NOU VOLKSWAGEN TOUAREG: EL SISTEMA LED MATRIX CONVERTEIX LA NIT A DIA
El processador utilitza els senyals de la càmera frontal, dades de mapa digitals del sistema de navegació, senyals de GPS, grau de gir, i la velocitat actual per activar els LED precisos per obtenir en cada moment la llum òptima. Onze modalitats d’il·luminació per a cada necessitat. Els fars interactius ja treballen de forma similar a un vehicle amb mode de conducció autònoma.
Per a la tercera generació del Touareg, s’ha desenvolupat, juntament amb el proveïdor alemany HELLA, un dels millors sistemes de fars del món: els «fars iQ.Light – LED Matrix» disponibles com a opció, amb control interactiu de les llums, que proporcionen una major comoditat i seguretat en conduir de nit.
128 LED per far. Els fars LED utilitzen una matriu de punts de llum: díodes lluminosos (LED) activables individualmente.La matriu de la llum d’encreuament està formada per una placa de circuits impresos amb 48 LED; la placa de circuits impresos de la llum de carretera està equipada amb 27 LED. Els LED en els mòduls de llum d’encreuament i llum de carretera estan disposats de manera similar a un tauler d’escacs.
Al total dels 75 díodes lluminosos de la llum d’encreuament i de carretera se sumen diversos LED addicionals: incloent-hi la il·luminació perifèrica i les anomenades funcions de senyalització (llum diürna i llum deposició, així com intermitents animats) se sumen un total de 128 LED per cada far. Per tant, el Touareg s’utilitza en la part frontal en els diferents segments del far esquerre i dret la potència d’un total de 256 LED per convertir la nit en dia i fer-la més segura.
Funcions de llum intel·ligents. A través dels 75 LED de la llum d’encreuament i de carretera, així com els 7 LED d’il·luminació perifèrica (en 5 càmeres reflectores) i tres LED de llum de gir s’activen diverses funcions de llum intel·ligents des del sistema electrònic del Touareg.
El processador corresponent utilitza els senyals de la càmera frontal, les dades de mapa digitals del sistema de navegació, els senyals de GPS, el grau de gir, així com la velocitat actual per activar en una fracció de segon els LED precisos per obtenir en cada moment la llum òptima. Amb el «assistent dinàmic de llum de carretera», el conductor encén la llum de carretera permanent. De la resta (commutar entre llum de carretera i d’encreuament i viceversa, llum de ciutat, llum d’autopista opcional o llum per tot terreny) s’ocupa el mateix Touareg. Atès que, d’acord amb la càmera, els nous fars de matriu LED treballen sempre amb la màxima potència lumínica, fan visibles a persones, objectes, altres vehicles i animals que només serien reconeixibles més tard i amb menor nitidesa amb els sistemes de fars convencionals .
Els fars interactius ja treballen de forma similar a un vehicle amb mode de conducció autònoma.
Per exemple, la càmera frontal registra les zones fortament il·luminades com «habitades»; en aquest cas, el Touareg commuta automàticament de la llum de carretera a la llum d’encreuament. Amb l’ajuda delos dades de mapa digitals i els senyals de GPS del sistema de navegació, el Touareg amb «fars IQ.Light – LED Matrix» detecta, a més, el canvi de conducció a la dreta a conducció a l’esquerra. Per exemple, en viatjar de Dover, a Anglaterra, a Calais, a França, el sistema s’adapta automàticament la distribució de la llum a l’aconseguir terra ferma.
Les funcions de llum dels «fars IQ.Light – LED Matrix» al detall:
· Llum de ciutat: Con lluminós especialment ample amb enfocament en els laterals, actiu fins a 50 km / h
· Llum de carretera: Llum d’encreuament amb distribució àmplia de la llum en direcció a la vora de la carretera
· Llum d’encreuament: Llum de carretera permanent sense enlluernar altres usuaris de la carretera
· Llum curta d’autopista: Con lluminós més estret, enfocat a un llarg abast a velocitats més altes
· Llum llarga d’autopista: Con lluminós més estret, enfocat a un llarg abast a velocitats més altes quant no hi hagi possibilitat d’enlluernar a altres usuaris de la via
· Llum d’avançament: Llum de carretera puntual en processos d’avançament sense enlluernar. El sistema detecta que el Touareg abandona el carril; llavors il·lumina amb més intensitat aquesta zona lateral
· Llum llarga: Llum de carretera activada manualment, utilització conscient dels 75 LED dels fars per a la màxima il·luminació. El con lluminós és més ample que a la llum llarga per autopista
· Llum per mal temps: Redueix l’enlluernament propi i de tercers amb la calçada mullada en cas de pluja. S’activa quan el sensor de pluja detecta precipitacions. Es redueix la molesta reflexió de la llum dels fars en les superfícies mullades i reflectants de la calçada directament davant del vehicle, atès que el sistema «IQ.Light» disminueix la il·luminació a la zona en qüestió.
· Il·luminació antienlluernador per a senyals de trànsit: Reducció puntual de la llum de carretera a la seva incidència en senyals de trànsit per evitar que la llum reflectida dels fars enlluerni al conductor
· Llum tot terreny: Llum d’encreuament especialment intensa, enfocada a l’amplada, per facilitar la detecció d’obstacles en el terreny
· Llum de senyalització (amb «Nightvision»): Centelleig enfocat sobre les persones detectades amb «Nightvision» sense deslumbrarlas, per tal de permetre al conductor distingir amb més nitidesa