Mazda és la marca que més va créixer en 2019

Mazda és la marca que més va créixer en 2019

Mazda és la marca que més va créixer el 2019 entre les vint marques més venudes de l’mercat espanyol. La companyia ha registrat el millor any de la seva història en volum de vendes a Espanya, a l’aconseguir 23.160 unitats el 2019, fet que suposa un creixement de l’8,4% respecte a l’any anterior i 13 punts més que el mercat, que va patir una caiguda de l’4,8%.També ha estat un any de rècord de quota de mercat per a la marca d’Hiroshima, que ha assolit un 1,8%.

La marca es consolida així amb un creixement sostingut de el 403% en el període 2012-2019, des del llançament de l’actual generació de producte en l’any 2012 i que es caracteritza per l’exitós llenguatge de disseny KODO i el llançament del conjunt d’innovadores tecnologies englobades sota la denominació SKYACTIV i que inclouen tots els motors gasolina i dièsel, transmissions manuals i automàtiques i dues noves plataformes.

Al canal de particulars, on concentra la major part del seu negoci, Mazda va aconseguir igualment rècord històric, amb unes vendes superiors als 18.058 vehicles, un 6,2% més que l’any anterior, i una quota de el 3% en aquest canal , en un mercat que va caure un 11%.

Per models, els SUV Mazda CX-5 i Mazda CX-3 (amb quotes de l’35,4% i 26,9%, respectivament) han estat els models més venuts de la marca, seguits pel compacte Mazda3 (18%), l’urbà Mazda2 (7,6%), el nou SUV Mazda CX-30 (6,2%), la berlina Mazda6 (3,2%) i el roadster Mazda MX-5 (2,5%), que ha estat l’esportiu més venut de l’mercat.

Segons l’opinió de José María Terol, Conseller Delegat de Mazda Automòbils Espanya, “hem finalitzat un any rècord, gràcies sobretot a l’llançament reeixit dels nostres dos models de la nova generació, el Mazda3 i el Mazda CX-30, que incorporen un disseny KODO evolucionat, així com la revolucionària tecnologia SKYACTIV-X en combinació amb el sistema d’hibridació Mazda M Hybrid oferint menors emissions i que ens permet aconseguir l’etiqueta ECO. Estem convençuts que tots dos models incrementaran les seves vendes a Espanya el 2020 “. Així mateix, Terol destaca la incertesa present en l’any 2020, i afegeix “estimem un mercat a la baixa semblant a el de l’any passat i en Mazda ens plantegem mantenir la nostra quota de mercat impulsats pels nostres models electrificats, que representaran un 72% de les nostres vendes , situant a Mazda a l’avantguarda de l’mercat en aquest aspecte “.
En línia amb l’objectiu de reduir emissions, Mazda compta enguany amb altres importants novetats, entre elles la comercialització aquest mes de gener de l’Mazda2 2020, on destaca la incorporació de sistema Mazda M Hybrid, que redueix notablement les emissions i li atorga l’etiqueta ECO. La resta de la gamma se sotmetrà també a renovacions estètiques, tècniques i d’equipament durant els propers dotze mesos, que permetran reduccions de consum significatives en els Mazda CX-3 i Mazda CX-5. L’altre enfocament dins de la seva estratègia és la seguretat, on la marca ja arriba als màxims nivells en aquesta matèria. Avançant-dos anys a la normativa legal europea que obligarà al 2021 a la incorporació de sèrie de la frenada automàtica d’emergència en tots els vehicles nous, Mazda ja ofereix aquest sistema en el 99.8% de la seva gamma actual. Aquest objectiu queda també demostrat en les recents proves més rigoroses de seguretat, Euro NCAP, en què el Mazda CX-30 va obtenir cinc estrelles i un excepcional 99% en la categoria d’ocupants adults, primera vegada que s’aconsegueix aquesta dada amb la màxima puntuació possible.
Però no serà fins al segon semestre quan Mazda present el seu primer cotxe elèctric, el Mazda MX-30, un model eminentment urbà per a aquells clients que recorren entre 40 i 70 km diaris a la ciutat. A més d’un innovador disseny Kodo, el model compta amb unes sorprenents portes freestyle, utilitza materials sostenibles en el seu interior com el suro i munta una bateria de liti de 35,5 KWh de sistema e-SKYACTIV que li proporciona una autonomia d’aproximadament 200 km . La seva enginyeria de desenvolupament es concreta en el sistema e-SKYACTIV, que també busca oferir una conducció el més natural possible i el mateix plaer de conducció Jinba Ittai que la resta dels models de la gamma. El Mazda MX-30 suposa un vehicle decisiu dins el pla estratègic “Mazda Zoom Zoom Sostenible 2030”, el plantejament és el d’oferir múltiples solucions tecnològiques ultra eficients per cobrir les necessitats dels clients en cada regió i reduir les emissions reals de CO2 a al llarg de tot el cicle de vida dels seus vehicles en una mitjana de l’50% per a l’any 2030 i de l’90% el 2050.