MÉS DE 300 GRUPS DE CONCESSIONARIS I 1.500 PUNTS DE VENDA JA LLUEIXEN EL SEGELL "CONCESSIONARI PROTEGIT DAVANT DE EL COVID-19"

MÉS DE 300 GRUPS DE CONCESSIONARIS I 1.500 PUNTS DE VENDA JA LLUEIXEN EL SEGELL “CONCESSIONARI PROTEGIT DAVANT DE EL COVID-19”

El sector és pioner a Espanya en l’adopció d’aquestes mesures de prevenció i protecció.

El segell “Concessionari Protegit davant de l’COVID-19”, posat en marxa per Faconauto i que compta amb l’assessorament tècnic de TÜV SÜD, està obtenint un important suport de el sector. A dia d’avui, hi ha més de 304 grups de concessionaris i 1.500 punts de venda que ja llueixen aquest distintiu.

La seva implantació s’ha realitzat en un temps rècord. Moltes concessions van reobrir les seves portes al maig havent passat el procés per a la seva obtenció. D’aquesta manera, la distribució oficial ha estat pionera en adoptar aquest tipus de mesures sanitàries al nostre país.

TÜV SÜD s’està ocupant de la seva validació i s’ocuparà també de la seva posterior auditoria. Assegurant la correcta interpretació i enteniment de totes les mesures de protecció, neteja i higiene a adoptar per part de concessionari. La base de l’procés és el Protocol de Protecció i Prevenció sectorial. Aquest va ser elaborat, a més de per Faconauto, per Anfac, Sernauto, UGT i CC. OO, amb la supervisió de l’Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme i l’aprovació de l’Ministeri de Sanitat.

El procés d’obtenció de l’segell inclou la creació de la figura del “responsable de COVID-19” al concessionari. Aquest està encarregat de l’avaluació i declaració a l’equip tècnic de TÜV SÜD sobre el compliment de l’protocol.

Faconauto ha habilitat un enllaç a la seva pàgina web amb el llistat oficial de concessionaris validats, i el nombre de segell atorgat, per proporcionar una major transparència i seguretat a consumidor.

El concessionari, un espai segur
Els concessionaris mantenen totes les seves mesures de protecció sanitària, contemplades en el segell “Concessionari Protegit davant de l’COVID-19” en l’actualitat. Especialment, gràcies a la inversió més de 11 milions d’euros realitzada en Equips de Protecció Individual (EPI) i elements de desinfecció abans de l’obertura de les concessions.

Entre els elements de seguretat comuns que es tenen en compte de cara als clients estan respectar la distància mínima de seguretat, les màscares, l’ús de gels desinfectants … Així com altres mesures de seguretat en el lliurament de vehicles i en la prova dels mateixos.