MICHELIN I ESSILOR, JUNTS PER UNA MOBILITAT MÉS SEGURA

MICHELIN I ESSILOR, JUNTS PER UNA MOBILITAT MÉS SEGURA

Michelin, líder mundial en pneumàtics i mobilitat sostenible, i Essilor, líder mundial de lents oftàlmiques, llancen la seva primera iniciativa conjunta: una campanya mundial de sensibilització per fomentar una mobilitat més segura. Sota el lema, «Junts per una mobilitat segura: Revisa la teva visió, revisa les teves pneumàtics», l’objectiu d’aquesta iniciativa és conscienciar sobre la importància d’una bona visió i d’uns pneumàtics en bon estat.

A més, per primera vegada, aquesta campanya reuneix els ambaixadors d’ambdues marques, el ninot Michelin i Max, per instar els conductors a que comprovin l’estat dels seus pneumàtics i la seva visió.

Aquesta campanya de sensibilització es basa en la recent actualització de les recomanacions de les Nacions Unides (ONU) per millorar els sistemes de seguretat viària. Garantir una bona visió per a tots els usuaris de la carretera forma part ara de les recomanacions per assolir els objectius de seguretat viària de les Nacions Unides a nivell mundial. En aquest sentit, Essilor i Michelin, tots dos socis de l’Acció per a la Seguretat Viària de la FIA i Fons Fiduciari de les Nacions Unides per a la Seguretat Viària (UNRSF), treballen junts per garantir una mobilitat més segura.

Des del punt de vista dels pneumàtics, si aquests no estan en bon estat, la distància de frenada pot allargar-se i ocasionar un accident. El mateix passa si, a causa d’un problema en la nostra visió, no percebem correctament els senyals o altres vehicles a una distància adequada, durant la conducció. I en molts casos, el conductor no és conscient que les prestacions dels seus pneumàtics s’han degradat, o que la seva visió ha empitjorat.

La influència de la visió en la conducció
Segons revela l’estudi ‘Visió i Conducció’ d’Essilor, el 29,5% (uns 8 milions) dels conductors espanyols no veuen amb nitidesa senyals o marques vials i, per tant, tenen problemes en el càlcul correcte de distàncies de seguretat , velocitat d’altres vehicles i, en conseqüència, s’alteren també els temps de reacció. Així mateix, el 38% dels conductors presenta també dificultats de visió en situacions de baixa il·luminació i el 14% té dificultats fins i tot en condicions òptimes d’il·luminació, el que, entre altres coses, suposa dificultat en l’estimació de distàncies o velocitat d’altres vehicles .

“La mala visió és un factor de risc en la seguretat viària. De fet, fins a un 5% dels accidents de trànsit podrien relacionar-se amb problemes de visió “, explica Zoraida Marquès, experta en salut visual d’Essilor. “Per això, cal dur a terme una revisió de forma anual i en profunditat. D’aquesta manera, es pot estar a temps de corregir determinats problemes visuals i prevenir les possibles conseqüències de no detectar-“.

Pneumàtics MICHELIN: prestacions dissenyades per durar
Quant als pneumàtics, són l’únic punt de contacte entre el vehicle i la carretera, de manera que tenen un paper clau a l’hora de garantir la seguretat activa. Mantenir-los en bon estat i utilitzar les pressions correctes és fonamental per a l’estabilitat de el vehicle i per assegurar les millors prestacions quant a tracció, adherència i frenada.

La legislació actual estableix un límit legal de 1,6 mil·límetres per a la profunditat de el dibuix de la banda de rodament, i els usuaris compten amb l’etiquetatge europeu com a única informació a l’hora de triar els seus pneumàtics. Aquest avís ofereix una classificació que avalua les prestacions que ofereix el pneumàtic quan està nou, però no ofereix informació sobre el comportament dels pneumàtics i l’evolució de les seves prestacions a mesura que es desgasten.

Algunes prestacions de l’pneumàtic, com la frenada en sec o la resistència al rodament, milloren amb el pas dels quilòmetres. No obstant això, l’adherència i la frenada asfalt mullat es degraden a mesura que el dibuix de la banda de rodament va perdent profunditat i el pneumàtic es desgasta. Per exemple, la distància de frenada d’un vehicle amb pneumàtics desgastats pot ser fins a 3,4 metres superior a la d’un pneumàtic nou.

Per aquest motiu, sota el lema “Prestacions dissenyades per durar”, Michelin dissenya pneumàtics que mantenen les seves prestacions des del primer fins a l’últim quilòmetre, i planteja la necessitat d’una normativa que reguli les proves reglamentàries a realitzar amb els pneumàtics abans de la seva comercialització per avaluar les prestacions mínimes que han de complir quan es desgasten. Una estratègia que, a més de respondre a les expectatives dels usuaris que busquen la màxima seguretat, permetria a la societat reduir costos i protegir el medi ambient, a l’permetre utilitzar els pneumàtics amb seguretat fins que arriben al seu límit legal de desgast.