L'ELECTRIFICACIÓ IMPULSARÀ LES VENDES DE SEAT S.A. A 2021 DESPRÉS D'UN ANY MARCAT PER LA COVID-19

L’ELECTRIFICACIÓ IMPULSARÀ LES VENDES DE SEAT S.A. A 2021 DESPRÉS D’UN ANY MARCAT PER LA COVID-19

Les vendes de la companyia baixen un 25,6% el 2020, com a conseqüència de l’fort impacte de la pandèmia en el sector de l’automòbil. CUPRA ven més de 27.000 cotxes i creix un 11%. SEAT S.A. reprendrà el camí de l’creixement en 2021 gràcies a l’impuls de CUPRA i dels nous models electrificats.

L’impacte de la COVID-19 ha frenat temporalment les vendes de SEAT S.A. Després de créixer sense pausa des de 2013, la companyia automobilística va reduir el 2020 els lliuraments un 25,6% i va vendre 427.000 cotxes * (2019: 574.100), després d’arribar el 2019 el volum més alt en la història de l’empresa.

  • Resultat conjunt de les marques SEAT i CUPRA.

Per països, Alemanya es va consolidar com el primer mercat de SEAT SA, amb 109.500 vehicles venuts, un 17,4% menys que el 2019 (132.500), una quota de mercat de el 4% i el 25,6% de l’total de vendes de la companyia. A continuació, es va situar Espanya amb 73.300 cotxes, un 32,1% per sota de l’any anterior (108.000), i on la marca SEAT va ser líder per tercer any consecutiu, i el Regne Unit, amb 45.600, un 33,8% menys (68.800). Espanya i el Regne Unit han estat els dos principals mercats europeus en què el sector de l’automòbil s’ha vist més afectat per la crisi de l’coronavirus.

Tot i la pandèmia, els lliuraments de SEAT S.A. han crescut en països com Turquia i Israel. A Turquia, SEAT gairebé ha duplicat les vendes fins a un total de 11.600 cotxes venuts, 1 95,3% més (5.900), mentre que a Israel la companyia ha batut per setè any consecutiu el seu rècord de vendes i ha aconseguit un total de 10.400 vehicles comercialitzats, un 13% més que el 2019 (9.200).

El president de SEAT i CUPRA, Wayne Griffiths, ha explicat que “els resultats de SEAT, SA estan en línia amb els de el sector de l’automòbil a Europa. 2020 ha estat un any molt difícil per la paralització que va provocar la COVID-19 durant la primavera i l’efecte de la segona onada de la pandèmia en l’última part de l’any. Abans de la COVID-19, les vendes de SEAT S.A. creixien un 6%, i també van augmentar fins a nivells rècord al setembre, quan es va reduir el nombre de persones afectades pel virus “.

Sobre 2021, Griffiths ha indicat que “preveiem que el primer trimestre sigui complicat per les restriccions en el subministrament de components a causa encara als efectes de la pandèmia. Així i tot, som optimistes ja que comptem amb una bona demanda dels nostres models i preveiem arribar a un sòlid increment en 2021. Quan millori la situació sanitària i es retirin les restriccions a la mobilitat, es recuperaran les vendes. Els nous models electrificats i l’impuls que el Formentor donarà a les vendes de CUPRA seran clau per al nostre creixement “.

CUPRA creix el 2020 i bat el seu rècord mensual

La nova marca CUPRA ha batut el 2020 el seu rècord de vendes i ha assolit una xifra total de 27.400 vehicles venuts, un 11% més que el 2019 (24.700), per l’impuls a països com Alemanya, Itàlia i Mèxic i la bona acollida de l’ CUPRA Lleó e-HYBRID. Al desembre, a més, CUPRA va aconseguir el volum més alt de vendes de la seva història en un mes, amb 3.600 cotxes venuts, un 93,1% més que al desembre de 2019 (1.900). Des de la creació de CUPRA el 2018, ja s’han comercialitzat més de 65.000 cotxes.

El model més venut de CUPRA el 2020 va ser el León, amb 13.300 unitats. A més, també va destacar el rendiment de l’CUPRA Ateca, amb 10.500 vehicles venuts, i de el nou Formentor, de què es van lliurar 3.600 unitats des del seu llançament a la recta final de l’any.

Per la seva banda, les vendes de la marca SEAT es van reduir un 27,3% el 2020 fins a un total de 399.600 vehicles lliurats (2019: 549.400), després de convertir en els tres anys anteriors a la marca que més va créixer a Europa. La caiguda de les vendes en mercats com Espanya i el Regne Unit, fortament castigats per les restriccions de la pandèmia, explica aquesta reducció. Per models, el SEAT León va ser, de nou, el cotxe més venut de la marca (111.900) i es va situar per davant de l’Arona (91.600), de l’Ibiza (81.600) i de l’Ateca (68.700).

Wayne Griffiths ha destacat que “l’èxit de CUPRA en un entorn tan complicat ens omple de confiança i d’optimisme sobre el creixement de la marca. 2021 serà l’any de la transformació. Ara comptem amb una gamma més àmplia gràcies a el nou CUPRA Formentor i a la nova família de el León, tots dos amb versions híbrides elèctriques endollables, i aquest any presentarem el CUPRA el-Born, el primer elèctric de la marca. A més, la nostra xarxa de punts de vendes també està creixent “. Griffiths també ha assenyalat que 2021 veurà la recuperació de les vendes de SEAT: “La millora de la situació sanitària i econòmica juntament amb la renovació de l’Arona i l’Ibiza, que presentarem en uns mesos, la nova família de el Lleó, també amb models PHEV , i l’actualització de l’Ateca, permeten

tran a SEAT tornar al camí de el creixement “.

2021, un any ple de novetats electrificades

SEAT S.A. té previst llançar a l’mercat tres nous models electrificats en 2021, que se sumaran a l’SEAT Mii electric, el primer vehicle 100% elèctric de SEAT, i a les versions e-HYBRID de l’SEAT León i de l’CUPRA Lleó.

En el primer trimestre del 2021, CUPRA llançarà les dues versions híbrides elèctriques endollables de l’Formentor, que seran clau per al desenvolupament de el nou model i, a la segona part de l’any, està previst el llançament de l’CUPRA el-Born, el primer model 100 % elèctric de la marca.

Per la seva banda, el nou SEAT Tarraco e-HYBRID també arribarà a les carreteres en les primeres setmanes d’aquest any. A més, SEAT renovarà el 2021 dos dels models supervendes de la marca: l’Ibiza i el Arona.