MERCEDES BENZ EQC L'INICI D'UNA NOVA ERA

MERCEDES BENZ EQC L’INICI D’UNA NOVA ERA

El Grup Daimler està accelerant de manera vertiginosa en el camí cap a l’electrificació de l’automòbil: per a l’any 2022, tota la gamma estarà ja llista.

Al voltant de 10.000 milions d’euros en l’expansió de la seva cartera de productes formada per la marca EQ. A més, està invertint més de 1.000 milions d’euros en una xarxa global de producció de bateries dins de la xarxa mundial de producció. L’empresa compra les cel·les en el mercat mundial i està instruint als proveïdors perquè les produeixin en base a unes especificacions especials. D’aquesta manera s’està assegurant la millor tecnologia possible. Amb la compra de cel·les de bateries per més de 20.000 milions d’euros, la companyia està establint les condicions prèvies necessàries per a un canvi consistent cap a un futur elèctric. La xarxa mundial de producció de bateries de Mercedes-Benz constarà en el futur de nou fàbriques a 3 continents.

Daimler espera que els models elèctrics ja representin entre el 15% i el 25% de les vendes totals de Mercedes-Benz Cars per a l’any 2025, depenent de les condicions marc, com el desenvolupament de la infraestructura, les preferències dels clients i el desenvolupament addicional de la situació legal específica de cada mercat. A més, considera que aquesta xifra suposarà ja el 50% el 2030 si considerem els vehicles purament elèctrics i els híbrids endollables.

El EQC equipa un sistema de propulsió de desenvolupament completament nou amb una cadena cinemàtica elèctrica compacta (Eats) en l’eix davanter i una altra en l’eix posterior. Aquesta disposició confereix a l’EQC les qualitats de marxa d’un model amb tracció integral. Els dos equips de propulsió desenvolupen conjuntament una potència aproximada de 300 kW (408 CV).

Una bateria de ions de liti amb una capacitat energètica útil d’uns 80 kWh subministra l’electricitat que necessita el vehicle. El consum i l’autonomia depenen en gran mesura de l’estil de conducció, també en els vehicles elèctrics. El EQC assisteix al seu conductor, posant a disposició 5 programes de conducció de diferents característiques: «COMFORT», «ECO», «MAX RANGE», «SPORT» i un programa adaptable individualment. Un component essencial en els programes de conducció optimitzats per a l’estalvi d’energia és el pedal accelerador hàptic, que ajuda el conductor a practicar un estil de conducció econòmic. El conductor té la possibilitat d’influir en la potència de recuperació accionant lleves de canvi darrere del volant.

El EQC disposa de sèrie d’un carregador de bord (OBL) refrigerat per aigua amb una potència de 7,4 kW per a la càrrega amb corrent altern (AC), tant en el propi domicili com en estacions de càrrega públiques. També incorpora de sèrie un carregador de càrrega ràpida fins a 110 kW de potència mitjançant una presa de corrent continu (CC) amb sistema CCS. En aquest cas, el temps de càrrega és d’uns 40 minuts per a un increment del 10% al 80% de l’estat de càrrega.

El EQC està equipat amb la generació més recent de sistemes d’assistència a la conducció de Mercedes-Benz i satisfà les màximes exigències en matèria de seguretat passiva. Al costat del ampli programa de proves de xoc habitual en el desenvolupament de nous vehicles, Mercedes-Benz ha establert per a la bateria i per a tots els components que condueixen electricitat altres prescripcions de seguretat. Un exemple és el nou bastidor auxiliar que envolta els components de propulsió allotjats a la secció davantera del vehicle, i que assumeix els esforços per mitjà dels punts de subjecció acreditats.