
LAMBORGHINI ESSENZA SCV12: L’EXPERIÈNCIA DE CONDUCCIÓ EN CIRCUIT MÉS PURA
Debut de l’hiperdeportivo de circuit desenvolupat per Lamborghini Squadra Corse i dissenyat pel Lamborghini Centre Stile, fabricat en edició limitada a 40 unitats. El motor, que supera els 830 CV, és el V12 atmosfèric més potent en la història de Lamborghini. Els clients i pilots poden accedir a l’exclusiu club Essenza SCV12 i programes de conducció específics.
Automobili Lamborghini presenta Essenza SCV12, el hiperdeportivo de circuit fabricat en edició limitada a 40 unitats, desenvolupat per Lamborghini Squadra Corse i dissenyat pel Lamborghini Centre Stile. Descendent directe de vehicles com el Miura Jota i el Diable GTR, el Essenza SCV12 està equipat amb el motor de 12 cilindres atmosfèrics més potent de la història de Lamborghini, que és una aerodinàmica inspirada en els prototips de competició i solucions tècniques internes, per a una experiència de conducció absoluta.
Stefano Domenicali, president i director executiu de Automobili Lamborghini, assevera: «el Essenza SCV12 representa l’experiència de conducció en circuit més pura que la nostra marca pot oferir, una obra d’enginyeria que subratlla el vincle indissoluble entre la nostra marca i l’asfalt de l’circuit. En Lamborghini sempre mirem cap al futur i estem en constant recerca de desafiaments innovadors, però sense oblidar mai les nostres arrels ni el que som: fabricants d’automòbils superesportius. El Essenza SCV12 uneix a la perfecció el nostre esperit, gens convencional, i la nostra autèntica passió per la competència ».
Nascut per al circuit
El Essenza SCV12 neix per rodar exclusivament en circuit i compta amb solucions d’enginyeria derivades de el món de les carreres. El motor V12 pot desenvolupar més de 830 CV, gràcies també a l’alimentació forçada a alta velocitat. Els tubs d’escapament, les adaptacions en col·laboració amb Capristo, la reducció de la contrapressió i la millora de les prestacions, a més d’oferir un rugit de l’motor únic.
La potència es gestiona amb una caixa del canvi seqüencial de 6 velocitats X-trac, situada al tren posterior i combinada amb la tracció posterior, per a la comparació de compatibilitat, continuïtat estructural i una major rigidesa torsional. També és excepcional la seva relació pes / potència, de 1,66 kg / CV, gràcies a l’inèdit xassís monocasc de fibra de carboni. L’Essenza SCV12 és el primer GT dissenyat per respectar les normes de seguretat de l’reglament FIA destinat als prototips.
Per oferir la màxima agilitat i estabilitat fins i tot en els circuits més exigents, s’han adoptat solucions mecàniques inspirades en els prototips de competició, com la suspensió del darrere de vareta d’empenta fixada directament a la caixa de canvis. Completen l’equipament dels pneumàtics slick de Pirelli, específics per a aquest model, calçats sobre llandes de magnesi de 19 polzades en el tren davanter i de 20 en el darrere, amb discos i pinces de fre signats per Brembo Motorsport.
Maurizio Reggiani, director tècnic de Automobili Lamborghini, exposa: «El Essenza SCV12 és la màxima expressió de l’motor V12 atmosfèric, símbol de la nostra casa des de 1963 fins avui. Un projecte en el qual hem unit la recerca de la perfecció en l’enginyeria amb una aerodinàmica refinada, un disseny futurista i solucions innovadores com el monocasc de carboni sense barres antibolcada internes. El resultat és un vehicle fascinant i sense concessions, nascut per córrer i per exaltar al circuit les característiques que han fet famós a Lamborghini en el món, emocions especials i especials ».
aerodinàmica
L’aerodinàmica és fruit de l’experiència de Lamborghini Squadra Corse en les competicions de GT i garanteix un nivell d’eficiència i càrrega aerodinàmica superior als d’un GT3, amb un valor de 1.200 kg a 250 km / h.
El capó davanter presenta una doble entrada d’aire amb sortida central, típica dels Huracà de competició, que separa els fluxos d’aire calent i radiant i canalitza l’aire fred cap a la presa d’aire situada a la part central de l’sostre. També a la part davantera cridem l’atenció el divisor i els dos apèndixs laterals; en els costats, els fluxos dirigits a la refrigeració de l’motor i el canvi s’han optimitzat amb l’ús d’aletes verticals situades sobre els llindars de les portes. Completa el paquet aerodinàmic el gran aleró posterior, regulable i amb perfil doble.