
NISSAN CREIX PER SETZÈ MES CONSECUTIU
Nissan registra un increment del 11,4% en els set primers mesos de l’any, 5 punts per sobre del mercat. Nissan Qashqai, líder al canal d’empreses al juliol i en els set primers mesos de l’any.
El mercat de turismes continua incrementant de mica en mica, amb especial vigor al canal d’empreses, confirmant-se com un dels punts més importants de la recuperació del consum i, per tant, de la recuperació econòmica del país. La venda i reparació d’automòbils, és un dels sectors que més ocupació està generant, segons l’última Enquesta de Població Activa (EPA), més de 10.000 llocs de treball ja en el que portem d’any.
En aquest entorn, i amb un creixement continuat, Nissan manté un creixement continuat durant setze mesos de manera consecutiva. Al mes de Juliol, Nissan ha incrementat les seves matriculacions un 1,6%, amb un volum de 5.500 unitats. En el que portem d’any, Nissan registra un total de 39.304 unitats, marcant un creixement del 11,4%, cinc punts per sobre del mercat.
Crossovers. Qashqai i X-Trail molt per sobre del creixement mitjà del mercat.
El segment dels crossovers segueix marcant la tendència en el mercat espanyol i europeu. A Espanya fins al mes de juliol s’havien matriculat un total de 262.796 unitats, és a dir un 33% del total del mercat. Nissan segueix mantenint el lideratge en aquest segment, tot i l’increment de marques i models que s’han produït en els darrers anys. Nissan Qashqai, líder indiscutible durant els últims deu anys, manté la seva posició de privilegi al capdavant del segment més demandat en el mercat espanyol, igual que X-Trail en el segment dels crossovers grans. Nissan Qashqai és l’únic crossover que apareix en el top-10 de models més venuts al mercat espanyol. Davant d’un creixement del mercat total del 6,4%, Nissan Qashqai està creixent un 16,3% fins a juliol i Nissan X-Trail està augmentant un 24,2%.
La febre Qashqai no para, líder al canal d’empreses en el mes de juliol i en el que portem d’any.
Nissan Qashqai ha estat el vehicle més venut al canal d’empreses en el mes de juliol i també ho és en els set primers mesos de l’any.
Mercat espanyol per sota de la mitjana europea
El mercat espanyol es troba per sota de la mitjana europea en lloa referent a vendes d’automòbils per cada 1.000 habitants, segons les últimes dades d’ACEA.
L’any passat es van vendre a Europa 29 vehicles per cada 1.000 habitants, mentre que a Espanya es van vendre 25 per cada 1.000 habitants. Espanya no està molt lluny de la mitjana europea, però encara segueix a gran distància de països com el Regne Unit o Alemanya amb 41 vehicles venuts per cada mil habitants o els 30 de França o Itàlia. Així mateix, l’edat mitjana del parc també està per sota de la mitjana europea.
Per Nissan, ambdues circumstàncies són sengles oportunitats de creixement del mercat espanyol, per la qual cosa és important seguir mantenint el ritme de la recuperació econòmica impulsant el consum.