LES SIS RAONS PER LES QUALS CARLOS SAINZ VEU A AUDI A LA BATALLA PEL DAKAR 2023: “PETLLAREM PER LA VICTÒRIA”

LES SIS RAONS PER LES QUALS CARLOS SAINZ VEU A AUDI A LA BATALLA PEL DAKAR 2023: “PETLLAREM PER LA VICTÒRIA”

Carlos Sainz afronta amb il·lusió i optimisme la seva setzena participació al Ral·li Dakar, la segona consecutiva amb l’equip Audi.

El pilot madrileny, després de les dues victòries d’etapa a l’encoratjador debut de l’Audi RS Q e-tron electrificat el 2022, primer pilot guanyador d’etapa pilotant un cotxe elèctric, considera que l’evolució del prototip ha estat positiva i que poden aspirar a més a l’edició d’aquest any.

Encara que no veu la marca dels quatre cèrcols com a favorita, “perquè favorits són els que van guanyar l’any passat”, sí que la veu a la batalla per la victòria final per una sèrie de raons.

Confiança en l’evolució de l’Audi RS Q e-tron
La participació al Ral·li Dakar 2022 va ser el test més exigent a què es va poder sotmetre el nou prototip electrificat d’Audi, l’Audi RS Q e-tron. Els tres vehicles, pilotats per Carlos Sainz, Stéphane Peterhansel i Mattias Ekström, van completar un total de 24.000 quilòmetres i van acumular un aprenentatge que ha servit per treballar en l’evolució que competirà aquest any al ral·li.

Carlos explica que les sensacions durant el Dakar 2022 van ser molt positives, perquè tot i tractar-se de l’estrena en competició d’un prototip tan sofisticat i complex a nivell tecnològic, els problemes tècnics no van estar relacionats amb el sistema de propulsió, sinó amb altres elements com l’amortiment, que es van resoldre durant la cursa. A més, un complicat waypoint amagat a la segona etapa, va acabar per complicar la cursa als pilots d’Audi.

“Aquest any veig el Dakar amb més optimisme i tranquil·litat que l’any passat, a què arribem molt justos, amb preguntes i dubtes. Al final, el ral·li va sortir molt millor del que pensàvem, perquè fins i tot vam aconseguir guanyar diverses etapes, i els problemes mecànics que vam tenir no van estar relacionats amb com és de complex aquest cotxe, sinó amb altres problemes de joventut de l’equip i el famós waypoint amagat ”, assegura Sainz.

“En definitiva, estem més animats, contents i tranquils. Aquest any hem pogut fer el Ral·li del Marroc – disputat amb la configuració tècnica que tindran al Dakar – i ja tenim moltes ganes que comenci el Dakar”, afegeix.

Es troba més a gust amb el cotxe
L’Audi RS Q e-tron que participarà al Dakar 2023 inclou importants modificacions que estan centrades a millorar, encara més, l’eficiència del tren motriu elèctric, reduir el pes, rebaixar el centre de gravetat, optimitzar l’aerodinàmica i facilitar el maneig de tots els sistemes del vehicle. Gràcies a aquest desenvolupament, Sainz assegura que se sent més a gust al volant de l’innovador prototip, on la gran diferència és que el pes s’ha reduït en 90 quilograms.

 

Això sí, el madrileny assegura que el reglament els penalitza: “Aquest any s’ha introduït un límit de pes mínim de 2.100 kg per als cotxes amb tecnologies de propulsió alternativa com ara l’RS Q e-tron, 100 quilos més que la resta. Particularment em resulta difícil d’entendre. Crec que el reglament de la carrera hauria de, si no beneficiar, almenys no penalitzar els fabricants que aposten per una tecnologia innovadora i per fer que la competició sigui més eficient”.

