Premi APMC 2021

Hyundai IONIQ 5, elegit Millor Cotxe de l’Any a Catalunya 2022, per l’Associació Premsa Motor de Catalunya

 
 

El Hyundai IONIQ 5 ha estat elegit pels membres del jurat de l’Associació Premsa Motor de Catalunya (APMC), com el Millor Cotxe de l’Any 2022 a Catalunya.

En aquesta novena edició, hi havia un total de deu vehicles que optaven al trofeu, aquests eren per ordre alfabètic: Audi e-tron GT, BMW iX, CUPRA Born, Dacia Spring, Ford Mustang Mach-e, Hyundai IONIQ 5, Kia EV6 , Nissan Qashqai, Opel Mokka-e i Renault Mégane E-Tech.

El resultat final de les votacions dels 33 membres del jurat han donat unes puntuacions de 109 punts per al Hyundai IONIQ 5, per al CUPRA Born 87 punts i 64 punts per al Kia EV6, que han estat els tres primers classificats.

Amb aquesta victòria, segona de Hyundai, cal destacar que per primera vegada un vehicle elèctric aconsegueix aquest guardó, en una edició on aquesta nova tecnologia està aconseguint pas a pas implantar-se definitivament. Gràcies en part a les puntuacions del jurat professional, format per diferents mitjans catalans (premsa escrita, ràdio, tv, internet i xarxes socials).

Sobre el nou Millor Cotxe de l’Any a Catalunya 2022, l’IONIQ 5 està construït sobre la nova arquitectura específica de Hyundai Motor Group per a vehicles elèctrics de bateries, anomenada Plataforma Modular Global Elèctrica (E-GMP).

Això permet que IONIQ 5 tingui unes proporcions úniques, amb una elevada distància entre eixos, un disseny interior innovador amb materials ecològics a molts punts un alt rendiment combinat amb una càrrega ultraràpida, així com la funció Vehicle-to-Load (V2L). A més, disposa de funcions avançades de connectivitat i assistència al conductor.

El frontal està equipat amb el primer capó clamshell (tipus petxina) de Hyundai i un emplaçament per als llums en forma de V. Per la seva banda, els fars pixelats incorporen unes distintives llums diürnes (DRL). Aquests petits clústers en forma de píxel també són presents a la part posterior del vehicle.

Els clients poden triar entre dues opcions de bateries –58 kWh o 72,6 kWh– i tracció total o posterior. La versió de 72,6 kWh i tracció del darrere té una autonomia màxima de 481 quilòmetres amb una sola càrrega, segons cicle WLTP.

Gràcies a la seva tecnologia de càrrega de 800 V, ambdues opcions de bateries poden carregar del 10 al 80% en només 18 minuts en estacions de càrrega ràpida. Els clients poden utilitzar la tecnologia Vehicle to Load (V2L) per carregar qualsevol dispositiu electrònic mentre condueixen o estan aparcats, com ara ordinadors portàtils o patinets elèctrics.

E-GMP ha proporcionat als dissenyadors IONIQ 5 un nivell de llibertat sense precedents per crear un interior innovador i modular. El terra pla, sota el qual s’emmagatzemen les bateries, ofereix espai extra per a les cames i l’amplitud d’un turisme de grans dimensions en una carrosseria tipus CUV.

 
 
 
 

Víctor Sarasola, director comercial de CUPRA Espanya, és el Millor Directiu de l’Any 2022, segons la votació del jurat de l’Associació Premsa Motor de Catalunya (APMC)

 
 

Víctor Sarasola ha estat elegit Millor Directiu de l’Any per part de l’APMC. Nascut a Barcelona, ​​Víctor és llicenciat en Administració i Direcció d’Empreses per la Universitat de Barcelona, ​​i actualment és director comercial de CUPRA Espanya.

Sota la seva direcció, CUPRA està aconseguint nombroses fites aquest any 2021, en què la marca està multiplicant pràcticament per cinc el seu volum de vendes a Espanya, creant una àmplia xarxa de distribució exclusiva CUPRA d’una forma increïblement ràpida, així com posicionar el nou CUPRA Formentor com un dels models de referència al mercat espanyol

Per si no n’hi hagués prou, CUPRA és una marca jove, amb menys de quatre anys de vida, que està aconseguint un enorme impuls en imatge i notorietat al nostre país, com a marca desafiant i allunyada del convencional. Les seves accions de màrqueting i comunicació així ho demostren.

Porta pràcticament tota la vida laboral lligada al món de l’automoció. Va iniciar la seva carrera professional com a Product Manager a Honda i, després del seu pas per la consultora PWC, l’any 2002 s’incorpora al Grup Volkswagen a Espanya.

Durant més de deu anys, Sarasola ha exercit diferents càrrecs a la marca Skoda fins a arribar a la direcció de màrqueting al mercat espanyol. El 2014, s’incorpora a Volkswagen Turismos com a director de vendes, càrrec que ocupa durant tres anys abans d’assumir la direcció d’Alfa Romeo i Jeep España.

L’abril del 2018 és nomenat conseller delegat de Fiat Chrysler Automobiles (FCA) per a Espanya i Portugal. Un any després, Sarasola és nomenat director de Màrqueting de SEAT Espanya.

Per tot això, CUPRA Espanya per consolidar la seva estructura per afrontar els nous reptes del sector de l’automòbil i amb l’objectiu de continuar l’èxit de vendes al mercat espanyol, va nomenar Víctor Sarasola (setembre 2020) com a nou director comercial de CUPRA a Espanya , sent el responsable de la coordinació en exclusiva dels nous departaments de Vendes, Màrqueting, Desenvolupament de Xarxa, Flotes i Posvenda de la marca.

Víctor Sarasola, s’afegeix a la llista de set guardonats més, com són Guillermo Fadda (Audi-2014), Mikel Palomera (SEAT-2015), Leopoldo Satrústegui (Hyundai-2016), José Antonio León Capitán (Peugeot-2017), Emili Herrera (Kia-2018), Juan López Frade (Suzuki-2019) i Marco Toro (Nissan-2020).

     

 w_FSPP_gama    R_VN_gcross_gcross_1920_sinleg_201608_publi