MARKUS DUESMANN, CEO D'AUDI: “NECESSITEM UNA SOCIETAT SENSE COMBUSTIBLES FÒSSILS”

MARKUS DUESMANN, CEO D’AUDI: “NECESSITEM UNA SOCIETAT SENSE COMBUSTIBLES FÒSSILS”

Com pot la indústria automobilística alemanya encapçalar la revolució elèctrica? Com s’enfronten els fabricants tradicionals als nous competidors? Hi ha el marc polític adequat? Com encaixa l’actual acord de coalició en la situació actual?

Aquestes preguntes van ser el centre d’una taula rodona a la Conferència sobre el clima organitzada conjuntament per “Spiegel” i BCG en què van participar Hildegard Müller (Associació Alemanya de la Indústria de l’Automòbil, VDA), l’expert en transports Stefan Bratzel (CAM) , Wolf-Henning Scheider (Grup ZF) i Markus Duesmann, CEO d’AUDI AG. Les respostes de Markus Duesmann van ser concretes.

Sobre electromobilitat…
• “El canvi climàtic està causat pels combustibles fòssils que extraiem del terra. Això és una cosa que ha de parar, necessitem una societat sense combustibles fòssils”.

• “Els cotxes elèctrics són, amb diferència, la tecnologia més eficient per impulsar-nos cap a una societat basada a l’electricitat”.

• “La tecnologia híbrida endollable tendeix un pont, facilitant la transició a la conducció totalment elèctrica. I com a tal, encara té sentit per als propers anys. Un cop dit això, l’objectiu a assolir ha de ser el 100% de cotxes elèctrics. Només així serem neutres amb carboni”.

Sobre la infraestructura de recàrrega…
• “Audi està invertint en vehicles elèctrics, i això vol dir que també estem invertint en infraestructura de càrrega. On sigui que hi hagi cotxes, cal una infraestructura de càrrega. No ens podem excedir a l’hora de crear aquesta infraestructura; potser fins i tot és més convenient que les estacions de servei actuals. Estic convençut que, junts, els governs i les empreses ho poden aconseguir”.

Sobre la competitivitat…
• “La tecnologia és clau per resoldre els problemes a què s’enfronta la societat. El Grup Volkswagen té la capacitat financera necessària per donar resposta a totes aquestes qüestions tecnològiques. Per això, no tinc cap dubte que nosaltres -Alemanya, la indústria automobilística alemanya i el Grup Volkswagen- tenim moltes possibilitats de continuar sent el número u d’aquí a deu anys”.

• “Continuem estant en una posició forta a la Xina, on el Grup Volkswagen és el líder del mercat. Per tant, no em preocupa el futur; però seguim de prop el que passa allà. Al cap ia la fi, l’electromobilitat també ofereix als competidors nous l’oportunitat de mostrar cotxes molt respectables”.