
Nissan presenta un vehicle elèctric amb pila de combustible de bio-etanol amb més de 600 km d’autonomia
Nissan Motor Co, Ltd ha presentat al Brasil el primer prototip de vehicle impulsat per piles de combustible d’òxid sòlid (SOFC, per les sigles en anglès) que s’alimenta amb energia elèctrica provinent de bio-etanol.
El nou sistema compta amb una «pila de combustible de bio-etanol» amb un generador elèctric SOFC que aprofita la reacció de l’oxigen amb diversos combustibles, com l’etanol i el gas natural, per a generar electricitat d’alt rendiment.
El prototip amb pila de combustible de bio-etanol és un vehicle comercial lleuger 100% elèctric amb font d’energia SOFC. La bateria de 24 kWh utilitza 100% etanol, el que li atorga una autonomia de més de 600 km. Nissan continuarà realitzant proves amb el prototip en les carreteres de Brasil.
El president i CEO de Nissan, Carlos Ghosn, ha declarat: «La pila de combustible de bio-etanol facilita el transport ecològic i crea oportunitats per a la producció energètica local, alhora que dóna suport a la infraestructura actual. En el futur, la pila de combustible de bio-etanol serà encara més fàcil d’utilitzar. L’aigua barrejada amb etanol és més fàcil i més segura d’utilitzar que la majoria de la resta de combustibles. Atès que no cal crear noves infraestructures, ofereix moltes possibilitats per impulsar el creixement del mercat ».
CARACTERÍSTIQUES
Vehicle de sèrie
e-NV200
Capacitat de la bateria
24 kWh
Font d’energia
Electricitat, etanol
Capacitat del dipòsit
30 l
Potència de sortida SOFC
5 kW
Autonomia
* Les característiques del vehicle poden canviar, ja que es tracta d’un prototip.
Nissan va donar a conèixer el procés de recerca i desenvolupament de la pila de combustible de bio-etanol el passat mes de juny a Yokohama. El sistema de propulsió és net, extraordinàriament eficaç, de fàcil alimentació i funciona al 100% amb etanol o l’aigua barrejada amb etanol. Les seves emissions sense carboni són tan neutres com l’aire ambient, pel que formaran part del cicle de carboni natural. A més, la pila de combustible de bioetanol proporciona l’acceleració i la conducció silenciosa pròpies d’un vehicle elèctric, juntament amb baixos costos de manteniment, així com l’autonomia d’un vehicle de gasolina.
Els combustibles de bioetanol es produeixen principalment amb canya de sucre i blat de moro, collites fàcils d’aconseguir a Amèrica del Nord i del Sud, els països disposen d’una infraestructura àmpliament desenvolupada. Gràcies a la disponibilitat de l’etanol i el reduït grau de combustió de la barreja d’etanol-aigua, el sistema no depèn excessivament ni es veu restringit per la infraestructura actual de recàrrega i, per tant, la introducció al mercat resulta senzilla. És possible que en el futur els usuaris puguin anar a comprar el combustible a les botigues de barri.
Nissan segueix treballant per assolir una societat d’emissions zero i zero víctimes per als cotxes, i continua promovent la intel·ligència i l’electrificació dels vehicles. La promesa de la marca Nissan, “Innovation that Excites”, ve de la mà de “Nissan Intelligent Mobility”, que se centra en com s’alimenten els cotxes, com es condueixen i com s’integren en la societat a través d’una experiència de conducció més plaent. La pila de combustible de bio-etanol farà realitat el concepte de “Nissan Intelligent Power”, promovent una major eficiència i electrificació dels cotxes i el plaer de la conducció, juntament amb els VE com el “Nissan LEAF”, la Nissan “i -NV200 “i” e-Power “, que està equipat amb un mecanisme que inclou un motor de gran capacitat i un generador elèctric. Nissan seguirà oferint valor als seus clients mitjançant la incorporació de sistemes que permeten l’extracció d’electricitat de diversos combustibles, a més d’afrontar els reptes de la infraestructura relacionats amb el subministrament elèctric a totes les regions del món.