Nou Peugeot 308, esperit tecnològic

Nou Peugeot 308, esperit tecnològic

Peugeot continua l’evolució del seu model de més èxit desvetllant avui el nou Peugeot 308.

Elegant i fluid, el nou Peugeot 308 destaca per unes proporcions equilibrades, tant en la versió berlina com en SW. El seu disseny expressiu està present en els seus sis nivells d’acabat: Access, Active, Allure, GT Line, GT i GTi. Les línies, traçades el més a prop possible de la mecànica, revelen una estètica robusta i dinàmica.

El nou capó, de perfil afilat, corona a la calandra vertical, que mostra amb orgull la seva pertinença a la marca. El lleó regna al centre, mentre que les lletres “Peugeot” estan esculpides en la seva banda superior. La signatura lluminosa, formada per leds integrats en els projectors, atorga una mirada agressiva al nou Peugeot 308. El para-xocs dinàmic i voraç subratlla aquesta fam de corbes i emocions. Està format per tres obertures àmplies en la seva part baixa, que asseguren la refrigeració del motor. Les preses d’aire laterals serveixen de base als fars antiboira.

Les llums posteriors mostren permanentment les tres arpes com a firma lluminosa.

Amb els seus voladissos curts, el nou Peugeot 308 manté la seva excel·lent maniobrabilitat.

Ajudes a la conducció i connectivitat

El nou Peugeot 308 completa la seva oferta d’ajudes a la conducció amb 8 sistemes d’última generació, entre els quals destaquen la frenada automàtica d’urgència (Active City Brake) i l’alerta activa de canvi involuntari de carril (Active Lane Departure Warning). Com primícia en el Grup PSA, el regulador de velocitat actiu arriba a les caixes de canvi automàtiques, amb una funció Stop, i a les manuals, amb una funció 30 km / h.

Per a una major comoditat en les maniobres d’aparcament, el nou Peugeot 308 incorpora el Visiopark1, amb càmera posterior de 180 º i funció Park Assist, que mesura l’espai d’estacionament disponible i maneja el volant, en lloc del conductor, en efectuar les maniobres.

Un gran nombre de clients espera que el seu automòbil els mantingui connectats en tot moment. L’i-Cockpit® del nou Peugeot 308 compta amb la funció Mirror Screen, que permet duplicar la pantalla de l’Smartphone a la pantalla tàctil del vehicle. Aquesta oferta triple play és compatible amb els protocols Mirrorlink®, Android Auto® i Apple CarplayTM. El nou navegador 3D disposa de sistema de reconeixement vocal. Reactiu i connectat a TomTom® Traffic, permet optimitzar els temps de desplaçament, en oferir informació sobre la situació del trànsit en temps real.

Eficiència i noves motoritzacions

El motor dièsel BlueHDi 180 S & S, exclusiu del nou Peugeot 308 GT, està associat a la caixa de canvis automàtica EAT8 de nova generació. Desenvolupada amb l’especialista japonès Aisin, aquesta nova caixa activa seus vuit relacions d’una manera lineal i amb una gran capacitat de reacció. Permet l’activació de la manera Stop & Start des dels 20 km / h. Aquesta mecànica, eficient i d’altes prestacions, convencerà a clients àvids de noves sensacions.

Peugeot és una de les primeres marques que s’avança a l’entrada en vigor de la norma Euro 6c. Aquesta anticipació és un reflex de la política de transparència posada en marxa pel Grup PSA, que permet als seus clients accedir a un mesurament, independent i certificada, dels consums dels seus vehicles en condicions d’ús reals.

A partir de setembre de 2018, les emissions no han de representar, en condicions reals (Reial Driving Emissions RDE) més de 2,1 vegades les emissions homologades.

El nou Peugeot 308 ofereix nous motors gasolina i dièsel cada vegada més eficients. D’aquesta manera, els conductors gaudeixen de prestacions dinàmiques, amb un consum i un cost d’utilització reduïts.

En gasolina, el motor de tres cilindres evoluciona profundament. Les emissions es tracten des del seu origen i en la fuita, amb el que s’assegura una reducció del consum mentre es fa servir el vehicle i una reducció d’emissions encara més eficaç. El PureTech 130 S & S veu millorada la seva combustió, gràcies a una gestió encara més precisa del seu injecció. A continuació, els gasos circulen a través d’un catalitzador i d’un filtre de partícules gasolina, amb sistema de regeneració passiva (Gasoline Particle Filter). Les prestacions d’aquest motor brillen amb llum pròpia gràcies a una nova caixa de canvis manual de sis velocitats.

Pel que fa als dièsel, el nou Peugeot 308 és el primer vehicle del Grup PSA que incorpora el nou motor BlueHDi 130 S & S. Aquesta mecànica de quatre cilindres també tracta les emissions en origen i en la fuita. El rendiment de la combustió es veu millorat, gràcies una geometria, específica i patentada, de la cambra de combustió, un procediment que ja ha demostrat la seva eficàcia en competició, concretament a les 24 Hores de Le Mans. El sistema anticontaminació SCR (Selective Catalytic Reduction) augmenta encara més la seva eficàcia. Està situat el més a prop possible del motor, per aconseguir una entrada en acció més ràpida del post-tractament.

Els nous Peugeot 308 i Peugeot 308 SW es ​​produeixen a la fàbrica de Sochaux, a França.