MATRICULACIONS MERCAT TURISMES I PREVISIONS PER 2017

MATRICULACIONS MERCAT TURISMES I PREVISIONS PER 2017

Ancove insisteix en el baix dinamisme del canal de particulars en les vendes de vehicles nous.

L’Associació Nacional de Comerciants de Vehicles, Ancove, expressa els seus dubtes sobre la fortalesa del mercat de turismes i tot terrenys un cop conegudes les dades de l’any passat. Segons la DGT, el 2016 es van matricular en total de 1.147.007, un 10,9% de creixement. No obstant això, les compres de particulars es van limitar a un augment del 6,7%, molt lluny de la cadena d’empreses, un 15,9%, i de llogadores, el 16,8%, gràcies aquest últim a un excepcional any turístic.

 

Ancove considera que segons va anar avançant l’any passat es van aguditzar les pràctiques de autocompras per part de molts concessionaris moguts per la necessitat de complir els objectius dictats per l’marques. A la forta competència del mercat, mogut per polítiques molt agressives de descomptes que minven la rendibilitat de les xarxes, se sumen les escasses diferències de quota de mercat entre les principals marques generalistes. En els dos últims mesos hem assistit a la lluita per aconseguir el lideratge, amb el consegüent esforç de automatriculació d’unitats realitzat pels concessionaris per complir amb objectius allunyats de la demanda real.

 

El que suposa que molts punts de venda arrenquin el present 2017 amb un estoc que han de donar sortida en els pròxims mesos amb un mercat que al llarg del passat any ha anat mostrant cada vegada menor dinamisme.

 

En aquest sentit, les xifres són clares. Si en el conjunt de 2015, amb el PIVE 8 a ple rendiment, les compres de particulars creixien a un 19%, en el global del primer semestre de 2016, encara amb el PIVE en actiu, ja s’havien reduït al 9%, per finalitzar el passat exercici amb un increment del 6,7%. Especialment preocupant va ser el mes de desembre, quan els particulars es van mostrar gairebé plans amb un creixement del 0,6% respecte al mateix mes de 2015.

 

Això denota un mercat en retrocés. La manca d’un pla de desballestament en la segona meitat de l’any i una situació política d’inestabilitat per la falta d’un Govern a ple rendiment han llastat el mercat de la compra d’un producte com el vehicle que exigeix ​​una alta confiança per part dels consumidors.

 

Segons les previsions de Ancove aquest 2017 es vendran al voltant de 1.215.000 turismes i tot camins, amb un creixement que rondarà el 5%. No obstant això, el canal d’empreses -molt influït per les autocompras de les xarxes que es comptabilitzen com una altra empresa més- tornarà a repetir com a principal motor de vendes, al voltant del 11%; seguit del canal de llogadors que podrien repetir creixement, sobre un 4%, per seguir el ritme del que es preveu un altre bon any turístic. No obstant això, les compres de particulars a penes augmentaran un 2%, sense comptabilitzar un possible pla d’ajudes.

 

En aquest sentit, Ancove considera imprescindible el llançament d’un pla de desballestament que tingui com a objectiu real el rejoveniment del parc, la mitjana d’antiguitat s’acosta als 12 anys.

 

“Els concessionaris no podran resistir un any com l’actual, amb un increment dels estocs motivat pel desig de les marques de guanyar quotes de mercat quan les compres reals en els concessionaris, per part de particulars i empreses, estan donant mostres de flaquesa . Per aquest motiu, el Govern ha d’enviar un missatge de confiança als consumidors amb un pla de desballestament, que a diferència de les edicions del PIVE, ha de tenir un component mediambiental i de seguretat viària molt clar. No es tracta d’augmentar les vendes d’una manera artificial, sinó ajudar a aquells propietaris de vehicles més vells, i per tant menys segurs, al fet que canviïn de vehicle. Per a això, és imprescindible que s’inclogui en els ajuts els vehicles de segona mà de menys de 4-5 anys i s’incentivi amb majors ajudes la retirada dels cotxes més vells, els que passin de 15 anys “, declara Elías Iglesias, president de Ancove.

 

D’altra banda, el president de l’Associació Nacional de Comerciants de Vehicles reitera la necessitat que les marques replantegin les seves polítiques comercials i redueixin les peticions de compres a les xarxes d’unitats que són difícils de col·locar mentre el mercat no torni a donar símptomes de dinamisme.