L'any 2017 tanca amb 1.234.931 turismes matriculats

L’any 2017 tanca amb 1.234.931 turismes matriculats

Les vendes a particulars, que pugen el 4,4%, creixen per sota del total del mercat. El mes de desembre va tancar amb 102.943 turismes matriculats, quantitat
que suposa un increment del 6,2% en comparació del mateix mes de l’any 2016.

Amb les xifres assolides en l’últim mes durant l’any 2017, les matriculacions de turismes
totalitzar 1.234.931 unitats, fet que suposa un 7,7% més que en l’exercici de 2016. Com ha estat
habitual al llarg de tot l’any, el canal de particulars ha estat el que menys creixement ha
registrat, amb un 4,4% de pujada. En el conjunt de l’any han estat les empreses i llogadors els
canals amb majors taxes interanuals de creixement, amb un 12,8% i un 9,2% d’increment,
respectivament.
En conjunt, i després d’uns primers mesos d’un comportament irregular, l’any 2017 es pot qualificar
com un bon exercici per a les matriculacions de turismes. Amb tot, l’edat mitjana del parc
continua sent molt elevada, 12 anys. Com a conseqüència, hi ha gran quantitat de vehicles circulant
per les nostres carreteres i ciutats molt més contaminants i menys segurs en comparació amb
qualsevol dels moderns vehicles amb motors de baixes o zero emissions avui a la venda.
 MATRICULACIONS PER CANAL DE VENDA
Al desembre el canal de particulars ha tancat amb 60.599 matriculacions, el que es tradueix en una
pujada del 7,4% en comparació del mateix mes de l’any passat. Entre gener i desembre de 2017 les
matriculacions d’aquest canal han pujat un 4,4%, amb un total de 639.451 unitats registrades.
Pel que fa al canal d’empreses aquest va tancar desembre amb 31.663 matriculacions i una pujada del 4,2%
respecte al mateix mes de 2016. En l’acumulat de matriculacions anual, les empreses van matricular
el 2017 un total de 370.442 unitats, amb un increment del 12,8% en comparació de l’exercici
precedent.
Finalment, el canal de llogadors va registrar 10.681 matriculacions al desembre el que es tradueix en
una pujada del 6,2% respecte al mateix mes de 2016. En el conjunt de l’any, aquest canal ha sumat
225.058 registres, el que representa un increment del 9,2% en comparació amb l’any 2016.
DECLARACIONS
Adolfo Randulfe, director de comunicació d’ANFAC destaca que “per segon mes consecutiu les
matriculacions de turismes a Espanya han tornat a superar les 100.000 unitats. Una cosa destacable i que,
en el cas de desembre, no es produïa ni més ni menys que des de l’exercici 2007. Amb tot, i sent el 2017
un any positiu per a les matriculacions de turismes, els 1,23 milions de matriculacions representarien
només un 6,4% més que de les aconseguides en l’any 2008, any que va marcar l’inici de la crisi. si comparem
2017 amb l’exercici de 2007, que es va tancar amb 1,6 milions de registres, estaríem encara un 23,5% per
sota de les xifres assolides pel mercat abans de la crisi. A més, ens segueix preocupant la
elevada edat mitjana del parc circulant que, en el cas dels turismes, se situa en els 12 anys. aquesta
elevada antiguitat es tradueix en uns majors nivells contaminants i menors sistemes de seguretat
d’aquests vehicles en comparació amb els nivells que aporten qualsevol dels turismes de baixes i zero
emissions avui a la venda “.
Tomás Herrera, director general d’GANVAM, afirma que “complint les previsions, el 2017 hem
arribat per fi el nostre mercat natural, aquest que portàvem gairebé una dècada perseguint. Al llarg
l’any, les empreses han tirat del mercat, en gran mesura per les matriculacions tàctiques, però en
desembre han estat els particulars els que han pres el relleu. Històricament sempre ha estat un bon
mes per comprar cotxe perquè els concessionaris augmenten l’esforç promocional per arribar als
objectius de vendes, el que explica que les famílies hagin aprofitat les ofertes, convertint-se en el
canal que més ha crescut. Ara que hem assolit el nivell de matriculacions que ens correspon, el
propòsit d’any nou ha de ser articular les mesures que incentivin el rejoveniment del parc.
Estem parlant de, entre altres coses, configurar plans que permetin la retirada de la circulació dels
vehicles més vells i contaminants. I és que la mobilitat sostenible de la qual tant es parla està renyida
amb un parc on l’antiguitat mitjana voreja els 12 anys “.