NOU AUDI R8 LMS GT2: EL COTXE DE COMPETICIÓ PER A CLIENTS MÉS POTENT DE AUDI

NOU AUDI R8 LMS GT2: EL COTXE DE COMPETICIÓ PER A CLIENTS MÉS POTENT DE AUDI

El nou Audi R8 LMS GT2 s’ha desenvolupat per a la futura categoria GT2, que s’implementarà a Europa i Amèrica del Nord en 2020. Amb 470 kW (640 CV), es converteix en el vehicle més potent en els onze anys d’història del programa de competició per a clients d’Audi Sport.

Audi va sorprendre als assistents al Festival de la Velocitat de Goodwood, que va tenir lloc entre els dies 4 i 7 de juliol, amb un cotxe fascinant: el nou Audi R8 LMS GT2. Oliver Hoffmann, Director d’Audi Sport GMBH, Chris Reinke, director del programa de competició per a clients d’Audi Sport i el nou vegades guanyador de les 24 Hores de Le Mans Tom Kristensen, van presentar el nou esportiu de la marca dels quatre cèrcols. Amb un motor V10 de 470 kW (640 CV), el R8 LMS GT2 es converteix en el vehicle de competició més potent en els onze anys que porta en marxa el programa de competició per a clients d’Audi Sport.
“Aquest vehicle esportiu, amb el seu motor V10 d’alt rendiment, es col·loca al capdamunt del nostre programa de competició per a clients”, declara Oliver Hoffmann. El nou cotxe de carreres s’ha desenvolupat per a la futura classe GT2, que cobrarà vida a Europa ia Amèrica del Nord en 2020. Una categoria que s’encarregarà de cobrir el buit que actualment existeix entre les classes GT3 i GT4, i que comptarà amb vehicles que es caracteritzaran pel seu elevat nivell de prestacions. Per això, aquest tipus de vehicles està dirigit als gentleman drivers, pilots que han format la columna vertebral de les carreres de GT durant dècades. L’Audi R8 LMS GT2 és el vehicle ideal no només per a la competició en circuit, sinó que també és adequat per als Track Days i els esdeveniments que es duen a terme en Race Resorts, que gaudeixen d’una popularitat creixent entre aquest grup de clients.

Amb l’Audi R8 LMS GT2, la marca dels quatre cèrcols presenta el seu quart model de competició enfocat al ‘customer racing’, després de collir èxits a tot el món en les classes TCR, GT3 i GT4. La base d’aquest model és l’Audi R8 de producció, amb l’estructura formada per l’Audi Space Frame (ASF) en construcció multimaterial -alumini i CFRP-, a la qual s’afegeix una gàbia antibolcada d’acer que proporciona la seguretat requerida. La geometria del xassís correspon a la versió Spyder del R8, així com el tall de la porta, mentre que els perfils extrudits de l’àrea del sostre s’adopten de la versió Coupé. En comparació amb el model GT4, els tubs que conformen la gàbia de seguretat tenen un gruix de paret menor, però ofereixen una alta resistència gràcies a la utilització d’un acer especial, que a més permet reduir el pes final. Amb un pes en sec de 1.350 kg, l’Audi R8 LMS GT2 resulta al voltant de 100 kg més lleuger que la versió GT4.

Aerodinàmicament, la refrigeració del motor queda garantida pel voluminós radiador situat a la part davantera, amb canalitzacions d’aire optimitzades mitjançant tècniques de CFD (dinàmica de fluids computacional). A diferència dels GT3 i GT4, les entrades d’aire se situen a la dreta ia l’esquerra, el que permet que l’aire flueixi pel parabrisa, evitant d’aquesta manera conflictes tèrmics amb la presa d’aire per a l’admissió del motor, que està situada al sostre. L’innovador disseny de l’aleró posterior millora l’aerodinàmica i genera una major càrrega en aquest eix.

Les suspensions reben modificacions en els braços de control per alleugerir el pes. Per als frens, s’utilitzen les pinces del GT3 en l’eix davanter, i les del GT4 en l’eix posterior. Pel que fa a la direcció, s’aprofiten les sinergies que permet el kit modular del GT4, amb la servo bomba d’accionament electrohidràulic. L’electrònica s’ha actualitzat en comparació amb el GT4, amb un nou programari que permet un ajust en quatre nivells del sistema antibloqueig de frens (ABS), del control de tracció (ASR) i del control d’estabilitat (ESP).

Igual que en les versions GT3 i GT4, el motor V10 atmosfèric de 5,2 litres procedeix de la factoria de Györ, a Hongria. Els enginyers aconsegueixen l’augment de potència per assolir els 470 kW (640 CV) mitjançant un nou programari de gestió del motor, i amb la presa d’admissió al sostre. Audi combina aquest motor amb la transmissió de doble embragatge S tronic de set velocitats, que el conductor pot gestionar des de les lleves situades en el volant. Es tracta d’una caixa de canvis que ja s’ha utilitzat amb èxit en carreres de GT4 i en diferents competicions de velocitat i resistència.

En termes de seguretat, l’Audi R8 LMS GT2 compleix amb els alts estàndards de la FIA. Inclou xarxes de seguretat en els laterals, sistema d’extinció d’incendis, arnesos de sis punts d’ancoratge i un dipòsit de combustible amb un disseny procedent del GT4, però amb un sensor de nivell d’ompliment. També pot sol·licitar-opcionalment amb una vàlvula de repostatge ràpid, per a esdeveniments de resistència. La columna de la direcció és ajustable en altura i en profunditat, i també els pedals compten amb un mecanisme d’ajust ràpid. Al no tenir vidre del darrere, a causa del voluminós sistema d’admissió, s’utilitza un mirall retrovisor digital. També és nova la construcció de les portes, realitzades en fibra de carboni, que inclouen els panells de protecció CFRP-AFRP contra impactes laterals, element obligatori des 2019.

La versió més potent de l’Audi R8 LMS ja es pot sol·licitar. El seu preu és de 338.000 euros (sense impostos), i les primeres unitats es lliuraran als clients al desembre. A partir de la temporada 2020 podran competir en la nova classe GT2, que obrirà una nova etapa en la carrera cap a les competicions amb els vehicles superesportius més bells del món.