LES MARQUES EUROPEES PREVENEN UNA DESPESA DE FINS A 35.000 M€ PER ADAPTAR-SE A LA NORMATIVA MEDIAMBIENTAL

LES MARQUES EUROPEES PREVENEN UNA DESPESA DE FINS A 35.000 M€ PER ADAPTAR-SE A LA NORMATIVA MEDIAMBIENTAL

L’automoció europea ja ha posat xifres al cost que comporta adaptar-se a la normativa Euro 7.

El cost que suposarà a la indústria de l’automòbil a Europa per adaptar-se a la proposta de la norma Euro 7 se situa en una forquilla que oscil·la entre els 20.000 i 35.000 M€, segons apunta Luca de Meo, president de l’Associació Europea de Fabricants d’Automòbils (ACEA).

Aquests costos van atribuïts als sistemes i les proves d’homologació que necessitaran adaptar els vehicles a la proposta actual de la normativa, que continua en debat.

Fa temps que la indústria de l’automòbil d’Europa adverteix de l’amenaça que suposa la proposta actual de la normativa Euro 7 per al sector. S’ha incidit, fins i tot, que pot derivar al tancament de fàbriques.

NO SUPOSA UN VALOR AFEGIT I ENCAREIXÀ EL PREU DELS VEHICLES
Tal com està plantejada la normativa Euro 7, que s’espera que entri en vigor el 2025 per a turismes i furgonetes i el 2027 per a vehicles pesants, no suposa un valor afegit a la indústria. Luca De Meo afegeix que “l’aportació a la reducció de les emissions contaminants a Europa són residuals”.

A més, es recalca que l’aplicació de la versió actual de la normativa provocaria un increment d’uns 2.000 euros al preu dels vehicles nous amb motors de combustió. En aquest context, Espanya pot ésser més perjudicada que altres països fabricants de l’entorn europeu. Això és perquè les plantes nacionals s’especialitzen en models petits i mitjans i la seva demanda és més sensible al preu. De la mateixa manera, ACEA al·lega que l’encariment dels vehicles nous provocaria que moltes persones es vegin obligades a estendre’n la vida útil, cosa que tindria un efecte contraproduent per al medi ambient.