NOU JAGUAR F-TYPE DE QUATRE CILINDRES: UN AUTÈNTIC ESPORTIU AMB MAJOR AGILITAT I EFICIÈNCIA
La nova gamma del Jaguar F-TYPE ha estat reforçada amb una nova versió del motor Ingenium de gasolina de quatre cilindres turboalimentado. Es tracta d’un autèntic esportiu Jaguar F-TYPE dotat del seu caràcter únic. El nou motor de 2.0 litres i 300 CV es converteix en el quatre cilindres més potent de la història de Jaguar. L’acceleració de 0 a 100 km/h és de tan sol 5,7 segons, amb una velocitat màxima de 249 km/h.
Jaguar ha ampliat l’atractiu del nou F-TYPE amb la introducció d’una nova versió del motor Ingenium de gasolina i quatre cilindres dotat de l’últim en tecnologia. Així la guardonada família del F-TYPE abasta ara des del model bàsic de quatre cilindres fins al súper esportiu F-TYPE SVR AWD, l’esportiu sens dubte per a totes les estacions de l’any, capaç d’arribar als 320 km/h.
La combinació del biplaza fabricat íntegrament d’alumini amb l’avançat motor turbo 2.0 de 300 CV manté l’ADN esportiu de Jaguar i la seva gran agilitat, sumant alhora una eficiència i un preu més optimitzats. És, sens dubte, un genuí F-TYPE amb el seu propi caràcter individual.
El nou model manté el rendiment esperat del F-TYPE, i pot accelerar de 0 a 100 km/h en només 5,7 segons i aconseguir una velocitat màxima de 249 km/h. El parell màxim del nou motor Ingenium turboalimentado és de 400 Nm, i està disponible a partir de tan sols 1.500 rpm. Aquesta dada, juntament amb la transmissió Quickshift de vuit velocitats, atorga al vehicle una resposta excepcional en tot el rang de revolucions.
El motor Ingenium de 300 CV no solament és el motor de quatre cilindres més potent mai produït abans per Jaguar, sinó que a més genera la major potència específica de qualsevol altre propulsor de la gamma F-TYPE: 150 CV per litre. Això també li converteix en el F-TYPE més eficient en la gamma, amb una millora superior al 16% en l’economia de combustible respecte al V6 de 340 CV, la qual cosa se sumeixi a unes emissions de CO2 de només 163 g/km en el cicle combinat europeu.
“La introducció en el F-TYPE del nostre avançat motor de quatre cilindres ha donat com resultat un vehicle amb el seu propi caràcter. El rendiment és extraordinari per a un motor d’aquesta grandària i s’equilibra amb la millora de l’eficiència de combustible i un preu més assequible que permeten que l’experiència F-TYPE sigui ara més accessible que mai”. Ian Hoban, Vehicle Line Director de Jaguar F-TYPE
Una sèrie de tecnologies avançades permeten que el nou motor Ingenium brindi aquesta mescla d’alt rendiment i baix consum de combustible. Perfectament integrat en la culata es troba l’avançat sistema de distribució variable electrohidráulico, que funciona amb algorismes de control patentats i desenvolupats pels enginyers de Jaguar. Aquesta tecnologia facilita un control completament variable de l’alçada de les vàlvules d’admissió per obtenir una potència, un parell i una eficiència òptims en tot el rang operatiu del motor.
El col·lector de fuita està integrat en la culata. D’aquesta manera, el líquid refrigerant que flueix pels conductes del col·lector redueix els temps d’escalfament i per tant redueix el consum de combustible i d’emissions en fred. El col·lector ha estat meticulosament ajustat amb un turbocompressor de doble entrada. Aquest disseny evita la interferència d’impulsos dels gasos de fuita, assegurant així que la turbina respongui molt més ràpidament: la pressió d’alimentació és gairebé instantània, per la qual cosa el retard de la resposta del turbo és gairebé inexistent. D’aquesta manera, s’obté l’òptima capacitat de resposta que s’espera de la conducció d’un F-TYPE.
Per garantir les millors prestacions possibles en acceleració i recuperació, així com una elevada potència màxima, el turbocompressor compta amb rodaments ceràmics que ofereixen una fricció mínima, alguna cosa que ha millorat especialment en fred.
