Mazda presenta el nou Mazda MX-5 RF

Mazda presenta el nou Mazda MX-5 RF

Mazda volia que la diversió al volant Jinba Ittai llegendària del MX-5 resultés més atractiva i accessible per a un públic més ampli; en concret, clients potencials als que no els convenç el format de capota de lona o que no són necessàriament entusiastes dels esportius.

La resposta és el MX-5 RF ( “RF” vol dir retractable fastback), una magnífica reinterpretació del MX-5 “ND” de quarta generació. Amb el sostre elèctric tancat, és un enlluernador cupè targa. Quan s’obre el sostre, les seves elegants pilars del darrere fastback li donen una imatge clara de descapotable.

És tan elegant com pràctic i flexible, genuïnament exclusiu, amb el luxe afegit que resulta confortable en totes les estacions de l’any. I amb un interior acuradíssim, una conducció més refinada i fins i tot una opció de transmissió automàtica, en primícia per Europa amb l’actual generació del MX-5. No obstant això, conserva la mateixa capacitat per agafar-se a la carretera i les mateixes línies que tants premis li han valgut al seu germà, el model de capota de lona.

Que funcionés era tot un desafiament per als enginyers de Mazda. No només van idear un mecanisme que fa desaparèixer les dues primeres seccions del sostre en les profunditats del MX-5 més petit des del de la primera generació, sinó que també han sabut contrarestar el pes afegit del sostre elèctric i l’efecte del seu centre de gravetat més alt. Així, el MX-5 RF té la rigidesa, l’equilibri i l’agilitat indispensables en un cotxe que porta l’emblema del MX-5.

L’ESSÈNCIA D’UNA INTERACCIÓ PERFECTA

En poques paraules, el RF enriqueix l’univers del MX-5 amb una experiència Jinba Ittai més profunda i de més alta qualitat. Sense sacrificar res a canvi. No hi ha dubte que té el que cal per ampliar l’atractiu del esportiu favorit del planeta Jinba Ittai o la “fusió entre el genet i la seva muntura”. Aquest concepte es remunta al ritual japonès del Yabusame, en el qual un arquer ha de demostrar la seva destresa disparant una fletxa a una diana mentre galopa a cavall, controlant l’animal amb els genolls. Per tenir alguna possibilitat d’encertar en el centre de la diana, ha d’existir una harmonia perfecta entre el genet i el cavall.

En Mazda, aquest concepte és tota una filosofia articulada al voltant de la comunicació i -per tant- la connexió entre el conductor i el seu cotxe. El Jinba Ittai va ser el fil conductor del MX-5 original. Explica coses com l’habitacle dissenyat al voltant del pilot, el tacte i la resposta directa, i els canvis curts i precisos. En lloc de concentrar els seus esforços en la potència i la velocitat, l’equip de desenvolupament sempre ha buscat més un equilibri perfecte, per crear cotxes capaços d’oferir diversió al volant en estat pur.

En ocasions, mantenir aquest equilibri generació rere generació durant gairebé tres dècades ha estat una lluita: contra els motors cada vegada més grans, contra la potència i contra el pes. Però Mazda ha sabut mantenir-se fidel al seu plantejament original que ha fet del MX-5 l’esportiu més venut de la història. Avui, amb el MX-5 RF, segueix en la mateixa línia.

HUMAN-centered PHILOSOPHY

L’extrema popularitat de què gaudeixen els actuals models de Mazda a Europa ia la resta del món deu molt a la seva innovadora tecnologia SKYACTIV i als dissenys “KODO – Ànima del moviment”. La veritat és que tot això serveix per maximitzar aquest element Jinba Ittai que va sorgir per primera vegada el 1989 amb la primera generació del Mazda MX-5.

La filosofia de disseny centrada en l’ésser humà de Mazda porta aquest element un pas més enllà. Posa al conductor en el centre i desenvolupa els vehicles al voltant de les seves necessitats, creant un entorn en què els cotxes puguin, veritablement, adaptar-se als conductors.

El desenvolupament centrat en l’ésser humà es basa en una comprensió profunda i sistemàtica de les coses que fan que una persona gaudeixi de la conducció, i del que li permet gestionar un vehicle de forma òptima. Entre aquests factors cal destacarr un habitacle amb una disposició perfecta; una postura de conducció relaxada que eviti l’aparició de fatiga; suspensions, adreces i cadenes cinemáti-ques que responguin amb precisió als desitjos del conductor, i una tecnologia de seguretat activa que ajudi el conductor a “ajudar-se a si mateix”, però sense prendre-li el control del vehicle.

En Mazda, aquests són els fonaments sobre els quals es construeixen experiències de conducció emocionants i satisfactòries. I, en definitiva, el futur de la conducció.