NOVES MOTORITZACIONS PER A LA SETENA GENERACIÓ DEL BMW SÈRIE 7 I PREUS PER A ESPANYA

A l’exitós llançament del BMW i7 totalment elèctric li seguirà ara l’arribada de dos híbrids endollables, incloent-hi un model BMW M, a més d’una versió mild-hybrid. L’aposta per l’electrificació continua amb la darrera tecnologia BMW eDrive. La producció es va iniciar al novembre del 2022.

Dues variants híbrides endollables (PHEV) i una variant híbrida lleugera -incloent-hi el primer model BMW M de la nova gamma del BMW Sèrie 7- delectaran i entusiasmaran els clients en nombrosos mercats de tot el món amb la potència combinada d’un motor de benzina de sis cilindres en línia i un sistema de propulsió elèctrica actualitzat.

 

Innovació híbrida endollable de BMW: la compacta etapa de preescalfament de la transmissió proporciona una potència elèctrica encara més autoritzada.

Els sistemes de propulsió muntats en els dos models híbrids endollables reuneixen un motor de sis cilindres en línia amb tecnologia BMW TwinPower Turbo i un motor elèctric integrat a la transmissió Steptronic de vuit velocitats. En tots dos cotxes, la potència generada pels dos propulsors es canalitza cap a la carretera a través del sistema de tracció total intel·ligent BMW xDrive.

El motor elèctric muntat en els dos models compta amb la darrera generació de la tecnologia BMW eDrive per a models híbrids endollables. El motor síncron amb una potència específica de més de 5,0 kW/kg té una potència nominal de 145 kW/197 CV a les dues variants PHEV i la seva banda de revolucions s’ha ampliat fins a un màxim de 11.500 rpm.

A més, s’utilitza una etapa de prereducció per augmentar el parell produït pel motor elèctric fins a un màxim efectiu de 450 Nm (332 lb-ft) a l’entrada de la transmissió al costat del motor. Aquesta innovació, patentada i utilitzada per primera vegada per BMW, permet que el sistema d’accionament elèctric integrat al càrter de la transmissió en un disseny compacte que estalvia pes, generi un parell d’accionament disponible per si mateix o com a complement de la potència desenvolupada pel motor de combustió que normalment només podria aconseguir utilitzant un motor elèctric molt més gran i pesat. El lliurament de potència optimitzat que s’aconsegueix amb l’etapa de preengranatge entre el rotor del motor elèctric i l’eix d’entrada de la transmissió marca una clara diferència tant en accelerar en sortir de la línia com en posar una ràfega ràpida de velocitat ràpida.

 

Estrena a la Sèrie 7 de BMW: el primer cotxe d’altes prestacions de BMW M GmbH amb un sistema de propulsió híbrid endollable.

El nou BMW M760e xDrive es distingeix pel seu perfil de prestacions, amb una potència esportiva addicional i una aura de dinamisme superior (consum de combustible combinat: 1,3 – 1,0 l/100 km; consum elèctric combinat: 26,0 – 23,7 kWh/100 km, emissions de CO2 combinades: 29 – 23 g/km al cicle WLTP; xifres del cicle NEDC: – ; valors provisionals). Es tracta del primer cotxe d’altes prestacions de BMW M GmbH amb un sistema de propulsió híbrid endollable. El motor de combustió és una unitat de sis cilindres en línia de 3,0 litres amb tecnologia M TwinPower Turbo, una potència nominal de 280 kW/380 CV i un parell nominal de 520 Nm (383 lb-ft). I s’uneix a un nou motor elèctric per generar una potència de 420 kW/571 CV (amb sobrealimentació temporal) i un parell de motor de 800 Nm (590 lb-ft).

El nou BMW M760e xDrive accelera des del repòs fins als 100 km/h en 4,3 segons i completa l’esprint mitjà de 80 a 120 km/h en només 2,7 segons. D’aquesta manera, el BMW M760e xDrive combina unes prestacions embriagadores amb la possibilitat de conduir sense emissions a nivell local a zones urbanes i més enllà. Les característiques de disseny específiques de M, lequipament interior i els indicadors de lhabitacle també encaixen a la perfecció amb lambient de luxe modern de la berlina.

 

Nou BMW 750e.

Al nou BMW 750e xDrive (consum combinat: 1,3 – 1,0 l/100 km; consum elèctric combinat: 25,8 – 22,8 kWh/100 km; emissions de CO2 combinades: 29 – 22 g/km a el cicle WLTP, xifres per al cicle NEDC: – ; /313 CV i un parell motor nominal de 450 Nm (332 lb-ft). Treballant en conjunt, les dues fonts d’energia produeixen una potència de 360 kW/490 CV (amb sobrealimentació temporal) i un parell de motor de 700 Nm (516 lb-ft). Això permet al nou BMW 750e xDrive accelerar de 0 a 100 km/h en 4,8 segons i de 80 a 120 km/h en només 2,7 segons.

