NISSAN I Italdesign PRESENTARAN UN PROTOTIP DEL GT-R D'EDICIÓ LIMITADA

NISSAN I Italdesign PRESENTARAN UN PROTOTIP DEL GT-R D’EDICIÓ LIMITADA

En la seva primera col·laboració, Nissan i Italdesign han creat un nou prototip: el Nissan GT-R50 by Italdesign. Aquest cotxe únic, basat en el Nissan GT-R NISMO 2018 de producció, commemora el 50è aniversari tant del GT-R com d’Italdesign, i es presentarà a Europa aquest proper mes de juliol.

Segons ha comentat Alfonso Albaisa, vicepresident sènior de Disseny Global de Nissan: «¿Quantes vegades et preguntes ‘I si creéssim un GT-R sense límits?’ I després el fabriques de veritat? És una bonica coincidència en la qual concorren dos grans esdeveniments: fa 50 anys que Italdesign modela el món automobilístic i fa 50 anys que Nissan genera emoció a través del nostre emblemàtic GT-R. Per celebrar-ho, Nissan i Italidesign han creat aquest GT-R personalitzat, amb l’objectiu de commemorar 50 anys de lideratge en enginyeria. »

Italdesign ha desenvolupat, dissenyat i fabricat el cotxe. Els inconfusibles i ben definits dissenys exteriors i interiors han estat creats pels equips de Nissan Design Europe a Londres i Nissan Design America.

 

La màxima expressió del disseny

Començant pel frontal, el Nissan GT-R50 by Italdesign compta amb un inconfusible element interior daurat que s’estén al llarg de tot el vehicle. El capó té una línia més marcada i els fins fars LED s’estenen des del pas de roda fins a les preses de refrigeració exteriors.

Dominant el lateral del vehicle, la inconfusible “cintura” del GT-R s’ha rebaixat en 54 mil·límetres i compta amb una secció central més baixa, mentre que les zones exteriors lleugerament elevades aporten un aspecte musculós al perfil del sostre. Les sortides de refrigeració «espasa de samurai» inconfusibles del GT-R, situades darrere de les rodes davanteres, han guanyat protagonisme i s’estenen des de la part inferior de les portes fins a la línia central.

A la part del darrere, destaca la gran amplada del cotxe gràcies als musculosos passos de roda. La línia central s’estreny al voltant de la finestreta del darrere i es dirigeix ​​al centre de la porta del maleter. En combinació amb els elements daurats, sembla un element modular separat de l’estructura del darrere.

Els pilots del darrere dobles rodons del GT-R s’han redissenyat per aparentar un element «flotant» separat amb anells fins i nuclis buits, instal·lats de manera que es connecten al reforç exterior i a la part central de l’estructura del maleter. Un espectacular aleró posterior elevable, muntat sobre dues fixacions verticals, completa l’aspecte general. Les llandes personalitzades -21 x 10 polzades a les rodes davanteres i 21 x 10,5 polzades a les rodes traseras- ressalten l’aspecte imponent del cotxe. L’exterior està acabat en pintura color Liquid Kinetic Gray i incorpora elements commemoratius de color Energetic Sigma Gold.

 

Sense oblidar un nou concepte interior

A l’interior, el Nissan GT-R 50 by Italdesign reflecteix el seu llinatge i el seu alt rendiment. La consola central, el panell d’instruments i la tapisseria de les portes incorporen dos acabats diferents de fibra de carboni, mentre que els seients estan recoberts de Alcantara® negra i pell italiana negra. Al panell d’instruments, les portes i la futurista palanca de canvis inspirada en els cotxes de carreres, els elements daurats estan conjuntats amb el tractament exterior. Els radis i el cub central del volant estan fabricats en fibra de carboni, mentre que el cèrcol té la part inferior plana i està entapissat en Alcantara a joc.

pur rendiment

Sota la seva nova pell, el nou cor del Nissan GT-R50 by Italdesign batega amb més força si cap. A partir de l’experiència de competició de Nissan a la categoria GT3, NISMO ha millorat el motor V6 VR38DETT de 3,8 litres muntat a mà perquè generi una potència de 720 CV i 780 Nm de parell.

Els canvis en la motorització inclouen un turbocompressor doble GT3 amb especificacions de competició i intercoolers de grans dimensions; cigonyal, pistons, bieles i coixinets d’alt rendiment; injectors d’oli dels pistons; perfils revisats de l’arbre de lleves; injectors de combustible de major diàmetre; i sistemes d’arrencada, entrada i escapament optimitzats. La potència es transmet a les quatre rodes a través de la caixa seqüencial de doble embragatge de 6 velocitats, que ha estat convenientment reforçada així com els diferencials.

S’ha desenvolupat una nova suspensió que inclou el sistema de suspensió contínua ajustable BILSTEIN DampTronic® I. Quant als frens, els davanters de sis pistons i al darrera de quatre pistons de la marca Brembo compten amb pinces de color vermell brillant que resulten clarament visibles . Els pneumàtics Michelin Pilot Super Sport de 255/35 R21 en les rodes davanteres i 285/30 R21 en les posteriors aporten el nivell d’adherència necessari per aprofitar al màxim la potència del motor.

«Encara que no es tracta de la nova generació del GT-R, resulta una celebració emocionant de dos aniversaris d’una manera provocativa i creativa, ja que combina una de les millors plataformes d’enginyeria de Nissan i un clar exponent del disseny japonès, amb la habilitat italiana de Italdesign », ha afegit Albaisa.