LES VENDES DE TURISMES D'OCASIÓ CAUEN GAIREBÉ UN 8% AL JULIOL ENCADENANT SIS MESOS EN NEGATIU

LES VENDES DE TURISMES D’OCASIÓ CAUEN GAIREBÉ UN 8% AL JULIOL ENCADENANT SIS MESOS EN NEGATIU

Des de començament d’any, el mercat d’usats acumula un descens del 4,7%, amb un total de 1.063.843 unitats. Fins al juliol, per cada vehicle nou s’han venut 2,2 usats, dels quals sis de cada deu van ser dièsel.

Les vendes de turismes i tot terrenys d’ocasió van caure un 7,8% al juliol, fins a situar-se en 144.584 unitats, encadenant sis mesos en negatiu, segons dades de les patronals Faconauto (concessionaris) i Ganvam (distribuïdors oficials i independents). D’aquesta manera, el mercat d’usats acumula un descens del 4,7% des de començament d’any, amb un total de 1.063.843 unitats. Així, per cada nou vehicle s’han venut fins al juliol 2,2 unitats d’ocasió.

Les dades de les patronals del sector posen de manifest que la manca d’estoc de models joves continua fent efecte en el mercat. En concret, les vendes de seminous van recular el mes passat un 24,8%, mentre que les operacions amb models d’entre un i tres anys van baixar un 21,1%, llastrant el conjunt del resultat.

Atès que empreses, llogadores i operadors de rènting segueixen sense poder renovar flota per la manca de vehicles, les seves operacions amb models usats continuen a la baixa. Així, les transaccions amb models d’ocasió procedents de flotes corporatives van caure el 23,7% al juliol. Les que tenen com a protagonistes models de rent a car van baixar un 15,1%; mentre que les de rènting, per part seva, han baixat un 12,3% durant el mes passat.

En aquest context, continua sent necessari recórrer als mercats exteriors per aprovisionar-se de vehicles, fet que explica que el canal importador hagi augmentat les vendes un 37% al juliol i acumuli una pujada del 49% des de començament d’any.

Pel que fa a les fonts d’energia, les operacions amb vehicles usats dièsel -que van representar el 58% de les operacions al juliol- es van contreure un 10,5% durant el mes passat; mentre que els de gasolina, per la seva banda, van caure un 7,2%, fins a situar-se a les 51.929 unitats, concentrant el 35,9% del total.

Pel que fa a les propulsions alternatives, els models elèctrics purs de segona mà, tot i que amb prou feines representen encara el 0,7% del mercat, van créixer un 19,9% al juliol, amb 1.043 unitats. Per la seva banda, els dièsel/elèctrics endollables van registrar un total de 139 unitats venudes (+59,8%) durant el mes passat, davant les 1.091 unitats dels gasolina/elèctrics endollables (+3,5%).

DECLARACIONS

Segons el director de Comunicació de FACONAUTO, Raúl Morales, “el mercat del vehicle d’ocasió continua “contaminat” pel del vehicle nou. Fins que no es torni a recuperar un nivell acceptable de matriculacions, les transferències de usats continuaran caient perquè no hi ha prou estoc dels models que més interessen, que són els zero a cinc anys. Una altra mala dada i una altra mala notícia per al sector al nostre país, que s’està empetitint i perdent competitivitat. Cal recuperar el mercat com més aviat millor.”

Segons la directora de Comunicació de GANVAM, Tania Puche, “ens trobem amb un mercat d’ocasió a la baixa en què la manca de models joves per la manca d’estoc derivada de la crisi dels xips continua marcant la pauta. Tot i que es recorre a les importacions, en un moment d’escassetat global, amb prou feines representen el 6% del total de les operacions espanyoles. En aquest context, l’antiguitat mitjana del vehicle usat venut se situa gairebé en 12 anys i supera els 14 anys en les operacions entre particulars, que suposen ni més ni menys que el 60% de les transaccions; una circumstància que accelera l’envelliment del parc i complica l’aspiració d’assolir una mobilitat sostenible i descarbonitzada”.