NOUS PEUGEOT I-208 I I-2008: 10 CLAUS PER A TRIAR LA MOBILITAT ELÈCTRICA

NOUS PEUGEOT I-208 I I-2008: 10 CLAUS PER A TRIAR LA MOBILITAT ELÈCTRICA

Els nous Peugeot e-208 i e-2008 suposen una nova forma de viure un cotxe elèctric, per les seves pròpies característiques tècniques i per la nova gamma de serveis amb què Peugeot dóna suport als seus clients en la transició energètica. Tots dos models ofereixen solucions per eliminar els inconvenients tradicionals dels elèctrics (autonomia, recàrrega, durabilitat, espai, conducció …), amb els seus avantguardistes tecnologies, serveis i aplicacions. I porten als seus segments un disseny, prestacions i innovacions ‘premium’.

Els Peugeot e-208 i e-2008 neixen per popularitzar una nova mobilitat elèctrica, en la qual la de cuidar el planeta i l’aire que respirem no vol dir renunciar al disseny, l’espai, l’emoció o la practicitat diària. Aquestes són les claus que aporten per a una nova forma de viure un cotxe elèctric.
1. L’autonomia ja no és un problema

Els nous Peugeot e-208 i e-2008 estan equipats amb una bateria de gran capacitat de 50 kWh, que els permet oferir una autonomia de més de 300 quilòmetres en condicions reals. Aquesta distància aporta tranquil·litat en l’ús diari i satisfà les necessitats de la majoria dels usuaris.

El nou Peugeot e-208 gaudeix d’una autonomia de fins a 340 km, segons el protocol d’homologació WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedures). Per la seva banda, el Peugeot e-2008 té una autonomia que arriba als 310 km, WLTP

2. Major longevitat i menor depreciació

La durada de les bateries i la depreciació dels cotxes elèctrics també preocupen els seus potencials compradors. Gràcies a la seva qualitat de construcció i al seu sistema de refrigeració, la bateria dels nous Peugeot e-208 i e-2008 gaudeix d’una major vida útil, i Peugeot ofereix una garantia de 8 anys o 160.000 km per a un 70% de la seva capacitat de càrrega.

Aquesta garantia segueix sent vàlida en cas de revenda del vehicle o de la compra d’un cotxe usat. A més, amb el servei ‘Serenity’ es pot sol·licitar un certificat de capacitat de la bateria que garanteix el seu estat, que facilita la revenda de l’automòbil.

3. Facilitar la recàrrega a casa

A casa, el més habitual és deixar el cotxe carregant a la nit (com fem amb el telèfon intel·ligent). Amb el servei Easy-Charge de Peugeot es facilita aquest procés, amb una oferta de solucions de càrrega a domicili -o al centre de treball- amb un diagnòstic per avaluar la instal·lació elèctrica necessària i la millor instal·lació final.

Si instal·lem un Wall Box a la nostra llar, es pot obtenir una càrrega completa a 5h15 en trifàsic (11 kW), pròximament per l’e-208, oa 8 ha monofàsic (7,4 kW). Amb el cable de càrrega convencional i un endoll domèstic reforçat el temps és de 16 hores.

Els nous elèctrics de Peugeot també permeten programar la recàrrega, bé des de la pantalla del Navegador Connectat o des del telèfon intel·ligent, gràcies a l’aplicació MyPeugeot®. A més, aquest sistema també permet consultar de forma remota el nivell de càrrega, i començar o aturar la càrrega en qualsevol moment

4. Recàrrega ràpida en ruta

Un dels inconvenients tradicionals dels cotxes elèctrics són els llargs temps de recàrrega quan estem en ruta. Gràcies a la seva sofisticada bateria amb sistema de regulació tèrmica, els nous Peugeot e-208 i e-2008 poden carregar el 80% de la seva capacitat de bateria en tan sols 30 minuts des d’un carregador públic o un electrolinera de 100 kW.

