Nou motor i disseny encara més impactant: Actualització per l’Audi RS 3 Sportback
El motor de cinc cilindres i 294 kW (400 CV) ofereix una dosi concentrada de plaer de conducció.
El nou Audi RS 3 Sportback completa l’avantguarda esportiva de la marca Premium de Ingolstadt en el segment compacte. Seguint al debut mundial de l’RS 3 Sedan al Saló de l’Automòbil de París el 2016, l’RS 3 Sportback es mostra llest per a la seva introducció en el Saló Internacional de l’Automòbil de Ginebra. Amb el motor 5 cilindres de producció més potent del món, un dinamisme excepcional i un aspecte encara més impactant, l’esportiu compacte ofereix una experiència emocional de conducció.
“L’Audi RS 3 Sportback ofereix als nostres clients un atractiu accés al món RS,” afirma Stephan Winkelmann, CEO d’Audi Sport GmbH. “Des de 2011, el model compacte esportiu ha resultat tot un èxit. I amb el nou motor de cinc cilindres, l’Audi RS 3 Sportback es situa al capdavant de la seva classe, continuant aquest intens historial. ”
De 0 a 100 km / h en 4,1 segons
Darrere de l’impressionant nivell de prestacions de l’Audi RS 3 Sportback està el motor de cinc cilindres de producció més potent del món. El 2.5 TFSI rendeix 294 kW (400 CV) de potència màxima, 24 kW (33 CV) més que el motor anterior, i resulta 26 quilograms més lleuger gràcies al seu bloc d’alumini, entre altres millores. El seu parell màxim de 480 Nm està disponible al baix règim de 1.700 rpm, i roman constant fins a les 5.850 rpm. Així és com el RS 3 Sportback és capaç d’esprintar de 0 a 100 km / h en 4,1 segons. L’efecte d’aquest extraordinari poder d’acceleració sembla intensificar-amb l’inconfusible so del cinc cilindres, produït pel fet que el seu ordre d’encesa altern cilindres adjacents amb els que estan més separats. Opcionalment, Audi augmentarà la velocitat màxima de 250 km / h limitada electrònicament fins als 280 km / h.
Per a una millor preparació de la barreja d’aire i de combustible, el nou 2.5 TFSI empra una injecció de benzina doble, en el col·lector d’admissió i directament a les cambres de combustió. A la banda d’escapament, el sistema Audi valvelift controla la durada d’obertura de vàlvules depenent de l’accionament de l’accelerador i del règim de gir del motor, per aconseguir consums moderats a càrrega baixa o parcial, així com una resposta més espontània a l’accelerador i un alt nivell de potència a plena càrrega. En el Nou Cicle de Conducció Europeu (NEDC), el RS 3 Sportback homologa un consum mitjà de 8,3 litres de combustible per cada 100 quilòmetres, el que equival a 189 grams de CO2 per quilòmetre.
Tracció quattro amb distribució variable de parell
La transmissió S tronic de doble embragatge amb set marxes i la tracció integral permanent quattro transfereixen a l’asfalt la força del motor de cinc cilindres. I l’embragatge intermedi de discs d’accionament electrohidràulic distribueix el parell motor de forma variable entre l’eix davanter i posterior. Com més esportiva sigui la conducció, major percentatge de parell i més ràpidament passarà l’eix posterior. La gestió del sistema quattro està integrada de sèrie en el sistema de conducció dinàmica Audi drive select, com passa també amb la direcció, el canvi S tronic, la gestió del motor, les papallones regulables d’escapament i la suspensió esportiva opcional RS amb control de amortiment. Tots ells són components que el conductor pot variar individualment en la seva operació entre les tres maneres: confort, acte i dynamic. El comportament es perfecciona amb el Control Electrònic d’Estabilitat (ESC) amb control selectiu de bat roda per roda i la manera sport especialment posat a punt per al RS.
Vies més amples i reglatge esportiu de suspensió
Juntament amb la direcció progressiva, l’eix posterior de quatre braços i el ferm reglatge de la suspensió, rebaixada 25 mm respecte a l’A3, el RS 3 Sportback combina un dinamisme fascinant amb una estabilitat superior. Comparat amb l’Audi A3, la via davantera del RS 3 Sportback és 20 mil·límetres més ampla, i els passos de roda s’amplien en concordança. De sèrie, l’Audi RS 3 Sportback equipa amb llantes de 48 cm (19 polzades) i pneumàtics 235/35, així com discos de fre de 310 mil·límetres de diàmetre. Alternativament, els clients poden optar pels discos carbocerámicos en l’eix davanter. A l’eix posterior, es munten discos també de 310 mil·límetres.
Disseny distintiu RS
A l’exterior, el RS 3 Sportback ressalta la seva força amb una cridanera graella Singleframe amb reixa tipus bresca exclusiva dels models RS acabada en negre brillant, àmplies entrades d’aire i taloneres amb un disseny més angulós. El para-xocs redissenyat atorga al frontal un aspecte encara més ample, formant en els seus extrems estretes obertures verticals que milloren l’aerodinàmica. Els fars LED amb la seva característica signatura lumínica són de sèrie, i Audi ofereix com opció els fars matrix LED. Al darrere, l’agressiu aleró RS en la vora del sostre, el difusor inferior i les grans sortides ovalades d’escapament faran que el RS3 no passi desapercebut.