grup Renault ha venut 1.879.288 vehicles en el primer semestre de 2017, la qual cosa suposa un augment del 10,4%, en un mercat que creix un 2,6%. Totes les marques del Grup registren un increment dels seus volums i quotes de mercat. Renault i Dacia han aconseguit nous rècords de vendes semestrals i Renault ocupa el segon posat de vendes a Europa. Els volums i les quotes de mercat han progressat en totes les regions. De manera especial, cal esmentar el fort augment de les vendes del Grup Renault, amb un 19,3% a la regió Àfrica, Orient Mitjà, Índia i un 50,5% a la regió Àsia-Pacífic.

Nissan Motor Co. Ltd. Ha venut 2.894.488 vehicles al món, la qual cosa representa un augment del 5,6% en el primer semestre de 2017. Les vendes de Nissan pugen a Japó un 22,9% i un 5,7% a Europa. S’han venut 125.000 unitats del seu model Infiniti, registrant una progressió d’al voltant d’un 13% pel que fa al mateix període de 2016.

Mitsubishi Motors ha venut 494.303 vehicles al món, això és, una progressió del 2,4% comparat amb el mateix període de 2016, incloent la recuperació de les vendes de les seves mini cotxes Kei a Japó. L’increment de les vendes reflecteix així mateix el fort creixement a Xina després del llançament dels SUVs Outlander que es fabriquen localment. A més, es registra una progressió a la regió ENDRECEN, impulsada per la creixent demanda dels SUVs i de les pickups.

L’Aliança pretén desenvolupar les seves sinergies en 2017 gràcies a una cooperació més estreta entre Mitsubishi Motors i els seus socis Nissan i Renault en àmbits com les compres, la integració local, la industrialització creuada, les plataformes de vehicles, les tecnologies compartides i l’expansió, tant als mercats madurs com als mercats emergents.