
L’ESSÈNCIA DEL DISSENY CUPRA EN CINC CLAUS
El llanço, el coratge i la determinació de les civilitzacions tribals inspiren el disseny del logotip. Els dissenyadors han buscat nous tons i materials naturals, com el coure i el granit, per transmetre la personalitat de la nova marca. Peces com el volant o el tub d’escapament plasmen la identitat del CUPRA Ateca, el seu primer icona.
De quina manera un color, una textura o un símbol poden transmetre la personalitat d’una nova marca? Trobar la resposta forma part de la feina dels dissenyadors de la indústria de l’automòbil. “El nou CUPRA Ateca és sofisticat, atrevit i elegant” explica Tony Gallardo, responsable de disseny de SEAT, referint-se al primer model de la nova marca CUPRA. Aquestes són les cinc claus que defineixen la seva essència:
1) Un logotip amb perfecta simetria: Per reforçar el llançament de la marca CUPRA, el disseny del logotip ha estat clau: dos ‘C’ creuades i simètriques. “Va molt més enllà d’un simple logotip. És un emblema. Simbolitza la idea de pertànyer a un clan, el clan CUPRA “, assegura Jordi Font, responsable de Color & Trim de SEAT. “Per crear el disseny del triangle invertit ens hem inspirat en l’actitud de les civilitzacions tribals, si llanço i valor”, comenta.
2) Un to dissenyat a mida: “Buscàvem colors que acentuasen la sofisticació d’aquests models”, explica Font. Així descriu Font l’estudi que el seu equip ha realitzat per trobar el to de les llantes, els retrovisors i alguns detalls interiors que caracteritzaran els nous models de la marca. El resultat? “El color Cup Copper, un to que casa perfectament amb el caràcter refinat del model”, afegeix. L’altre to que defineix a la marca és el Petrol Blue, compost per cian i notes de negre que segons Font “realça la seva personalitat”.
3) Textures naturals que potencien els colors: La formulació dels colors és “un retorn a la naturalesa”, explica Font. Per mostrar tota la seva profunditat, la nova paleta s’ha inspirat en materials naturals amb diferents textures com el coure o el granit.
4) La primera icona CUPRA: L’aspecte del CUPRA Ateca és robust i esportiu, segons Gallardo, d’acord a aquest SUV de 300 cv, únic en el seu segment. Això s’aconsegueix amb una sèrie de peces diferenciades, com “el redisseny del volant o el tub d’escapament doble que permeten accentuar la seva aparença més esportiva”.
5) Cada detall, un tret de caràcter: Prenent com a base la esportivitat del CUPRA, s’han modificat alguns elements per guanyar en sofisticació. Els canvis en la graella frontal i la talonera, entre altres detalls, confereixen al cotxe una combinació de “estil i força”, assegura Gallardo. “Vistos en conjunt, transmeten el caràcter del CUPRA Ateca, el model amb el qual neix la nova marca: coratge, passió, instint i determinació”.