MIG SEGLE A EL SERVEI DE LA SEGURETAT: L'EQUIP DE RECERCA D'ACCIDENTS DE VOLVO CARS CELEBRA 50 ANYS

MIG SEGLE A EL SERVEI DE LA SEGURETAT: L’EQUIP DE RECERCA D’ACCIDENTS DE VOLVO CARS CELEBRA 50 ANYS

En Volvo Cars, són coneguts com els detectius interns de la companyia. També podrien ser denominats com el mateix equip CSI de fabricant d’automòbils suec, fent un gir en l’acrònim de la famosa sèrie de televisió.

Els investigadors dels escenaris de col·lisions de l’equip d’investigació d’accidents de Volvo, que celebra aquest any el seu 50 aniversari, estan disponibles les 24 hores del dia per assegurar-se que Volvo Cars aprengui dels accidents de la vida real i millori constantment els seus cotxes .

«El ardu treball de l’equip d’investigació d’accidents permet Volvo Cars assegurar que un tràgic accident de trànsit pugui conduir a alguna cosa bona: cotxes cada vegada més segurs», diu Malin Ekholm, cap de el Centre de Seguretat de Volvo Cars. A l’analitzar de prop el que ha passat durant cada fase d’un accident, l’equip proporciona informació crucial sobre el que es pot millorar en els nostres cotxes «.

L’equip va començar la seva marxa en 1970. Cada vegada que es produeix un accident que involucra un Volvo al voltant de Göteborg, Suècia, ja sigui de nit o de dia, ràpidament arriben a l’escena quan se’ls notifica. Quant arriben, inicien una investigació i documenten la seqüència de successos el més detallada possible.

Això implica fer preguntes. Com de contundent va ser l’impacte? Amb quina rapidesa van intervenir els sistemes de seguretat activa? Com estan els passatgers? Altres preguntes inclouen: Com era el clima? Quina era l’hora? ¿En quines condicions hi havia les marques vials?

Posteriorment, el treball continua a l’oficina: l’equip sol·licita informes policials accessibles a el públic, es posa en contacte amb el conductor i examina el cotxe quan és possible. L’equip també tracta d’entendre com el conductor va experimentar l’accident, un procés que involucra als científics de l’comportament de el Centre de Seguretat Volvo Cars.

Finalment, l’equip demanarà a les persones involucrades en l’accident que comparteixin les seves parts mèdiques, el que els permet prendre nota de qualsevol lesió soferta. Aquests, són analitzats per experts en biomecànica, en cooperació amb els físics, per entendre les causes exactes de la lesió.

Totes les dades i coneixements recollits estan codificats i despersonalitzats. Les conclusions d’aquesta investigació es comparteixen amb els equips de desenvolupament de

producte de Volvo, que utilitza per desenvolupar i implementar noves tecnologies en els propers automòbils. L’equip també identifica coses que no es poden resoldre actualment, el que permet a Volvo Cars mantenir-se a l’avantguarda de el desenvolupament de la seguretat.

Cada any, l’equip investiga al voltant de 30-50 accidents in situ, però els accidents tenen lloc a tot el món i pot ser difícil d’arribar a temps a el lloc de l’accident. En aquests casos i en la mesura del possible, els detectius treballen per localitzar en el mapa els accidents amb el suport de el personal de Volvo i els serveis d’emergència més propers a l’escena.

A més, el també utilitza altres fonts d’informació, com les bases de dades públiques d’accidents disponibles a nivell mundial per assegurar l’equip que es prenen les mesures necessàries.

«L’equip d’investigació d’accidents no és l’única font de dades d’investigació per als nostres experts en seguretat, però juga un paper important perquè entenguem realment els detalls», afegeix Malin Ekholm. «Els accidents segueixen passant, però avui en dia les conseqüències són molt més lleus i és molt més rar que es produeixen lesions greus del que solia ser».