MOBILITAT PER A les megaciutats: EL AUDI AI: ME

MOBILITAT PER A les megaciutats: EL AUDI AI: ME

Visió d’un cotxe urbà autònom pel futur. Mesures exteriors contingudes, màxim confort pel que fa a espai interior. Alta tecnologia al servei del conductor i els passatgers durant les hores punta.

Al Saló de l’Automòbil de Xangai 2019, Audi presenta un visionari concepte de mobilitat per a les megaciutats del futur. El prototip Audi AI: ME ofereix unes dimensions compactes, un interior futurista i espaiós, i capacitat per a desplaçar-se amb conducció autònoma de nivell 4. Això fa possible que els ocupants puguin realitzar l’activitat que prefereixin durant els seus desplaçaments. L’Audi AI: EM proporciona una àmplia gamma de funcions avançades de comunicació, infotainment o, simplement, de relaxació.

La carrosseria de l’Audi AI: EM demostra com l’emoció i l’economia d’espai poden formar una síntesi perfecta en un cotxe elèctric compacte. Hi ha una raó per la qual el nom AI: ME emfatitza la relació amb l’Audi AICON, el prototip de conducció autònoma per a llargues distàncies presentat en 2017. L’afinitat en la línia i en el concepte d’aquests dos cotxes serà evident quan el AICON llueixi a l’estand d’Audi al costat del AI: EM durant el Saló de l’Automòbil de Xangai 2019, on el prototip farà el seu debut mundial.

Arquitectura compacta, propulsió elèctrica: el concepte
Amb una longitud exterior de 4,3 m i una amplada de 1,90 m, l’Audi AI: EM ocupa l’espai en el trànsit d’un model compacte actual. No obstant això, la distància entre eixos de 2,77 m i l’alçada de 1,5 m suggereixen unes dimensions interiors pròpies d’un cotxe d’una categoria superior. Això és possible mitjançant l’arquitectura de la propulsió elèctrica, que permet uns voladissos curts i un gran volum interior, sense que sigui necessari comptar amb un túnel de transmissió. La unitat de propulsió està situada prop de l’eix posterior i genera una potència de 125 kW (170 CV).

Per als ocupants, la grandària compacta del sistema de propulsió permet oferir el màxim espai habitable, amb un gran confort i versatilitat. L’Audi AI: ME està dissenyat com un 2 + X seients. La seva disposició depèn d’una sèrie de configuracions diferents per als seients i l’espai de càrrega. Encara que només els seients individuals davanters es faran servir en la majoria dels trajectes, l’concept té espai per allotjar fins a quatre ocupants en les dues files, si fos necessari.

Audi AI: en el camí cap a la mobilitat autònoma
Audi AI: ME i Audi AICON: dos concept cars els noms fan referència a la nova abreviatura de dues lletres, que indiquen el desenvolupament de tot un seguit d’innovadores tecnologies de mobilitat.

Audi AI és l’acrònim per a una varietat de sistemes electrònics que redueixen la tensió dels conductors i, simultàniament, els ofereixen noves possibilitats per ocupar el temps que passen al cotxe. Amb aquesta finalitat, Audi AI també usa estratègies i tecnologies del camp de la intel·ligència artificial i l’aprenentatge automàtic. Audi AI combina la intel·ligència del vehicle, que en primer lloc fa possible la circulació autònoma, i la intel·ligència interactiva, que el converteix en un company per als ocupants. El nom de l’Audi AI: ME, per tant, ja suggereix la connexió entre AI i els propis usuaris. Aquests sistemes són capaços d’aprendre i pensar, a més de ser proactius i personals. Gràcies a aquesta tecnologia, en el futur els models dels quatre cèrcols seran intel·ligents i empàtics. Podran interactuar amb l’entorn i amb els passatgers i, per tant, adaptar-se millor que mai als requeriments dels que van a bord.

Conducció autònoma de nivell 4: relax a l’desplaçar-se per la ciutat
El que està establert des de fa temps en el transport ferroviari i fins i tot en l’aviació, es troba en el llindar d’arribar al transport per carretera: la conducció autònoma. L’Audi AI: ME està dissenyat per ser utilitzat en ciutat amb el que es coneix com conducció autònoma de nivell 4. Aquest és el segon nivell més alt en l’escala estandarditzada internacionalment per la creixent automatització. Tot i que els sistemes amb nivell 4 no requereixen cap intervenció per part del conductor, la seva funció es limita a zones específiques, com autopistes o àrees a l’interior de les ciutats adequadament equipades per a això. En aquests llocs, el conductor pot transferir completament la tasca de conduir al sistema, havent de reprendre aquesta funció tan sols quan abandoni aquestes zones definides per a una conducció totalment autònoma. Al contrari que l’Audi AICON, un vehicle amb funció de nivell 5 que sempre és completament autònom, l’Audi AI: ME està, per tant, equipat amb el tradicional volant i amb pedals.

Això vol dir que el cotxe, es desplaçarà en el futur de manera autònoma dins una zona del trànsit definida, si està equipada amb la corresponent infraestructura. Els fluxos de trànsit autoregulats i autocontrolats permetran que el vehicle es desplaci pausadament, evitant fortes acceleracions longitudinals o laterals. Això és un requeriment important perquè els ocupants puguin desconnectar mentalment del trànsit que els envolta.