NOU RÈCORD DEL PORSCHE TAYCAN A NÜRBURGRING

NOU RÈCORD DEL PORSCHE TAYCAN A NÜRBURGRING

El kit d’alt rendiment de Tequipment demostra el seu potencial a una pista llegendària.

Mai fins ara un cotxe elèctric de producció havia fet una volta tan ràpida al circuit de Nürburgring Nordschleife: el pilot de desenvolupament de Porsche Lars Kern ha aconseguit un registre de 7 minuts i 33 segons al volant d’un Taycan Turbo S. La berlina esportiva , equipada amb el nou kit d’alt rendiment i el Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), era completament de sèrie, excepte el seient de competició i les barres antibolcada necessàries. El seu pes no variava respecte del model estàndard. Un notari va ser present per verificar el nou rècord a la pista de 20,8 quilòmetres situada a la regió alemanya d’Eifel, mentre que l’organisme de certificació alemany TÜV va confirmar que l’automòbil utilitzat era de sèrie estricta.

El kit d’alt rendiment inclou les llantes de 21 polzades RS Spyder homologades per a carretera i els pneumàtics esportius Pirelli P Zero Corsa, que ara estan disponibles per al Taycan. El compost d’aquests darrers és semblant al dels pneumàtics de competició. Un altre element d’aquest kit és una actualització de programari per al Porsche 4D Chassis Control, de manera que treballi millor amb aquestes rodes. Aquest programari analitza i sincronitza tots els sistemes de xassís del Taycan en temps real. “En el passat, només els superesportius de pura raça entraven en aquesta franja de temps al voltant dels 7.33 minuts”, comenta Kern. “Amb el nou kit d’alt rendiment es pot anar encara més ràpid i el cotxe té més agilitat i precisió”.

El kit dalt rendiment s’ofereix a través de Porsche Tequipment. Ara com ara només es pot adquirir a Alemanya i únicament per al Taycan Turbo S berlina de l’any model 2023, que ha començat la seva producció a finals de juliol passat. El kit s’espera que estigui disponible per a finals d’aquest any. La idea és que el muntatge es realitzi als tallers de Porsche a Zuffenhausen després del lliurament del cotxe. El transport fins a la fàbrica i de tornada al lloc de residència està inclòs, igual que l’homologació necessària. El preu del kit és de 13.377,32 euros, inclòs l’IVA. La garantia del fabricant per al Taycan no es veu afectada.

Els pneumàtics esportius estan dissenyats principalment per rodar al circuit. Per tant, els compradors poden muntar els pneumàtics de carretera estàndard en qualsevol moment. No cal restaurar el programari del xassís en fer-ho.

“Estem encantats que el rècord de Nürburgring per a vehicles elèctrics torni a estar a les mans de Porsche”, diu Kevin Giek, Vicepresident de la Gamma Taycan. “Aquest temps per volta no només mostra el potencial que ofereix el nostre nou kit d’alt rendiment, sinó que també confirma una vegada més els gens esportius del Taycan”. Els 625 cavalls (460 kW) de potència del Turbo S han estat un factor clau en l’èxit. Amb el sistema Launch Control actiu, el cotxe arriba a un màxim de 761 CV (560 kW) arrencant des de parat.