NOU HYUNDAI TUCSON: "EL TUCSON ÉS EL MILLOR PRODUCTE QUE MAI HA TINGUT HYUNDAI", JUANJO MARTÍNEZ, DIRECTOR DE COMUNICACIÓ DE HYUNDAI ESPANYA

NOU HYUNDAI TUCSON: “EL TUCSON ÉS EL MILLOR PRODUCTE QUE MAI HA TINGUT HYUNDAI”, JUANJO MARTÍNEZ, DIRECTOR DE COMUNICACIÓ DE HYUNDAI ESPANYA

Impactant pel seu disseny frontal i els seus peculiars òptiques, el nou Hyundai Tucson es presenta com una revolució en el segment SUV, ja en la seva quarta generació.

Nova imatge i més tecnologia que fan honor a un model de què ja s’han venut més de set milions d’unitats a tot el món, sent aquest el SUV de Hyundai de més èxit comercial.

“El cotxe que ara presentem, és el millor producte que mai ha tingut Hyundai”. Amb aquesta contundent afirmació comença Juanjo Martínez, director de Comunicació de Hyundai, a presentar-nos el nou model de la marca coreana: “El llançament està sent un èxit tremend. Estem parlant de la quarta generació d’un cotxe que ha donat moltíssimes alegries a la marca. És un cotxe que es fabrica a Europa, encara que també es fabricarà a Corea i als Estats Units, és un model dels anomenats globals. Pel que fa a motoritzacions, de moment la gran estrella és la seva versió híbrida, l’1.6 T-GDI Smartstream amb de 230 CV, però també, de cara a l’any que ve, en el primer trimestre el tindrem híbrid endollable i amb tres diferents motoritzacions, tant en dièsel com en gasolina “.

Aquest és un llançament molt important dins de l’àmplia família SUV de Hyundai, tal com apuntava el director de Comunicació de Hyundai Espanya, que anticipava l’arribada, en el primer trimestre del 2021, de què pot ser una de les versions més interessants de la gamma, el Hyundai Tucson híbrid endollable amb 265 CV. El disseny crida l’atenció, però el que fa que aquest sigui un SUV de referència és l’amplitud de la gamma mecànica i sistemes de propulsió electrificats que ofereix dins la seva categoria, perquè a més de l’híbrid endollable que està per arribar, ja estan disponibles les versions híbrides i híbrides lleugeres de gasolina i dièsel de 48 volts. D’aquesta manera tota la gamma SUV de Hyundai té com a mínim una versió electrificada. De moment, al cim de la gamma aquesta la versió híbrida amb el motor 1.6 T-GDI Smartstream i amb una potència de 230 CV, però donada la varietat mecànica i de caixes de canvis, manuals i automàtiques, el que Hyundai busca és poder oferir la millor solució de mobilitat possible a client.

El nou Tucson trenca amb el passat en qüestions estètiques per ser el primer SUV de Hyundai desenvolupat des de zero sota la identitat de disseny «Sensuous Sportiness» creada pels experts en imatge de la companyia. Per això en Hyundai es parla d’una revolució en disseny, en aquest cas evident amb una carrosseria més gran i ampla que ofereix major habitabilitat, capacitat de càrrega (620 litres de maleter i fins 1.799 litres amb els seients plegats) i confort de marxa que el seu antecessor, a què millora de forma notable també en dinamisme, amb un evident major aplom i suavitat a l’superar zones amb sots. La suspensió de l’Tucson incorpora un sistema de control electrònic que permet a l’conductor seleccionar entre modes d’ús normal o Sport, més suau o més rígid, la primera més còmoda per al dia a dia i també per viatjar, i la segona més d’acord a un ús més esportiu per a zones virades o senzillament per a conductors que vulguin sentir millor la carretera. El sistema controla l’amortiment de cada roda de manera individual per contenir el balanceig i el capcineig de la carrosseria en els revolts i frenades i acceleracions i així millorar el tacte de conducció.

Els responsables de disseny parlen de patrons geomètrics presents en el SUV, especialment destacada en la graella davantera amb les noves llums paramètriques ocultes que resulten molt cridaneres i fan la funció d’una perfecta imatge d’estil. També la part del darrere resulta peculiar pels grups òptics independents que al costat de l’para-xocs integrat aporta una imatge amb un toc esportiu. Portes a dins es percep major qualitat i millors materials emprats, a més el que els tècnics descriuen com una experiència digital avançada que a més és personalitzable gràcies a la nova instrumentació digital en dues pantalles de 10,25 polzades, la central amb el sistema d’àudio, vídeo, ordinador de bord i navegador és tàctil per a major facilitat d’ús. Amb aquest objectiu, de facilitar la vida a l’interior, s’ha reduït a el màxim la presència de botons i ara tot el sistema de calefacció, ventilació i aire condicionat es controlen de manera tàctil també.

“Pel que fa a el disseny”, conclou Juanjo Martínez, “és un cotxe bastant revolucionari amb un frontal marcadíssim, un darrere també molt diferent i és el màxim exponent pel que fa a seguretat i tecnologia dels que actualment té la marca. Hyundai sempre ha estat molt fort en el món dels SUV, actualment tenim el Kona, el Tucson i Santa Fe, per al qual també tenim una nova versió de cara a l’any que ve, el que ens va a reforçar encara més en el que és el nostre posicionament en el món dels SUV “.