NISSAN IMPULSA EN EL SEU CENTRE TÈCNIC DE BARCELONA UN INNOVADOR SISTEMA PER A REALITZAR PROVES DE SEGURETAT A VEHICLES

NISSAN IMPULSA EN EL SEU CENTRE TÈCNIC DE BARCELONA UN INNOVADOR SISTEMA PER A REALITZAR PROVES DE SEGURETAT A VEHICLES

El sistema Maquinari in the Loop (HIL) és un simulador de vehicle que permet treballar sense necessitat de comptar amb un prototip real i validar si el programari de la unitat de control electrònic (el «cervell» de l’cotxe) es comporta segons el previst. Aquesta tecnologia, desenvolupada al Centre Tècnic Europeu de Nissan a Barcelona (NTCE Spain), és capaç de validar en fases molt primerenques funcions relacionades amb la conducció autònoma i l’electrificació com, per exemple, el sistema d’anticol·lisió frontal o el control de canvi de carril, claus en una major seguretat a la carretera.

El Centre Tècnic Europeu de Nissan a Espanya (Nissan Technical Centre Europe -NTCE Spain-), situat a Barcelona, ​​ha començat a implementar a les seves instal·lacions la tecnologia maquinari in the Loop (HIL), que permet realitzar proves de l’comportament dels vehicles en fases molt primerenques de el projecte, abans fins i tot de la fabricació de prototips.

El sistema HIL és un simulador que permet treballar en absència de vehicles reals de prova i validar en un entorn segur i flexible si el programari de la unitat de control electrònic (ECU, per les sigles en anglès) es comporta segons el disseny.

HIL fa que aquesta unitat, el “cervell” de l’cotxe, «pensi» que està connectada a un vehicle real en una via de circulació. D’aquesta manera, aconsegueix simular tot l’entorn de l’automòbil i reproduir escenaris molt complexos (carreteres amb creus, obstacles a la calçada, trànsit dens, etc.). Gràcies a això és capaç de validar funcions clau per a la visió Intelligent Mobility de Nissan relacionades amb la conducció autònoma i l’electrificació com, per exemple, el sistema d’anticol·lisió frontal o el control de canvi de carril, entre d’altres.

Aquest simulador de el Centre Tècnic Europeu de Nissan a Espanya és una instal·lació única a l’Aliança Renault-Nissan-Mitsubishi. Amb tot això, NTCE Spain contribueix a l’objectiu de la companyia d’aconseguir una major seguretat a la carretera.

«En el passat, per fer les nostres validacions, havíem de pujar a l’automòbil i conduir-lo. Ara, gràcies a aquesta instal·lació podem assegurar-nos que tot funcioni bé molt abans de rebre el primer prototip », assegura Alejandro Miguel de Clots, director de Powertrain a NTCE. «Els reptes actuals de el sector de l’automoció estan donant lloc a productes cada vegada més complexos i amb terminis de desenvolupament més curts de manera que la capacitat de desenvolupament i validació en un entorn simulat és clau. El sistema HIL permet afrontar amb èxit aquests reptes assegurant la qualitat dels productes en el mercat a més de reduir els seus costos de disseny », afegeix.

Enginyeria espanyola per a conductors de tot el món
El Centre Tècnic Europeu de Nissan a Espanya està ubicat a la Zona Franca de Barcelona al costat de la planta de producció de Nissan Motor Ibèrica (NMISA). Dirigit per Matthew Wright, aquesta instal·lació forma part de la xarxa global d’investigació i desenvolupament de Nissan i col·labora activament amb l’altre Centre Tècnic Europeu de la companyia, situat a Cranfield (Regne Unit).

El Centre Tècnic de Nissan Europa a Espanya (NTCE) desenvolupa la seva activitat principalment en tres àrees: l’adaptació dels motors i transmissions per models de l’Aliança fabricats a tot el món ,; el desenvolupament de vehicles industrials lleugers i de passatgers i, finalment, la realització dels assajos de desenvolupament dels models fabricats a les plantes d’Europa i Rússia, per a la venda a tot el món, així com l’adaptació per al mercat europeu de tots els vehicles fabricats en altres plantes.

El Centre Tècnic Europeu de Nissan a Espanya va ser creat el 1968 i ocupa una superfície de més de 20.000 m2. Actualment dóna feina a unes 600 persones entre treballadors directes i externs, la majoria d’ells enginyers.