LES VENDES DE SEAT CREIXEN MÉS D'UN 30% A L'OCTUBRE I JA PUGEN UN 11% EN 2019

LES VENDES DE SEAT CREIXEN MÉS D’UN 30% A L’OCTUBRE I JA PUGEN UN 11% EN 2019

La companyia automobilística ha signat el millor octubre de la seva història, amb 43.900 vehicles venuts. Des del gener, les vendes de SEAT avancen un 11,1% i ja ha lliurat gairebé mig milió de cotxes, una nova xifra rècord. SEAT ha venut a Alemanya ia Suïssa més que en tot 2018 i bat rècords. França, Itàlia, Suïssa, els Països Baixos, Suècia i Dinamarca creixen més d’un 20%. Els lliuraments de CUPRA es disparen un 79% entre gener i octubre.

Les vendes de SEAT encaren la recta final de l’any amb un nou rècord. Entre gener i octubre, la firma automobilística ha lliurat 498.700 vehicles a tot el món, un 11,1% més que en el mateix període de l’any passat (449.000). Amb aquest resultat, SEAT ha venut gairebé 50.000 cotxes més i bat el rècord fixat entre gener i octubre de 2018.

A l’octubre, les vendes de SEAT han mantingut la mateixa forta tendència alcista de setembre i creixen de nou per sobre de l’30%. En concret, la companyia ha venut 43.900 vehicles, un 31,3% més (2018: 33.400). Aquest creixement es deu, parcialment, a l’efecte de l’entrada en vigor de la normativa WLTP al setembre de 2018, que va propiciar un fort increment en les vendes abans d’aquesta data i un descens en els mesos següents. SEAT ha aconseguit també el millor octubre de la seva història, superant el resultat de l’any 2017 (40.200).

El vicepresident Comercial de SEAT i CEO de CUPRA, Wayne Griffiths, ha valorat de forma molt positiva aquests resultats. “Encara falten dos mesos per acabar l’any i SEAT ja ha venut gairebé 500.000 cotxes, una xifra que en 70 anys d’història només ha superat dues vegades. Estem a les portes de tancar l’any amb un nou rècord de vendes i d’aconseguir un volum que ens permetrà tenir una base sòlida per afrontar els reptes de l’any que “. Griffiths ha afegit: “Les vendes de CUPRA * també creixen amb força i ja s’han lliurat 20.600 cotxes, 1 78,9% més que entre gener i octubre de 2018, gràcies a el volum de l’CUPRA Ateca”.

  • Resultat integrat en la xifra total de vendes de SEAT.

Les vendes mundials de Seat progressen de forma sòlida impulsades principalment pels resultats a Alemanya, França i Itàlia. A Alemanya, SEAT ha lliurat entre gener i octubre més cotxes (115.100; + 17,4%) que en tot l’any 2018 i ja ha aconseguit el seu major volum de la història en aquest país. Per la seva banda, França és el quart mercat en el qual SEAT ven més automòbils (31.300, + 20,6%) i, a continuació, se situa Itàlia, amb 22.600 cotxes entregats (+ 28,1%). SEAT també segueix creixent a Espanya i al Regne Unit, i ho fa contra la tendència de el sector en aquests països. A Espanya, incrementa les vendes un 1,7% (94.900 cotxes), mentre que al Regne Unit el creixement s’acosta a l’10% (59.700, + 9,1%).

Les vendes de SEAT sobresurten en altres països europeus, en els quals creix per sobre de l’20%: Suïssa (11.000, + 21,9%), els Països Baixos (9.800, + 26,8%), Suècia (7.600, +27 , 4%) i Dinamarca (6.300, + 51,6%). Com a Alemanya, SEAT també ha superat a Suïssa el resultat de tot 2018 i ja ha aconseguit el major volum de la història. A més, la companyia automobilística suma també notables increments a Mèxic (20.300; + 6,3%), Àustria (18.300; + 8,6%), Portugal (9.500; + 11,6%) i Irlanda (4.100; + 11, 3%).

SEAT i CUPRA es preparen per al 2020

La gamma de SEAT i CUPRA segueix creixent per oferir noves possibilitats als seus clients. El SEAT Mii electric i el CUPRA Ateca Limited Edition són les dues primeres novetats d’un any intens per a les dues marques.

Les 1.999 unitats de l’CUPRA Ateca Limited Edition arribaran als concessionaris en les pròximes setmanes i incorporen elements de fibra de carboni amb detalls en to Copper, que contrasten amb el color de la carrosseria Gris grafè, i seients de tipus bucket a Alcántara de color Blau Petrol. A més, milloren el seu dinamisme gràcies a l’tub d’escapament Akrapovic, a el nou i exclusiu disseny de 51 cm (20 ”) de les llantes en color coure, que augmenta l’ample de vies, i a el sistema de frens Brembo (18 ”) .

El Mii electric, el primer vehicle 100% elèctric de SEAT, suposa l’inici de l’ofensiva elèctrica de la companyia. Amb un cost d’adquisició similar a el d’un vehicle de motor de combustió interna, destaca per la practicitat i el dinamisme que li aporta el motor elèctric de 61 kW. El Mii electric compta amb una autonomia de fins a 260 km i pot arribar al 80% de la seva capacitat en només una hora (càrrega CC de 40 kW).

El benefici operatiu de SEAT, en màxims històrics

Les xifres rècord de vendes s’estan traduint en resultats financers molt positius gràcies també a l’efecte en el mix, principalment per la major comercialització de SUVs (el 43% dels lliuraments de SEAT entre gener i setembre de 2019). Segons els resultats publicats pel Grup Volkswagen el 30 d’octubre, el benefici operatiu de SEAT ha augmentat un 4,2% en aquest període, i ha arribat al resultat rècord de 248 milions d’euros (237, entre gener i setembre de 2018) . El volum de negoci ha crescut un 14%, fins a 8.828.000 (gener-setembre 2018: 7.744.000).