MAZDA CELEBRA 50 MILIONS D'UNITATS FABRICADES A JAPÓ

MAZDA CELEBRA 50 MILIONS D’UNITATS FABRICADES A JAPÓ

Després 86 anys des del seu primer automòbil, la marca japonesa continua creant i exportant processos de fabricació innovadors en les seves plantes internacionals.

Mazda ha anunciat que, el passat 15 de maig, la producció acumulada al Japó va assolir la xifra de 50 milions d’unitats. L’empresa va organitzar una cerimònia commemorativa a la seva planta de Hofu, a la prefectura de Yamaguchi, que va comptar amb la presència del Director, President i Conseller Delegat Masamichi Kogai, alts directius i representants sindicals. Aquesta fita s’ha assolit 86 anys i set mesos després que Mazda fabriqués la seva primera camioneta de tres rodes, l’octubre de 1931.
“Mazda va començar a fabricar automòbils fa 86 anys, i avui hem arribat a la xifra de 50 milions d’unitats de producció al Japó. Fins i tot fabricant un milió de cotxes a l’any, es necessitarien 50 anys per assolir aquesta xifra. Això dóna una idea del extensa que és la història de Mazda “, va dir Kogai a la cerimònia. “En el futur, Mazda durà a terme diferents iniciatives per seguir construint una marca sòlida. Les nostres plantes de Hofu i Hiroshima continuaran evolucionant i actuaran com fàbriques matrius, exportant les seves tecnologies i el seu saber fer amb rapidesa a les nostres plantes fora del Japó. Treballem junts per assegurar-nos que aquestes fàbriques mantenen un procés d’innovació tècnica que faci justícia a l’orgullosa tradició japonesa Monotsukuri “.

 

Mazda iniciar el seu camí com a fabricant d’automòbils el 1931 construint camionetes de tres rodes a Hiroshima. El 1960 va iniciar la producció del micromini R360 Coupe, amb el qual va irrompre amb decisió en el mercat de turismes. La planta de Hofu, a la prefectura de Yamaguchi, va començar a fabricar vehicles en 1982. Des de llavors, aquesta planta ha compartit amb la d’Hiroshima les tasques de producció nacional. Les tècniques de fabricació i els sistemes de producció flexible desenvolupats en aquestes plantes han contribuït al creixement de Mazda. Les plantes disposen de línies mixtes, capaços de fabricar diferents models en una mateixa cadena de muntatge, la qual cosa permet fabricar múltiples models amb volums reduïts. Aquesta capacitat suposa tota una revolució en el compromís tradicional entre varietat de producte, competitivitat i eficiències d’escala. En 2016 i 2017, l’empresa va prendre mesures per incrementar la seva flexibilitat de producció de models SUV, creant un marc adequat per respondre amb rapidesa a canvis en la demanda. Les fàbriques nacionals compleixen una funció de lideratge dins de les activitats internacionals de producció de l’empresa. Les noves tècniques i tecnologies de producció s’implanten i consoliden primer al Japó, i després es despleguen en les fàbriques situades en altres països.

 

Mazda té l’objectiu de vendre 1.660.000 cotxes en aquest any fiscal, que és l’últim de la Fase 2 de reformes estructurals dins del seu pla de negoci a mitjà termini. A més, té plans per augmentar la seva capacitat de producció a dos milions de vehicles a l’any a escala global, per a l’any fiscal que finalitzarà al març de 2024. Està previst iniciar en 2019 la producció en sèrie de vehicles amb una nova generació de tecnologies i dissenys. A més, l’empresa continuarà ampliant el seu marc de producció, en el seu esforç per subministrar cotxes als seus clients amb la màxima rapidesa possible.

 

Aspirant a crear un món en el qual els automòbils coexisteixin de manera sostenible amb les persones, la societat i el planeta, Mazda continuarà enriquint la vida dels seus clients amb la producció de cotxes d’alta qualitat que ofereixin una forta connexió emocional.