Nova versió del Jaguar F-TYPE amb motor Ingenium de gasolina de quatre cilindres turboalimentado
El nou F-TYPE ja està disponible a la Xarxa de Concessionari de Jaguar i està disponible des de 63.500 € en la seva versió Coupé i 71.100 € en la seva versió Convertible.
Jaguar ha ampliat l’atractiu del nou F-TYPE amb la introducció d’una nova versió del motor Ingenium de gasolina i quatre cilindres dotat de l’última tecnologia. Així la guardonada família de la F-TYPE abasta ara des del model bàsic de quatre cilindres fins al súper esportiu F-TYPE SVR AWD, l’esportiu sens dubte per a totes les estacions de l’any, capaç d’arribar als 320 km / h.
La combinació del biplaça fabricat íntegrament d’alumini amb l’avançat motor turbo 2.0 de 300 CV manté l’ADN esportiu de Jaguar i la seva gran agilitat, sumant alhora una eficiència i un preu més optimitzats. És, sens dubte, un genuí F-TYPE amb el seu propi caràcter individual.
El nou model manté el rendiment esperat de la F-TYPE, i pot accelerar de 0 a 100 km / h en només 5,7 segons i aconseguir una velocitat màxima de 249 km / h. El parell màxim del nou motor Ingenium turboalimentat és de 400 Nm, i està disponible a partir de només 1.500 rpm. Aquesta dada, juntament amb la transmissió Quickshift de vuit velocitats, atorga al vehicle una resposta excepcional en tot el rang de revolucions.
El motor Ingenium de 300 CV no només és el motor de quatre cilindres més potent mai produït abans per Jaguar, sinó que a més genera la major potència específica de qualsevol altre propulsor de la gamma F-TYPE: 150 CV per litre. Això també el converteix en l’F-TYPE més eficient en la gamma, amb una millora superior al 16% en l’economia de combustible respecte al V6 de 340 CV, el que se suma a unes emissions de CO2 de només 163 g / km en el cicle combinat europeu.
“La introducció en el F-TYPE del nostre avançat motor de quatre cilindres ha donat com a resultat un vehicle amb el seu propi caràcter. El rendiment és extraordinari per a un motor d’aquesta mida i s’equilibra amb la millora de l’eficiència de combustible i un preu més assequible que permeten que l’experiència F-TYPE sigui ara més accessible que mai “. Ian Hoban, Vehicle Line Director de Jaguar F-TYPE
Una sèrie de tecnologies avançades permeten que el nou motor Ingenium brindi aquesta barreja d’alt rendiment i baix consum de combustible. Perfectament integrat a la culata es troba l’avançat sistema de distribució variable electrohidràulic, que funciona amb algoritmes de control patentats i desenvolupats pels enginyers de Jaguar. Aquesta tecnologia facilita un control completament variable de la alçada de les vàlvules d’admissió per obtenir una potència, un parell i una eficiència òptims en tot el rang operatiu del motor.
El col·lector d’escapament està integrat a la culata. D’aquesta manera, el líquid refrigerant que flueix pels conductes del col·lector redueix els temps d’escalfament i per tant redueix el consum de combustible i d’emissions en fred. El col·lector ha estat meticulosament ajustat amb un turbocompressor de doble entrada. Aquest disseny evita la interferència d’impulsos dels gasos d’escapament, assegurant així que la turbina respongui molt més ràpidament: la pressió d’alimentació és gairebé instantània, de manera que el retard de la resposta del turbo és gairebé inexistent. D’aquesta manera, s’obté l’òptima capacitat de resposta que s’espera de la conducció d’un F-TYPE.
Per garantir les millors prestacions possibles en acceleració i recuperació, així com una elevada potència màxima, el turbocompressor compta amb rodaments ceràmics que ofereixen una fricció mínima, cosa que ha millorat especialment en fred.
El sistema d’injecció directa de 200 bars compta amb injectors de combustible muntats en la part central. Juntament amb els patrons de polvorització optimitzats, aquesta tecnologia ajuda a minimitzar l’impacte del combustible a les parets del cilindre i els caps dels pistons, per tal de millorar l’eficiència i reduir les emissions.
Igual que tots els membres de la família Ingenium, el nou motor de 300 CV de la F-TYPE ha estat dissenyat i desenvolupat pels propis enginyers de Jaguar. Es fabrica al Regne Unit, al cerca Manufacturing Centre de Jaguar Land Rover valorat en mil milions de lliures, juntament amb els motors de gasolina de quatre cilindres de 200 i 250 CV i els motors dièsel de quatre cilindres de 150, 163, 180 i 240 CV.
El nou motor Ingenium contribueix a una reducció general del pes del vehicle de 52 kg, en la seva major part reduïts de l’eix davanter, la qual cosa és clau perquè aquesta versió de la F-TYPE ofereixi una agilitat millorada. La meticulosa posada a punt del xassís, destinada a complementar el nou motor, ofereix una resposta de la direcció, un control de la carrosseria i un confort en la conducció encara més grans.
La introducció del motor de quatre cilindres no implica que els conductors perdin el feedback o la sensació auditiva que sempre ha estat part essencial del atractiu de la F-TYPE i que es mantenen intactes. La fuita actiu, meticulosament calibrat, és ara un equipament estàndard en els models bàsics de la F-TYPE, mentre que les variants