Els usuaris disposen d’una pràctica eina de planificació i organització per a desplaçaments llargs. Anomenada ‘Trip Planner’ calcula els trajectes tenint en compte l’autonomia i la ubicació de punts de càrrega en la ruta. A més, s’envia el recorregut al navegador de l’cotxe perquè l’usuari només hagi de seguir les seves indicacions.

5. Localització de punts de recàrrega i una única targeta de pagament

Peugeot ofereix a través d’Free2Move Services una única targeta de càrrega que permet accedir a una xarxa de més de 130.000 punts a tot Europa i fer el pagament de forma còmoda. El sistema fa una preselecció de les electrolineres depenent de la distància, la velocitat o el preu de la recàrrega. I el navegador connectat s’encarrega de guiar el conductor fins al punt de càrrega triat.

6. Conducció lligada a les emocions

El conductor pot adaptar les prestacions dels Peugeot e-208 i e-2008 als seus gustos o situacions gràcies a tres maneres de conducció. En trajectes llargs, la manera Eco dóna prioritat absoluta a optimitzar l’autonomia. En la vida diària, la manera normal ofereix el màxim confort. La manera ‘Sport’ ofereix més sensacions i dinamisme.

A més, des de la palanca de canvis es pot accedir a dues maneres de recuperació d’energia. La manera ‘Drive’ ( “D”) té una recuperació estàndard per a una conducció similar a la d’un vehicle de gasolina o dièsel. La manera ‘Brake’ ( “B”), genera més desacceleracions en aixecar el peu de l’accelerador.

També es pot optimitzar la conducció i l’autonomia amb els consells de l’eina E-Coaching de l’aplicació MyPeugeot.

7. Amb la màxima seguretat …

Basats en la nova plataforma CMP de Groupe PSA, aquesta parella d’elèctrics presumeix de funcions d’ajuda a la conducció fins ara reservades a models de segments superiors, que els introdueixen en el nivell 2 de conducció autònoma.

8. … i major plaer de conducció

Els nous Peugeot e-208 i e-2008 models es beneficien d’elaborats trens de rodatge, amb unes suspensions amb una posada a punt i solucions tècniques específiques. Si a això li sumem l’òptim repartiment de pesos i el baix centre de gravetat per la baixa ubicació de les bateries, tots dos gaudeixen d’un comportament dinàmic exemplar. Les seves prestacions són notables: transmeten l’empenta dels cotxes elèctrics i acceleren de 0 a 100 km / h en 8,1 segons, sense vibracions ni estrebades.

9. El mateix espai i capacitat de càrrega

La nova plataforma CMP de Groupe PSA és modular i multi-energia, el que vol dir que està dissenyada des de la seva concepció per servir de base a diferents models amb motoritzacions de combustió i elèctriques. D’aquesta manera, els Peugeot e-208 i e-2008 no necessiten cap adaptació per allotjar les seves bateries, repartides sota terra i amb un volum de 220 litres. Gràcies a això no es perd espai i les versions elèctriques ofereixen la mateixa habitabilitat i volum de maleter que els seus germans de gamma amb motors de combustió.

10. I amb tot el confort de Peugeot

En els nous elèctrics de Peugeot res canvia a l’hora d’escalfar o refredar l’habitacle. Tots dos models elèctrics incorporen una potent resistència (5 kW), alimentada per la bateria d’alt voltatge, una bomba de calor i un sistema de regulació automàtica de la temperatura de l’habitacle que proporcionen el mateix nivell de confort que en els vehicles tèrmics. L’autonomia es manté gràcies a una major eficiència energètica.

A més, ofereixen un sistema de precondicionament tèrmic, programable des de la pantalla tàctil o a distància amb l’aplicació MyPeugeot® per a smartphones. Aquesta funcionalitat, a més, permet optimitzar l’autonomia i aconseguir d’una manera més ràpid la temperatura òptima de funcionament de la bateria.