
NOU ALPINE A110 R: D’ESPORTIU A RADICAL
És la quarta entrega d’Alpine i la més radical. La “R” que ho identifica respon a aquesta paraula, que el defineix a la perfecció, una versió molt alleugerida que rep un espectacular tractament aerodinàmic, importants retocs en la suspensió i unes llantes imponents de fibra de carboni per transmetre unes sensacions de conducció pròpies d´un cotxe de competició.
L’última versió de l’Alpine A110 és la més esperada pels conductors més esportius i, possiblement, la menys interessant justament per tractar-se d’una visió extrema, totalment orientada al plaer del pilotatge al límit ia l’ús als track days, encara que això sí, homologat per circular pel carrer.
Amb el circuit del Jarama com a testimoni, i també algunes de les carreteres més famoses de vells ral·lis rumb a Torrelaguna, els A110 R d’Alpine es van estrenar de forma dinàmica a Espanya per mostrar amb orgull l’impressionant treball d’alleugerament i embrutiment del que ha estat objecte.
S’ha passat dels 1.116 kg d’un Alpine A110 S als 1.082 quilos d’aquest R, cosa que representa una reducció de 34 kg, que és molt i, més important, se sent molt. Aquest és el primer Alpine de la gamma A110 que ha estat redissenyat en alguna de les seves parts, com el capó, el vidre, el difusor i fins i tot les llantes, per optimitzar l’aerodinàmica i reduir el pes.
Això ha generat un model realment diferent, que no només canvia d’aspecte: també varia, i molt, al tacte, tant per l’elaboració del seu alleugerit xassís com per l’afinat del motor d’1,8 litres turbo de 300 CV, una combinació perfecta per entendre la radicalitat esmentada d’aquest cotxe, sens dubte un més que digne hereu de tot el que es cou a la factoria d’Alpine Dieppe Jean Rédélé.