Els motors elèctrics dels dos models híbrids endollables obtenen la seva energia d’una bateria d’ions de liti d’alt voltatge instal·lada al pis del vehicle, que també és producte de la tecnologia BMW eDrivede cinquena generació. Amb 18,7 kWh, el contingut denergia utilitzable de la bateria és més dun 50% superior al disponible amb la generació anterior daquesta tecnologia. La potència màxima de càrrega en corrent altern és de 7,4 kW.

En combinació amb l’eficiència del motor elèctric i la gestió intel·ligent de l’energia, incloent-hi la recuperació adaptativa, això proporciona al nou BMW M760e xDrive una autonomia elèctrica de 77 – 85 quilòmetres al cicle WLTP i al nou BMW 750e xDrive una autonomia de 83 – 87 quilòmetres segons el WLTP. Motor dièsel de sis cilindres en línia amb tecnologia híbrida lleugera de 48V dúltima generació. Els constants avenços aconseguits sota la bandera de BMW EfficientDynamics també beneficien el nou motor dièsel del BMW Sèrie 7. Al nou BMW 740d xDrive, un motor de combustió àmpliament actualitzat s’uneix a l’última tecnologia híbrida lleugera de 48V amb un motor elèctric integrat a la transmissió Steptronic de vuit velocitats.

El resultat és una potència màxima de 220 kW/300 CV (generada per la combinació del motor amb fins a 210 kW/286 CV i el motor elèctric integrat amb fins a 13 kW/18 CV) i un parell màxim de 670 Nm/494 lb- ft (generat per la combinació del motor amb fins a 650 Nm (479 lb-ft) i el motor elèctric integrat amb fins a 200 Nm (147 lb-ft). El motor dièsel de sis cilindres en línia de 3,0 litres que impulsa el BMW 740d xDrive té nous pistons dʻacer que permeten una pressió de combustió especialment alta i enriqueixen la banda sonora del motor. També s’ha millorat l’eficàcia del procés de separació de l’oli en comparació del motor anterior. El nou sistema d’injecció directa common-rail funciona ara amb injectors de vàlvula solenoide que proporcionen fins a 12 injeccions per carrera de potència amb una pressió màxima de 2.500 bars. La tecnologia mild-hybrid d’última generació garanteix que la potència addicional entri en acció amb una immediatesa especial i que el nivell de recuperació sigui elevat, per tal de millorar l’eficiència.

El motor elèctric està integrat, juntament amb la seva electrònica de potència, al càrter de la transmissió Steptronic de vuit velocitats, on també assumeix el paper de generador d’arrencada accionat pel cigonyal. El ràpid lliurament de potència del sistema de propulsió electrificat permet accelerar de 0 a 100 km/h en 5,8 segons. A més, la interacció d’alta precisió entre el motor de combustió i el motor elèctric augmenta l’eficiència i la suavitat del sistema de propulsió, cosa que el fa idoni per al seu ús al nou BMW Sèrie 7. Estatus únic i representatiu: la versió 100% elèctrica del BMW Sèrie 7. El BMW Sèrie 7 és el vaixell insígnia de BMW i representa una simbiosi única d’alta tecnologia, confort i dinamisme al segment de luxe. El 2022, amb el nou BMW i7 debuta la primera berlina totalment elèctrica i, amb això, el primer BMW Sèrie 7 sense motor de combustió. El nou BMW i7 mostra, amb el disseny avançat i una longitud de 5,39 metres, una presència extraordinària. És especialment cridaner el nou frontal del vehicle, que revela el futur disseny de BMW al segment premium.

D’acord amb les exigències, el nou BMW i7 porta un equipament de primera classe. A l’interior dominen noves característiques d’alta tecnologia com la BMW Interaction Bar il·luminada al quadre de comandament i la pantalla BMW Theatre de 79,5 cm (31,3 polzades) a la part posterior, que ofereix possibilitats totalment noves per aprofitar el temps del viatge gaudint de l´entreteniment. El nou BMW i7 arribarà al mercat com a BMW i7 xDrive60 amb 400 kW/544 CV i una autonomia de fins a 625 quilòmetres. Preus per a Espanya. Variant Etiqueta Potència (CV) Autonomia elèctrica (km) Preu 740d xDrive ECO 300 – 118.300 € 750e xDrive 0 490 89 131.200 € M760e xDrive 0 571 84 142.050 € i7 xDrive60 0 544 625 139.350 €