
Nou PORSCHE 911: ICONA DEL DISSENY I ESPORTIU D’ALTA TECNOLOGIA
La vuitena generació d’una icona: estrena mundial a Los Angeles.
Porsche ha presentat la vuitena generació del 911 al Petree Hall del Saló de l’Automòbil de Los Angeles. “Califòrnia és l’escenari ideal per llançar el nou 911. Califòrnia ha estat durant dècades com la segona casa de Porsche”, comentava Oliver Blume, President de Porsche AG. “La vuitena generació del 911 és encara més potent, emocional i eficient que l’anterior i, a més, ve amb una oferta completa de característiques digitals. Però, per sobre de totes les innovacions, el 911 segueix sent el que sempre va ser: un esportiu pur i el cor de Porsche, el nostre icona “.
Amb la seva indiscutible ADN de disseny Porsche, té un aspecte molt més musculós i un interior en què destaca la pantalla tàctil de 10,9 polzades, el nou 911 és atemporal, però modern a la vegada. Un xassís amb controls intel·ligents i innovadors sistemes d’assistència combina l’extraordinari dinamisme que ha donat fama a aquest esportiu clàssic de motor posterior amb les demandes del món digital.
La nova generació de motors bòxer turbo de sis cilindres ha evolucionat i és ara més potent que mai, amb 450 cavalls (331 kW) en les versions S. L’eficiència en la conducció s’ha incrementat gràcies a un procés d’injecció millorat ia un nou disseny dels turbocompressors i del sistema de refrigeració de l’aire de sobrealimentació. La potència es lliura a través de la transmissió de doble embragatge i vuit marxes de nou desenvolupament. Les velocitats màximes són ara de 308 km / h (Carrera S *) i de 306 km / h per a la versió Carrera 4S de tracció integral. Altres elements destacats són els nous sistemes d’assistència, com la manera Porsche Wet per conduir de forma més segura en carreteres mullades, l’Auxiliar de Visió Nocturna amb càmera d’imatge tèrmica, així com una completa connectivitat que utilitza un tipus d’intel·ligència artificial conegut com intel·ligència d’eixam. L’oferta es completa amb tres serveis digitals exclusius que encaixen a la perfecció amb l’estil de vida californià: l’aplicació Porsche Road Trip per a excursions extraordinàries, l’assistent personal Porsche 360+ i el calculador d’emissions Porsche Impact, basat en la web per neutralitzar la petjada de carboni individual.
Detlev von Platen, membre del Consell de Direcció de Porsche AG com a responsable de Vendes i Màrqueting, emfatitzava la importància del mercat nord-americà per al fabricant de vehicles esportius: “En 2017 es van lliurar més de 55.000 vehicles en EE. UU. i la nostra filial nord-americana Porsche Cars North America està en el bon camí per aconseguir una nova xifra rècord en 2018. Al final, cap altre model simbolitza millor la història d’amor americana amb Porsche que el 911. Un de cada tres Porsche 911 fabricats a Zuffenhausen va per a Estats Units “.
Un disseny exterior inspirat en les primeres generacions del 911
El disseny exterior és familiar i inconfusiblement nou. La vuitena generació del 911 és més ampla, més robusta i més avançada. Els passos de roda són més grans per allotjar llandes de 20 polzades davant i de 21 darrere. Les versions de tracció posterior tenen ara la mateixa carrosseria ampla que les de quatre rodes motrius. La part posterior augmenta 44 mil·límetres l’amplada. El frontal de tots els models (ara 45 mm més ample) reviu una característica tradicional de les primeres generacions del 911: un capó allargat, amb un rebaix visible davant del parabrisa. Tots dos elements allarguen el frontal del vehicle i li donen una aparença dinàmica. Alhora, els nous fars de LED demostren com ha avançat la tecnologia en el 911. Estan integrats a la perfecció en les aletes, per aconseguir aquesta forma arrodonida i vertical típica del 911. Les manetes de les portes elèctrics queden enrasats amb la carrosseria per ressaltar el contorn cònic i suau del lateral. Els retrovisors exteriors també han estat redissenyats i optimitzats per minimitzar els sorolls provocats pel vent. Es poden plegar elèctricament.
La darrera de totes les variants està dominada per un spoiler ajustable, bastant més ample, i per l’elegant tira contínua de llums. Les lames verticals de les preses d’aire segueixen els contorns del vidre posterior. La tercera llum de fre, col·locada en el centre, s’ha integrat amb aquestes lames d’admissió. Com aquesta llum queda amagada quan el spoiler posterior es desplega, hi ha una segona llum de fre en el propi spoiler. Com a element distintiu, els models de tracció posterior tenen lames negres, mentre que els de quatre rodes motrius les porten cromades. Amb l’excepció de les seccions frontal i posterior, tota la part exterior de la carrosseria està feta d’alumini.