NOU RC 300H VERSIÓ 2018: MÉS CONNECTIVITAT, MÉS SEGURETAT

NOU RC 300H VERSIÓ 2018: MÉS CONNECTIVITAT, MÉS SEGURETAT

Lexus comença avui la comercialització de la nova gamma RC 300h MY18. El nou RC 300h MY18 incorpora novetats molt importants a nivell de seguretat i tecnologia com és el sistema Lexus Safety System + o el nou sistema multimèdia amb navegador Connected.

Lexus aposta clarament per dotar els seus vehicles amb els més avançats sistemes de seguretat disponibles. Per això, el sistema Lexus Safety System + (LSS +), es troba present com a equipament de sèrie des de l’acabat Executive per a la gamma MY18 del RC 300h

El LSS + és un sistema de seguretat global, que inclou les següents ajudes a la conducció:

Sistema de Pre-col·lisió (PCS), ara amb reconeixement de vianants
Control de Creuer Adaptatiu (des de 40 km / h)
Llums de carretera d’encesa automàtica (AHB)
Sistema d’Assistència de Manteniment al Carril (LKA)
Sistema d’Alerta de Fatiga
Sistema de Reconeixement de Senyals de Trànsit (TSR)
SISTEMA DE PRE-COL.LISIÓ (PCS)

Un radar d’ona mil·limètrica en combinació amb una càmera i un ordinador a bord calculen el risc de col·lisió frontal. Si el risc és elevat, el conductor rep un avís mitjançant advertències sonores i visuals, i s’incrementa la pressió sobre els frens. Quan el risc és molt alt o la col·lisió es considera inevitable, els frens s’accionen de manera automàtica segons sigui necessari i els cinturons de seguretat davanters es tensen, per evitar l’impacte o per mitigar els danys en cas que la col·lisió sigui inevitable.

El sistema pot ser activat i desactivat pel conductor a través de la pantalla multi-informació. El RC 300h (MY18) és capaç de detectar vianants i evitar o minimitzar l’impacte causant per un atropellament.
CONTROL DE CREUER ADAPTATIU (DES 40 KM / H)

Per reduir la fatiga del conductor, el Control de Creuer Adaptatiu manté una distància predeterminada entre el RC 300h i el vehicle que el precedeix, tot i que aquest vehicle variï la seva velocitat o s’aturi completament. Una vegada que quedi lliure el carril pel qual circula, el Control de Creuer Adaptatiu restableix automàticament qualsevol velocitat anteriorment seleccionada.

 

LLUMS DE CARRETERA DE ENCESA AUTOMÀTIC (AHB)

El RC 300h (MY18) disposa del sistema de llums de carretera d’encesa automàtica (AHB), que encén i apaga els llums llargs quan detecta un vehicle que circula per la mateixa carretera.

 

SISTEMA D’ASSISTÈNCIA DE MANTENIMENT AL CARRIL (LKA)

El sistema d’Assistència de Manteniment al Carril (LKA) ajuda a evitar que el conductor abandoni el seu carril sense adonar-se, per mitjà d’un advertiment visual (a la pantalla multi-informació), acústica i una vibració al volant. Addicionalment, el sistema genera una lleugera força de correcció sobre el volant per mantenir la trajectòria dins del carril.

SISTEMA D’ALERTA DE FATIGA

Aquesta funció controla la posició del vehicle al carril i les accions que realitza el conductor sobre la direcció per tal de detectar una possible manca d’atenció o concentració del conductor, per factors com ara somnolència o distracció al volant. En cas que el sistema detecti una possible falta de concentració, el conductor rebrà un avís acústic i visual a la pantalla multi-informació. El sistema pot ser configurat per modificar la sensibilitat, i fins i tot pot desactivar-se.

 

SISTEMA DE RECONEIXEMENT DE SENYALS DE TRÀNSIT (TSR)

El sistema de Reconeixement de Senyals de Trànsit utilitza una càmera instal·lada al RC 300h per proporcionar la informació a la pantalla multi-informació. Els senyals reconegudes pel sistema són les indicades a la taula de la dreta.

En cas que un senyal de prohibit avançar o prohibit el pas estigui activa, si el vehicle detecta que el conductor intenta avançar o circular per direcció prohibida, el conductor rebrà un avís visual (parpelleig en el Display) i sonor.