MASERATI: UNA NOVA ERA COMERCIAL. ARRANCA EL PROJECTE MASERATI OTO RETAIL

MASERATI: UNA NOVA ERA COMERCIAL. ARRANCA EL PROJECTE MASERATI OTO RETAIL

Maserati inaugura una nova era de vendes en integrar experiències virtuals i tradicionals en el procés de compra, donant com a resultat el projecte OTO Retail («OTO» és l’acrònim d’online to offline i viceversa). OTO Retail és una nova proposta comercial, en estreta col·laboració amb els concessionaris, que ofereix una experiència de client innovadora.

El projecte afegeix eines digitals per donar suport a les vendes, manté el rol protagonista dels concessionaris i permet als clients personalitzar la seva experiència de compra en decidir quins aspectes s’han de treballar en una sala d’exposició de Maserati i quins altres es poden completar de manera digital .

Bernard Loire, Director Comercial de Maserati, assenyala: “L’enfocament de Maserati sempre és al client, continuant la història d’innovació i tradició, qualitat i exclusivitat de la marca. Per tant, hem renovat els nostres processos de venda per arribar a una evolució del nostre viatge amb el client.

“La marca vol complir i superar les expectatives dels clients, que ara podran aprofitar una experiència omnicanal”, continua Loire. “Creiem que aquest tipus d´oferta, utilitzant el programa Maserati Fuoriserie per personalitzar els nostres cotxes, és la resposta correcta als desitjos del nou consumidor de luxe”.

L’enfocament omnicanal i l’aproximació en línia dels clients han canviat el comportament de compra, especialment en el segment de luxe, on els serveis digitals han esdevingut elements clau.

Tot i això, l’e-Commerce és només una part de la resposta de Maserati.

Els límits entre les compres en línia i els punts de venda físics s’estan difuminant cada cop més ràpid: Maserati està llest amb un nou model de botiga, on la nova experiència del client s’integra a la perfecció, independentment de la ubicació del client.

L’enfocament digital no només és a casa, davant de la pantalla de l’ordinador, també està arribant cada cop més a les botigues físiques. D’una banda, els assistents virtuals ofereixen serveis en línia cada vegada més complets; i de l’altra, l’espai físic de venda s’està ampliant i millorant amb serveis per arribar als clients a qualsevol lloc.

Les botigues de Maserati al voltant de tot el món adoptaran gradualment aquest nou disseny, començant el proper any amb showrooms recentment desenvolupats a Milà i Xangai.

La personalització del recorregut que fa el client també es torna encara més exclusiva, amb la possibilitat d’unir-se al programa Maserati Fuoriserie, una part integral del nou concepte minorista de la marca. Llançat el 2020, el programa de personalització està dissenyat per satisfer els requisits dels consumidors de luxe i fa que cada Maserati sigui l’expressió perfecta del gust personal de cadascú.

OTO Retail s’ha llançat recentment com a projecte pilot al mercat nord-americà.

En utilitzar aquest servei, els clients de la marca del Trident poden aprofitar una sèrie de punts de contacte digitals. Aquests inclouen My Maserati Showroom per fer una reserva online per al seu automòbil, My Maserati Expert per sol·licitar detalls o informació, Remote Test Drive i Multi-channel Service Booking.

Els clients ara poden configurar i reservar el seu Maserati de forma en línia i, després, completar la transacció en el concessionari triat.