El sistema d’injecció directa de 200 bars compta amb injectors de combustible muntats en la part central. Juntament amb els patrons de pulverización optimitzats, aquesta tecnologia ajuda a minimitzar l’impacte del combustible en les parets del cilindre i els caps dels pistons, a fi de millorar l’eficiència i reduir les emissions.
Igual que tots els membres de la família Ingenium, el nou motor de 300 CV del F-TYPE ha estat dissenyat i desenvolupat pels propis enginyers de Jaguar. Es fabrica en el Regne Unit, en el Engine Manufacturing Centri de Jaguar Land Rover valorat en mil milions de lliures, juntament amb els motors de gasolina de quatre cilindres de 200 i 250 CV i els motors diésel de quatre cilindres de 150, 163, 180 i 240 CV.
El nou motor Ingenium contribueix a una reducció general del pes del vehicle de 52 kg, en la seva major part reduïts de l’eix davanter, la qual cosa és clau perquè aquesta versió del F-TYPE ofereixi una agilitat millorada. La meticulosa posada a punt del xassís, destinada a complementar el nou motor, ofereix una resposta de l’adreça, un control de la carrosseria i un confort en la conducció encara majors.
La introducció del motor de quatre cilindres no implica que els conductors perdin el feedback o la sensació auditiva que sempre ha estat part essencial de l’atractiu del F-TYPE i que es mantenen intactes. La fuita activa, meticulosament calibrat, és ara un equipament estàndard en els models bàsics del F-TYPE, mentre que les variants R-Dynamic compten amb un sistema de fuita activa commutable per a una experiència de conducció encara més envolupant i excitant.
“La major part de la reducció de pes afecta a l’eix davanter, la qual cosa permet que el vehicle estigui molt bé equilibrat i la seva conducció sigui molt àgil. Com era d’esperar, es comporta com a peix en l’aigua en les carreteres sinuoses. Si a això se li afegeix una fuita de quatre sortides, aquest F-TYPE en concret pot presumir de tenir el seu propi caràcter únic. M’agrada pensar en ell com el germà més jove i enèrgic dels models V6 i V8”. Erol Mustafa, Chief Product Engineer, Jaguar Sports Cars
El Jaguar F-TYPE 2018 ofereix millores visuals que aporten a l’esportiu una presència encara més musculosa i potent. Els parachoques redissenyats i els fars exclusius de LED milloren el guardonat disseny del F-TYPE i proporcionen una major diferenciació entre cada versió de la gamma.
La part posterior de la nova variant de quatre cilindres compta amb un embellecedor únic de les fuites que ho distingeix dels tubs de fuita centrals dobles i cuádruples dels models V6 i V8. Les lleugeres llandes de 18 polzades també contribueixen a identificar l’última addició que culmina les aspiracions de la gamma i minimitzen la massa no suspesa, contribuint així a una conducció i una resposta optimitzades.
Els canvis a l’interior del F-TYPE, incloent seients lleugers de perfil fi, sistema de infoentretenimiento Touch Pro i nous embellecedores cromados i d’alumini, completen el disseny orientat al conductor. L’elegant mirall retrovisor sense marc afegeix un altre toc contemporani.
“Mantenir la silueta del F-TYPE en tots els models de la gamma és molt important per a nosaltres, ja sigui el SVR AWD de 320 km/h o el nou 2.0 de quatre cilindres. Es tracta d’un veritable esportiu Jaguar i un veritable F-TYPE, ja que no volíem diluir l’ADN del disseny. Així i tot, aquest cotxe té el seu propi caràcter individual, i el nou embellecedor únic de les fuites és un gran exemple”. Ian Callum, Director of Design de Jaguar.
El nou F-TYPE també ofereix una gamma més àmplia de sistemes avançats d’assistència al conductor, als quals contribueix la integració d’una sofisticada càmera estereoscópica orientada cap a davant. Aquests sistemes, que ajuden a millorar la seguretat i a reduir la càrrega de treball del conductor, inclouen el Frenat d’Emergència Autònom, Avís del Canvi Involuntari de Carril i Assistent de Manteniment en Carril, Reconeixement de Senyals de Tràfic, Límit de Velocitat Adaptativa i Monitoratge de l’Estat del Conductor.