Un equip molt complet i experimentat
Audi participa amb un autèntic Dream Team al Ral·li Dakar, compost per dos pluricampions del ral·li més dur del món, Stéphane Peterhansel (14 victòries, 8 en cotxes i 6 en moto) i Carlos Sainz (tres vegades campió), però també per un pilot multidisciplinar amb títols al DTM, Rallycross i ETCR, i amb potencial per guanyar el ral·li com Mattias Ekström. Per acabar, però no menys important, els tres pilots estan acompanyats per tres copilots de garanties, com són Edouard Boulanger, Lucas Cruz i Emil Bergkvist. Aquestes tres duples ja van demostrar les seves capacitats l?any passat, quan van aconseguir fins a quatre victòries d?etapa (2 de Sainz, una de Peterhansel i una altra d?Ekström).

“Audi té un gran equip, amb tres pilots i copilots molt capaços de guanyar la cursa. Vet aquí Stéphane Peterhansel, “Monsieur Dakar”; nosaltres mateixos que hem guanyat tres anys, i Mattias, que ha demostrat del que és capaç. No és fàcil, però cal fer un exercici de confiança i apostar per Audi. A nivell mecànic vull pensar que estarà tot molt igualat. Arribem preparats per lluitar per la victòria”, assegura Sainz.

Preparat per guanyar
Carlos Sainz sent que la preparació física és essencial per estar a la baralla per la victòria al Ral·li Dakar. El madrileny, igual que Audi ha evolucionat el seu RS Q e-tron per estar a la batalla pel triomf, s’ha entrenat durament durant l’any amb l’objectiu d’estar al màxim nivell.

“Al Dakar es pateix. Per això tinc clar que és millor fer els deures a casa per afrontar millor la carrera. No hi ha dubte que la preparació física costa més a mesura que vas fent anys, i per això necessites molta disciplina”, explica Carlos. “Preparar-me com ho faig no és un mèrit, és la meva obligació, ho hem de fer per assumir aquest repte. I si vols lluitar amb gent més jove, a primera divisió i amb una marca com Audi, això implica una preparació. Tot és mesurable, et marques els objectius i és qüestió d?entrenar”, afegeix. La valentia i el valor de l’experiència d’Audi Tot i que el repte del Dakar és nou per a Audi, la marca dels quatre cèrcols compta amb una dilatada experiència en competició que l’ha portat a afrontar aquest repte amb la confiança de saber formar un projecte guanyador.

Audi ha aconseguit victòries i títols al Campionat del Món de Ral·lis, a Pikes Peak, a les 24 Hores de Le Mans, al DTM, a la Fórmula E… i ha traslladat aquest saber fer al desert. Sense anar més lluny, ha reunit la mecànica d’aquests dos darrers certàmens (el motor de combustió del DTM i els motors elèctrics de la Fórmula E) per crear el sistema de propulsió amb què competeixen al Ral·li Dakar. Per a Carlos, el fabricant alemany mereix tot el respecte: “Audi ha estat molt valent a l’hora d’apostar per un cotxe tan sofisticat per a una cursa com el Dakar. Repartiment elèctric de la tracció, recuperació d’energia que ens fa no haver de fer servir gairebé els frens, tres motors elèctrics i un motor de combustió… és un repte tecnològic descomunal. Pilotar un cotxe tan avançat i participar d’aquesta evolució tecnològica em fa molta il·lusió, sobretot des del punt de vista d’un pilot veterà com jo”. No sent la pressió de ser el favorit Per a Carlos Sainz, la vitola de favorit la porten els vigents campions del Dakar (Nasser Al-Attiyah i Toyota).

El favorit per a la cursa és el guanyador de l’any anterior. Particularment crec que Audi no parteix com a gran favorita, però tenim un cotxe per guanyar, i lluitarem per la victòria”, admet Carlos El triple campió espera una batalla molt igualada per la victòria entre diferents equips, en un Dakar 2023 molt exigent, que comptarà amb un total de 8.549 quilòmetres, dels quals 4.706 seran contra el cronòmetre. Cadascú posarà a prova tant la mecànica de l’Audi RS Q e-tron com el talent i la capacitat dels participants