MÉS ESPORTIU, GRAN, interconnectat i PERSONALITZAT: EL NOU POL DEBUTA AMB UN quadre de comandament DIGITALITZAT

MÉS ESPORTIU, GRAN, interconnectat i PERSONALITZAT: EL NOU POL DEBUTA AMB UN quadre de comandament DIGITALITZAT

La sisena generació del Pol continua la història d’èxits: amb més de 14 milions d’unitats venudes fins al moment (comptant totes les versions, gairebé 16,5 milions), el Pol és un dels vehicles de més èxit de la seva classe.

El nou Polo transfereix el futur a la producció en sèrie. Progressiu compacte. És un dels més grans entre els petits: el Pol, amb més de 14 milions d’unitats venudes. I ara arriba al mercat la sisena generació, completament nova. La prevenda del líder en vendes ja ha començat en els primers països europeus. Sempre de sèrie: quatre portes i sistema de vigilància Front Assist amb assistent de frenada d’emergència en ciutat i sistema de detecció de vianants. Pel que fa a preus en pib, l’equipat model d’entrada té un preu de 14.740 euros (Pol 1.0 Edition amb 48 kW / 65 CV). El concepte i la configuració del sisè Pol són un reflex de l’avanç automobilístic i del nou estatus quo dels automòbils compactes. Tres versions d’equipament constitueixen la base de la nova configuració del pol: “Edition”, “Advance”, “Sport”. A més, cap a finals d’any s’incorporarà el nou Polo GTI.
Tres tipus de motors en grans sèries per al llançament al mercat. La sisena generació del Pol es presenta amb un total de vuit eficients motors de gasolina, dièsel i gas natural. Per al seu llançament al mercat es poden triar tres models de gasolina de tres cilindres en tres de les potències preferides d’aquesta classe: dos 1.0 MPI amb 48 kW / 65 CV i 55 kW / 75 CV, i un TSI sobrealimentat de 1,0 litres amb 70 kW / 95 CV. Tots els models van equipats amb el sistema Start-Stop, la manera de recuperació de l’energia de frenada. A partir d’una potència de 95 CV és generalment possible la combinació amb un canvi de doble embragatge (DSG). Tant els conductors particulars com comercials del nou Polo podran gaudir d’un important avantatge: les tres versions de motor ofertes al llançament al mercat arriben als millors valors en les classificacions d’assegurança a tot risc i en el cost total de propietat.

Altres cinc motors fins a final d’any. En endavant s’introduiran cinc motors més fins a final d’any: dos de gasolina, dos dièsel i un de gas natural. En relació als motors de benzina, un 1.0 TSI amb 85 kW / 115 CV i l’estrella dels motors de gasolina: un 2.0 TSI amb 147 kW / 200 CV en el Polo GTI. Com a novetat cal destacar el primer motor de gas natural del Pol: el 1.0 TGI amb 66 kW / 90 CV. La gamma de motors es completarà amb dos eficients dièsel 1.6 TDI, un 59 kW / 80 CV i un altre de 70 kW / 95 CV.

Expressiu disseny. El sisè Pol s’ha desenvolupat sobre la base de la plataforma modular transversal (MQB). Amb això s’aconsegueixen proporcions bastant més dinàmiques amb una batalla llarga, voladissos de carrosseria curts i una relació esportiva de les principals dimensions (més longitud, més amplada i alçària exterior reduïda amb més espai per sobre del cap). El disseny ha adquirit un caràcter més potent, masculí, carismàtic i expressiu. Un disseny nou del cap als peus.

Interior d’avantguarda. Els dissenyadors van crear així mateix un interior expressiu i avantguardista: es tracta d’un habitacle sense precedents, desenvolupat per l’era digital. El Pol és el primer automòbil de la seva classe que pot equipar-se opcionalment amb un quadre d’instruments completament digital, el VW Digital Cockpit de l’última generació. En el mateix eix de visualització i maneig que el dels instruments es troba el sistema de infotainment, disponible amb pantalles de fins a 8 polzades i amb superfície de vidre en les versions de gamma alta. En els paquets de llançament Advance i Sport s’equipa App-Connect per poder gaudir de les interfícies digitals per a smartphones, les apps i els diferents serveis en línia dels telèfons intel·ligents. Els smartphones no només es poden carregar mitjançant connector, sinó, opcionalment, també sense fils (inductiva). L’interior del Pol de la sisena generació ha crescut considerablement respecte al model anterior. Ara ofereix més espai per a cinc persones i un notable augment del volum del maleter de 280 a 351 litres.

Quatre equipaments i tres paquets. El Pol ofereix les tres línies d’equipament Edition, Advance i Sport. També el Polo GTI, que es llançarà pròximament. El client tindrà com a opcional un sistema de so de 300 watts desenvolupat entre Volkswagen i els especialistes en àudio “Beats” dels Estats Units, a més de diferents característiques personalitzades. La versió d’entrada “Edition” compta amb un excel·lent equipament de sèrie ampliat amb les portes posteriors, la llum de conducció diürna LED amb funció Coming Home, un limitador de velocitat, el sistema de vigilància Front Assist amb funció de frenada d’emergència en ciutat i sistema de detecció de vianants; també destaca l’equipament de sèrie del Curtainairbag.