Nissan integra tecnologia de la NASA per al desenvolupament d’un cotxe autònom que aprèn i adquireix experiència

La marca asiàtica presenta Seamless Autonomous Mobility, un sistema d’avantguarda desenvolupat a partir de tecnologia de la NASA.

 

Amb SAM, els vehicles autònoms són prou intel·ligents per saber quan han de solucionar un problema i quan han de cedir el control al conductor.

Maarten Sierhuis, director del Centre d’Investigació de Nissan a Silicon Valley, explica en primera persona la seva experiència a la NASA.

Nissan presenta aquesta nova tecnologia com a part de la seva estratègia per a la Integració Intel·ligent entre vehicles, persones i el seu entorn.

Nissan, marca líder en mobilitat de zero emissions, avança ferm cap a la Mobilitat Intel·ligent amb el compromís de transformar la manera de conduir i impulsar la integració dels vehicles a la societat. Una de les fites en aquest camí, anunciat a principis d’any a la fira CES de Las Vegas pel president i conseller delegat de Nissan, Carlos Ghosn, serà el llançament del sistema Seamless Autonomous Mobility de Nissan.

Traduït com Mobilitat Intel·ligent Constant, o “SAM” per les seves sigles en anglès, aquest sistema avantguardista desenvolupat a partir de tecnologia de la NASA connecta la Intel·ligència Artificial (IA) integrada al cotxe amb l’actuació de les persones. En altres paraules, la columna vertebral del SAM combina màquines i humans per ajudar els vehicles autònoms a prendre decisions en situacions impredictibles, com ara unes obres a la carretera.

L’objectiu no és eliminar l’ésser humà del sistema, sinó utilitzar la intel·ligència humana més estratègicament per donar suport a un sistema més ampli de mobilitat autònoma per ajudar a millorar la intel·ligència artificial dels vehicles en temps real, de manera que el propi sistema millori la tecnologia autònoma a partir de l’experiència. Gràcies a això, quan un vehicle afronta un obstacle en el seu camí i troba la millor manera de solucionar-ho, ha d’enviar aquesta informació al núvol perquè la resta de vehicles amb el sistema SAM adquireixin aquest aprenentatge i l’apliquin.

El programari NASA VERVE (Visual Environment for Remote Virtual Exploration), utilitzat per a visualitzar i supervisar aquests robots, va ser el punt de partida per a la plataforma SAM de Nissan. Els robots de la NASA utilitzen tecnologia autònoma per evitar obstacles i calcular rutes alternatives de conducció segures en el cas de situacions imprevistes i incertes. Quan l’entorn dificulta la presa de decisions autònoma, els supervisors de la NASA dibuixen la ruta desitjada i l’envien al robot per a la seva execució.

Integració Intel·ligent de la mà de la NASA

El SAM és una peça clau en l’estratègia de Nissan per a la Integració Intel·ligent entre els vehicles i el seu entorn. El director del Centre d’Investigació de Nissan a Silicon Valley, Maarten Sierhuis, explica: “Construir un sistema autònom per a un vehicle és com construir un robot que condueix a 120 km / h estant molt a prop d’altres robots. Quan penses en éssers humans interactuant entre ells i amb robots, cal tenir en compte que el vehicle es creuarà amb agents múltiples com a vianants, ciclistes o altres vehicles, per la qual cosa és important que reconegui què està fent cada un d’ells i en relació amb els altres “.

Sierhuis afegeix: “Un dels nostres focus d’estudi actuals és la possibilitat que el vehicle pugui obtenir informació del sistema de trànsit i predir, entre altres coses, què semàfors estaran en verd i quant de temps trigaran a canviar a vermell. Així, el futur vehicle autònom serà capaç de reprogramar una ruta automàticament tenint en compte què semàfors estaran en verd. Amb això, optimitzem la gestió del trànsit a una escala encara més gran “.

A més de col·laborar amb la NASA, el Centre d’Investigació de Nissan, situat a Silicon Valley i responsable de les noves tecnologies per a vehicles autònoms, té una estreta relació amb la Universitat de Stanford i la UC Berkeley. La companyia també està en contacte directe amb un ampli ventall de companyies especialitzades en programari i intel·ligència artificial que també es troben a Silicon Valley.

Una visió cap al futur de la mobilitat

Sota la visió ‘zero emissions i zero accidents “, Nissan creu que la mobilitat és per al bé de la societat, i aquesta és una de les raons per les quals Maarten Sierhuis es va integrar al seu equip de treball focalitzat en la relació entre humans i vehicles autònoms.

“És emocionant pensar en una societat amb un sistema de mobilitat que permeti interactuar amb vehicles capaços de transportar-nos de la millor manera possible des de la nostra casa a l’escola per recollir els nens, o en qualsevol altre desplaçament de la nostra vida diària. Vehicles totalment integrats en el tràfic urbà, i que permetran també el desenvolupament de flotes de vehicles comercials autònoms per a empreses de lliurament, serveis de taxis o sistemes de transport en general “, apunta Sierhuis.