NOU PUNT DE repostatge DE GAS NATURAL A TOLEDO

NOU PUNT DE repostatge DE GAS NATURAL A TOLEDO

Inauguració d’una nova estació de servei de GNC a Toledo. La gamma híbrida de models TGI, impulsats per GNC i gasolina, suposa un estalvi per km recorregut d’un 50% i un 30%, enfront d’un gasolina i Diesel respectivament. En l’aposta de SEAT pel respecte al medi ambient, la gamma TGI redueix les emissions de CO2 en un 25% i les de NOx en un 75%, enfront d’un gasolina i un dièsel respectivament.

El nombre de vehicles híbrids de Gas Natural Comprimit (GNC) i gasolina està creixent vertiginosament a Europa i al nostre país. SEAT és la companyia automobilística líder de vendes de models impulsats per GNC a Espanya, amb l’oferta comercial més àmplia del mercat com l’alternativa més econòmica i sostenible.

Per aquest motiu, la xarxa de subministrament de Gas Natural Comprimit també està creixent. Emmarcat en el pla d’expansió de la xarxa de gasineras, portada a terme entre SEAT i Naturgy, avui s’ha inaugurat la nova gasinera ‘Punt Blau’, situada a Toledo, (Polígon Santa Maria de Bequerencia, A-42 Carretera Madrid-Toledo , 8-45.280 Olias del Rei). A l’acte han assistit l’excma. Sra. Patricia Franco, Consellera d’Economia, Empresa i Ocupació del Govern de Castella-la Manxa; José Luis Cabezas, director general d’Indústria, Energia i Mines del Govern de Castella-la Manxa; l’excma. Dña. Miracles Toulon, alcaldessa de Toledo; José Luis Gil, director de Clients i Mercats de Naturgy; i per part de SEAT, Ramón Calderón, Gerent de Mobilitat Sostenible de SEAT Espanya.

La nova estació de servei de Naturgy, combina la venda assistida durant l’horari comercial i l’autoservei. Els seus sortidors ofereixen GNC, gasolina 95, gasolina 98 i gasoil A i gasoli A + additivat.

L’acord entre SEAT i Naturgy contemplava promoure el gas natural vehicular a través de projectes d’innovació, expansió de la infraestructura i promoció comercial conjunta de vehicles i GNC. Així, SEAT està ampliant els punts de subministrament d’aquest carburant a les estacions de servei al llarg de tota la geografia espanyola. Els satisfactoris resultats obtinguts, no han fet més que reafirmar el compromís de les dues companyies per seguir treballant en la mateixa línia.

Gamma híbrida de GNC i gasolina de SEAT

El nou SEAT el Arona TGI arribarà als concessionaris pròximament, sent el quart vehicle de la marca espanyola en beneficiar-se d’un combustible més net i molt econòmic. Es tracta del primer SUV del món amb aquesta tecnologia, que segueix l’estela de l’Ibiza TGI, el Mii Ecofuel i Lleó TGI, model que acaba de rellançar al mercat amb el seu nou motor 1.5 TGI EVO. Aquest model ha augmentat la potència en 20 CV respecte al Lleó TGI precedent, ara amb 130 CV, té una major autonomia en gas natural gràcies a la inclusió d’un tercer dipòsit de GNC amb el qual pot recórrer fins a 500 km usant només dit combustible, i està disponible en tots els nivells d’acabat. Així, ara tota la gamma TGI de SEAT té una autonomia superior a 560 km.

Els models TGI de SEAT suposen un considerable estalvi en el cost per quilòmetre recorregut: aproximadament un 50% més econòmic enfront d’un model homòleg de gasolina, un 30% davant d’un Diesel, més d’un 30% que un vehicle impulsat per GLP, i fins i tot un 35% més econòmic que un híbrid elèctric no endollable de gasolina.

D’altra banda, circular amb gas natural contribueix a reduir les emissions de CO2 fins a un 25% i les de NOx fins a un 75%, respecte a un motor equivalent de gasolina i dièsel respectivament. És per això que la gamma TGI de SEAT compta amb tots els avantatges de l’etiqueta ‘ECO’ de la Direcció General de Trànsit, per poder accedir i aparcar sense restriccions a les ciutats, i en els episodis d’alta contaminació, circular en qualsevol circumstància (fins l’Escenari 5), i aparcar a la zona SER de Madrid fins al Escenari 4.

“SEAT promou activament l’ús del GNC, ja que aquest combustible suposa una alternativa sostenible a la gasolina i el dièsel”, explica Mikel Palomera, president de SEAT Espanya. “A més, aquesta tecnologia permet utilitzar biometà renovable de qualitat garantida, la qual cosa confirma la viabilitat a llarg termini del GNC com a alternativa per a una mobilitat amb zero emissions”.

A la província de Toledo, la nova estació de repostatge ‘Punt Blau’ es suma a una altra gasinera operativa situada a Seseña. En total, ja hi ha 71 gasineras operatives i s’espera que, durant el primer semestre del 2019, se superin els 100 sortidors de gas natural a Espanya. Un context favorable a què se sumen cada vegada més acords, plans de desenvolupament, i implementació de punts de repostatge de GNC per tota la geografia espanyola.