NOU LEXUS RZ 450E PER SEGUIR GAUDINT-LO

Inclou l´exclusiu sistema d´assistència de sortida segura, que impedeix l´obertura de les portes quan s´acosten vehicles o ciclistes des del darrere.

El RZ 450e és el primer model de Lexus desenvolupat com a vehicle elèctric de bateria des del principi. La intenció no és només traslladar els beneficis de la conducció elèctrica sense emissions, sinó també el potencial dels vehicles elèctrics amb bateria per reinventar l’experiència al volant.
L’RZ també suposa la primera aplicació dels nous eixos elèctrics Lexus, unes unitats motores compactes muntades davant i darrere que es combinen amb el nou sistema de control del parell motor a les quatre rodes DIRECT4. El tacte de conducció de gran qualitat i la resposta estan assegurats gràcies a una nova plataforma per a vehicles elèctrics, que confereix una excel·lent rigidesa de la carrosseria, un centre de gravetat baix i una gran distància entre eixos. Al xassís, sota el terra de l’habitacle, va plenament integrada una potent bateria d’ió de liti, la qualitat de la qual s’ha controlat al detall per garantir un rendiment sostingut a llarg termini.
El RZ fa 4805 mm de llarg, amb una batalla de 2850 mm i unes volades curtes, de 995 mm davant i 960 mm darrere. La seva altura total és de 1635 mm i la seva amplada és de 1895 mm (sense comptar els retrovisors). Pel que fa a les dimensions exteriors, dins de Lexus el model se situa entre el crossover mitjà NX i el gran RX. Lateralment, el seu disseny crea volum al voltant de les rodes davanteres, reflectint la potència de l’eix davanter, mentre que les rodes del darrere situades més enrere, li atorguen una imatge “de més parell”. Les portes tenen formes en contrast i un tractament superficial sorprenent, que dóna lloc a una continuïtat visual que s’estén de endavant a enrere.
Els grups òptics de nou disseny formen una unitat amb la carrosseria de doble punta de fletxa. Aquests fars ultrafins accentuen el motiu a L de Lexus dels llums de circulació diürna, mentre que els fars frontals pròpiament dits i els intermitents sobresurten menys.
La imatge posterior és fresca i sofisticada, amb un aleró posterior partit al sostre que perllonga el flux d’aire cap a la part posterior del vehicle, contribuint a una major estabilitat.
La barra de llums LED allargada que travessa el vehicle ha esdevingut un tret distintiu de disseny de Lexus. En aquest cas, s’embolica al voltant de la potent part posterior amb un patró geomètric, i comprèn una secció central excepcionalment fina que ressalta intensament el nou emblema de LEXUS a la porta del darrere. L’amplada de via del darrere s’ha ampliat fins als 1627 mm (15 mm més que el davanter), cosa que emfatitza encara més l’aplom del vehicle i la seva imatge robusta.
Lexus s’ha assegurat que el vehicle sigui sempre fidel a les intencions del conductor, perquè seure al volant sigui còmode i alhora estimulant, fins i tot per als que no estan acostumats a conduir un elèctric. El resultat és la incorporació de la dimensió elèctrica a la conducció característica de Lexus Driving Signature, la resposta refinada, lineal i segura i la sensació de control i connexió amb el vehicle que defineixen el caràcter dels nous models de Lexus.
El RZ ofereix una acceleració potent i contínua al rang alt de recorregut, i un bon control de la velocitat al rang baix. El conductor pot triar entre quatre nivells de desacceleració per aconseguir diferents graus d’alentiment, usant les lleves del volant. La desacceleració més forta s’aconsegueix en mode Sport, i en costes.

Està disponible a partir de 77.000 euros.

Fitxa tècnica
Consum WLTP 16,8 kWh Autonomia elèctrica WLTP 395 km. Velocitat màx. 160 km/h. Canvi automàtic De 0 a 100 km/h. 5,3 seg. Tracció 4WD Longitud 4.805 mm. Ample 1.895 mm. Alçada 1.635 mm. Batalla 2.850 mm Pneumàtics davanters 235/60 R18 Del darrere 255/55 R18 Maleter 522/1.451 litres