
LES VENDES DE VEHICLES ELECTRIFICATS AUGMENTEN UN 15% AL NOVEMBRE
El novembre tanca amb 8.782 unitats d’electrificats venuts, que suposa el 10% del mercat total. La meitat de les vendes del mercat de turismes corresponen a un model de zero i baixes emissions. Durant el 2022, les vendes de turismes electrificats acumulen 70.278 unitats, lluny de les 120.000 marcades per a aquest any i assolir els objectius de reducció d’emissions del PNIEC.
Les vendes de vehicles electrificats (elèctrics i híbrids endollables, comprenent turismes, quadricicles, vehicles comercials i industrials i autobusos) van acumular un total de 8.782 unitats, que suposa un creixement del 14,7% respecte del mateix de l’any anterior i representant el 10, 17% del mercat total. Fins al penúltim mes de l?any s?han realitzat 75.864 matriculacions d?electrificats, amb un augment del 22,3% i una quota total del 8,69% del mercat.
Per la seva banda, les matriculacions de vehicles de zero i baixes emissions (electrificats, híbrids i de gas), aconsegueixen al novembre un augment del 24%, amb un total de 35.034 unitats, representant el 40,57% del mercat i mantenint-se com a primera opció de compra al mercat. A l’acumulat de l’any, sumen 311.273 unitats, amb un creixement del 12,5%.
VEHICLES ELÈCTRICS – Etiqueta Zero
Les vendes de vehicles elèctrics purs van créixer un 21,5% al novembre, i arriben a les 3.949 unitats matriculades aquest mes. Representa un 4,57% de la quota de mercat al mes. Al conjunt de l’any, les vendes d’aquests vehicles sumen 32.312 unitats, un 37,1% més que en el mateix període de l’any anterior. La quota de l’acumulat de l’any és de 3,7%
VEHICLES HÍBRIDS ENCHUFABLES – Etiqueta Zero
Les vendes de vehicles híbrids endollables van augmentar un 9,8% durant el novembre i arriben a les 4.833 unitats matriculades aquest mes. Representa un 5,6% de la quota de mercat al novembre. Al conjunt de l’any, les vendes d’aquests vehicles sumen 43.552 unitats, un 13,2% més que en el mateix període de l’any anterior. La quota de l?acumulat de l?any és de 4,99%.
VEHICLES HÍBRIDS – Etiqueta ECO
Les vendes de vehicles híbrids no endollables es mantenen a l’alça amb un creixement del 31,3% durant el novembre, i arriben a les 25.014 unitats matriculades aquest mes. Representa un 28,97% de la quota de mercat al novembre. A l’acumulat de l’any, les vendes d’aquests vehicles acumulen 220.561 unitats, un 11,3% més que el mateix període de l’any anterior. La quota del total de l any és de 25,25%.
VEHICLES GAS – Etiqueta ECO
Les vendes de vehicles de gas van caure un 20,4% al novembre fins a 1.238 unitats matriculades, que representen l’1,43% de la quota de mercat al novembre. Al conjunt de l’any, les vendes d’aquests vehicles acumulen 14.838 unitats, un 9,5% menys que el mateix període de l’any anterior. La quota de l?acumulat de l?any és de l?1,7%.
MERCAT DE TURISMES
Les matriculacions de TURISMES electrificats, híbrids i de gas van augmentar les vendes al novembre en un 25,2% respecte al mateix mes de l’any anterior, fins a les 33.989 unitats lliurades, amb un 46,42% de la quota de mercat a prop de la meitat de les vendes de turismes del mercat general. A l’acumulat de l’any, els lliuraments d’aquest tipus de cotxes mantenen el creixement, amb un augment del 13,3%, fins a 300.432 unitats.
Al novembre, l’entrada de turismes electrificats segueix a l’alça obtenint un total de 8.144 unitats, un 13.6% més que l’any anterior. Els elèctrics de bateria (BEV) creixen un 19,9% fins a les 3.324 unitats al mes, igual que els híbrids endollables (PHEV) amb un augment en les matriculacions del 9,6% fins a les 4.820 unitats. Durant l’onzè mes, els turismes electrificats sumen l’11,12% del mercat total de turismes.
Fins al penúltim mes de l?any, el mercat nacional obté un total de 70.278 unitats de turismes electrificats matriculats, amb una quota de mercat del 9,5%. Tots dos registres són lluny de les 120.000 unitats de turismes electrificats i un 15% de quota necessària per complir aquest any la fita necessària per assolir els objectius de reducció d’emissions el 2030 exigits des d’Europa i recolzats pel Govern. Des d’ANFAC es remarca, una vegada més, la necessitat d’establir un marc fiscal favorable per al vehicle electrificat i de millorar l’eficiència dels plans d’ajuda i els tràmits tant per a l’entrada al mercat com per al desenvolupament d’infraestructures de recàrrega.
DECLARACIONS
José López-Tafall, director general d’ANFAC, va indicar que “les vendes de vehicles electrificats avancen en la seva penetració al mercat nacional. Comparativament amb l’any anterior, el mercat creix, però el ritme encara és molt lent. A l’últim mes s’aconsegueix una quota propera al 10% sobre les vendes totals, quan els electrificats haurien d’estar registrant el 15% de quota. A aquest ritmo és evident que no es compliran els objectius de 120.000 unitats venudes el 2022 i que eren necessàries per aconseguir la primera fita que ens permeti aconseguir els compromisos de reducció d’emissions per al 2030 marcats pel Govern. Espanya segueix darrere del ritme d’electrificació que tenen països veïns tant amb renda per càpita més alta (Alemanya) com més baixa (Portugal). Necessitem que de la reunió de la taula de GTIRVE que es reuneix el 20 de desembre en surtin mesures concretes, mesures pràctiques que s’agilitin els terminis en la instal·lació dels punts de recàrrega i la seva viabilitat sobretot per a recàrrega ràpida. També es millori l’eficiència de les ajudes del Moves III. En els darrers pressupostos generals de l’Estat des d’ANFAC s’han donat suport a diferents iniciatives que el Govern han vetat gairebé majoritàriament. Accelerar l’exigència implica establir mesures contundents i qualsevol oportunitat des de l’àmbit públic s’ha de veure aprofitada”.