MARIO ARMERO POSA FI A LA SEVA ETAPA COM VICEPRESIDENT DE ANFAC

MARIO ARMERO POSA FI A LA SEVA ETAPA COM VICEPRESIDENT DE ANFAC

El vicepresident continuarà en el ple exercici de les seves funcions fins a finals d’any per garantir una successió ordenada en la gestió. El president d’ANFAC, José Vicente dels Mossos, va agrair a Armero, en el seu nom i en el de tota la Junta Directiva, la seva tasca en la modernització i posicionament d’ANFAC com una de les principals organitzacions empresarials d’Espanya.

El vicepresident executiu, Mario Armero, després de més de vuit anys en el càrrec, ha decidit posar fi a la seva etapa al capdavant de l’Associació Espanyola de Fabricants de Vehicles i Camions (ANFAC) per donar-li un nou rumb a la seva carrera laboral. El vicepresident continuarà en el ple exercici de les seves funcions fins a finals d’any per garantir una successió ordenada en la gestió.
El president d’ANFAC, José Vicente dels Mossos, ha ressaltat la tasca de Mario Armero aquests vuit anys. “El seu treball ha aconseguit modernitzar l’associació i situar-la com una de les principals organitzacions empresarials d’Espanya, una posició inestimable per vetllar pels interessos de la indústria de l’automoció espanyola i de les seves 17 fàbriques”, va assegurar. El president va ressaltar el paper decisiu del directiu al comandament de l’associació en la negociació amb les diferents administracions, que van permetre a la indústria recuperar el seu pes específic després de la crisi i mantenir el seu lideratge europeu, aconseguint l’aprovació de plans de renovació i plans d’estímul a la compra de vehicles alternatius i impulsant el desenvolupament de polítiques de mobilitat homogènies per garantir la cohesió territorial i un full de ruta integral cap a la descarbonització del transport.

En aquesta mateixa línia, la Junta Directiva ha reconegut de forma unànime dels èxits del directiu, valorant la defensa a ultrança dels interessos de la indústria de l’automoció i el pes que ha guanyat ANFAC sota la seva direcció. Prova d’aquesta confiança per part de les marques a aquesta tasca ha estat l’entrada de més de 20 associats nous durant la seva etapa, consolidant la veu preeminent de l’associació com a representant del sector.

Armero va valorar la col·laboració de la Junta Directiva durant aquests anys i va estimar molt positivament la tasca de l’equip d’ANFAC en els seus anys de treball conjunt. “Treballar en ANFAC ha estat apassionant, divers i amb la certesa d’haver estat fent alguna cosa útil per a la societat”, va explicar.

VUIT ANYS DE RENOVACIÓ

Armero ha estat l’artífex de la renovació i modernització d’ANFAC i del seu actual posició com una de les organitzacions empresarials amb més activitat i de més prestigi. Des del seu nomenament, a finals de 2011, ANFAC ha incrementat notablement el posicionament i visibilitat de la indústria de l’automoció a Espanya com un element clau i estratègic per al creixement econòmic, la cohesió social i la vertebració territorial. Armero es refereix a aquesta indústria i als seus 17 fàbriques com “un llegat que hem rebut dels nostres pares i avis i que hem de protegir i engrandir”.

La seva capacitat única d’interlocució, negociació i comunicació van permetre que, en plena crisi econòmica, la indústria de l’automoció pogués donar la volta a la realitat tan negativa que estava vivint i recuperés la força tractora que li correspon. Sota la seva direcció, es va dissenyar el Pla Tres Milions, una aposta i compromís indústria-Govern-societat amb la producció de vehicles a Espanya que va servir, no només per evitar deslocalitzacions en els anys més durs de la crisi, quan la fabricació caure a la meitat de les unitats, sinó per tornar a situar Espanya en el top 10 de fabricants a nivell mundial, intensificar la inversions i protegir l’ocupació.

Juntament amb aquest esforç per a la indústria, ANFAC també va tirar endavant, entre 2013 i 2016, els plans PIVE d’incentius als vehicles eficients. En les seves vuit edicions, van suposar un revulsiu per al mercat de vehicles nous, quan les vendes s’havien reduït en més d’un 50% respecte de 2007. Les matriculacions van recuperar el seu nivell natural en tres anys i van convertir a Espanya en el mercat més eficient en termes d’emissions de CO2, gràcies a les altíssimes taxes de ferralla aconseguides. La renovació del parc automobilístic és el segon pilar que ha sustentat el treball d’Armero en aquests anys i un altre dels seus objectius més importants.

Durant aquests vuit anys, ha col·laborat estretament amb tots els governs, centrals, autonòmics i locals, a més d’intensificar les accions a nivell europeu. En la seva última etapa, el directiu ha treballat colze a colze amb el ministeri d’Indústria, dirigit per la ministra Reis Maroto. Va empènyer l’aprovació del sistema de correlació del sistema de mesura d’emissions de CO2 quan va entrar en vigor la normativa WLTP, l’agost de 2018; va promoure el nou contracte de relleu per afavorir el rejoveniment de les plantilles a les fàbriques; ha licitat a Espanya ia Europa per la transició ordenada i equilibrada cap a la nova mobilitat. Ha treballat a més amb el Govern en el futur Acord Estratègic per a l’Automoció, com a fites principals.

Deixa el repte de portar a la pràctica el nou pla estratègic Automoció 2020-2040, un projecte en el qual ha col·laborat personalment molt a fons i que espera sigui “l’estratègia que sustenti i impulsi el futur desenvolupament de la indústria de l’automoció a Espanya , en un camí cap a la Indústria de la Mobilitat que posicioni a les fàbriques en el lloc que els correspon, com a segon productor de vehicles d’Europa, a mitjà i llarg termini “, va afirmar.