L'OPEL VIVARO-E HYDROGEN REP EL PREMI KS D'ENERGIA I MEDI AMBIENT 2022

L’OPEL VIVARO-E HYDROGEN REP EL PREMI KS D’ENERGIA I MEDI AMBIENT 2022

El club automobilístic reconeix aquest vehicle alimentat per hidrogen pel seu concepte pioner. Repostatge amb hidrogen en només tres minuts per a una autonomia de 400 quilòmetres.

La furgoneta de pila de combustible Opel Vivaro-e HYDROGEN no limita el seu volum de càrrega, permet ràpids proveïments i pot recórrer fins a 400 quilòmetres (WLTP[1]) sense emissions. Aquest concepte pioner, responsable amb el medi ambient i pràctic, ha estat guardonat amb el 40è premi “KS Energie und Umweltpreis” (KS d’Energia i Medi Ambient) per l’Automobilclub Kraftfahrer-Schutz e. V.”. En el lliurament del premi, celebrat avui a Munic (Alemanya), el Prof. Dr.-Ing. Dieter Anselm, portaveu del jurat de l’Automobilclub KS, ha declarat: “Estem convençuts que els vehicles amb motor elèctric i pila de combustible, així com els vehicles 100% elèctrics amb bateria d’ions de liti tenen un gran futur. Per això, hem decidit premiar Opel com a representant d’aquest innovador concepte de propulsió que ja està en fase de producció”. El patrocinador del premi és el Ministeri Federal d’Economia i Protecció del Clima.

Els vehicles de pila de combustible d’hidrogen permeten una circulació respectuosa amb el medi ambient i sense compromisos. Per tant, estem molt satisfets que l’Opel Vivaro-e HYDROGEN sigui distingit amb el premi KS d’Energia i Medi Ambient. A Rüsselsheim comptem amb una experiència de més de 20 anys en el desenvolupament de vehicles de pila de combustible d’hidrogen. I tenim la intenció d’ampliar la nostra posició de lideratge, cosa que inclou estendre aquesta tecnologia als vehicles comercials grans a partir del 2024”, ha exposat Uwe Hochgeschurtz, Enlarged Europe Chief Operating Officer de Stellantis, que també és el responsable de la direcció i comercialització dels vehicles de pila de combustible dhidrogen del Grup. Peter Kuhn, Group Manager Light Commercial Vehicles d’Opel, ha recollit el premi davant de 100 convidats que van assistir com a representants de diferents institucions, autoritats locals i mitjans de comunicació.

Concepte pioner: gran autonomia, sense emissions i amb un ràpid proveïment

L’Opel Vivaro-e HYDROGEN és ideal per als operadors de flotes que necessiten recórrer llargues distàncies o repostar en pocs minuts. El vehicle comercial lleuger de propulsió elèctrica basat en el Vivaro-e, el “Vehicle comercial Internacional de l’Any 2021”, és un model amb motor elèctric alimentat per una pila de combustible d’hidrogen i també amb una bateria endollable.

El conjunt que forma aquesta tecnologia és tan compacte que no compromet l’espai de càrrega en comparació dels germans amb motors de combustió. Tot el sistema de pila de combustible, inclòs el motor, està integrat sota el capó. La bateria del Vivaro-e se substitueix per tres dipòsits d’hidrogen a 700 bars amb una capacitat de 4,4 kg.

La pila de combustible de 45 kW genera suficient energia per als recorreguts llargs a l’autopista mentre que la bateria d’ions de liti de 10,5 kWh, situada sota els seients davanters, proporciona els pics de potència màxima quan és necessari, per exemple, al iniciar la marxa o en fase dacceleració. La seva autonomia és de fins a 400 quilòmetres (WLTP1) i en proveir hidrogen només s’utilitzen un tres minuts. Aquest model ofereix un volum de càrrega de fins a 6,1 m3 i una càrrega útil de 1.000 kg, així com una capacitat de remolc de 1.000 kg. El Vivaro-e HYDROGEN està disponible en longituds M i L (4,95 i 5,30 metres) i ja s’ha incorporat a la flota de Miele, el fabricant alemany d’electrodomèstics premium.

Aquest any se celebra la 40a edició del lliurament del premi d’Energia i Medi Ambient concedit pel club automobilístic KS. Fundat el 1981, aquest prestigiós premi valora les tecnologies, conceptes i desenvolupaments innovadors a la indústria de l’automoció i el sector de la mobilitat que protegeixen el medi ambient.

[1] Autonomia determinada d’acord amb el mètode del procediment de prova WLTP (R (CE) núm. 715/2007, R (UE) núm. 2017/1151). L’autonomia real pot variar en condicions quotidianes i depèn de diversos factors, en particular de l’estil de conducció personal, les característiques del traçat, la temperatura exterior, l’ús de la calefacció i l’aire condicionat i el precondicionament tèrmic.